ברשימת המשפיעים של העיתון הכלכלי: יעקב ליצמן ומשה גפני

העיתון הכלכלי גלובס פירסם רשימה של חמישים המשפיעים בהם 2 חרדים: שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר וועדת הכספים משה גפני • העיתון תוקף את שר הבריאות הפופולארי ומתלונן על כך שהוא מנסה לשנות את המבנה התאגידי החדש בקופ"ח מאוחדת, המפלה חרדים לרעה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

גם כאשר נאלצים בעיון הכלכלי המוביל "גלובס" להחמיא לשר הבריאות יעקב ליצמן, הם מכריחים את עצמם להכניס מילים של ביקורת בוטה נגדו. מה יש להם לכתוב נגד האיש שזוכה פעם אחר פעם במקום הראשון במדד הפופולאריות? מתברר שליצמן העז לנסות למנוע אפליית חרדים בקופת חולים מאוחדת…

"ליצמן בפירוש דואג בקדנציה הזו לציבור שלו, וזה בסדר גמור שהוא עושה את זה", מצטט העיתון "עיתונאי" חרדי עלום שם. מלבד על ניסיונותיו לשנות את המבנה התאגידי החדש בקופ"ח מאוחדת, הם מביעים תרעומת על כך שיש חרדים המנסים לשווק ייעודית את קופות החולים לציבור החרדי ומכנים את מתאמי קשרי הקהילה, "מאכערים עם רישיון".

עם זאת, גם הם נאלצים לציין את שורת ההישגים הגדולה והברוכה של השר ליצמן במשרד הבריאות. "בתחום התזונה הבריאה חלה התקדמות מהותית", כותבים בעיתון גלובס ומזכירים: "בפברואר הקים ליצמן את ועדת האסדרה לקידום תזונה בריאה, וכבר בנובמבר האחרון היא הגישה את המלצותיה. בין היתר נקבע כי מזון תעשייתי עם ערכים תזונתיים בריאים יסומנו באמצעות תווית ירוקה, ואילו מוצרים שאינם בריאים יסומנו על ידי תווית אדומה. במקביל יצרניות המזון יידרשו לשנות את ההרכב התזונתי של חלק מהמוצרים כדי להביא להפחתה הדרגתית בצריכת הסוכר והנתרן, שנחשבת לאחת הגבוהות בעולם המערבי. עבודת הוועדה לוותה בהצהרות לוחמניות ומתריסות מצידו של ליצמן נגד מקדונלדס, קוקה-קולה ואפילו השוקו בקייטנות".

צילום: פלאש 90

כאמור, גם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני נמצא ברשימה יוקרתית זו. "אם יבקשו מיו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, לבחור רגע אחד בשנה החולפת – הוא יבחר כנראה שניים: אישור החוק להגבלת שכר הבכירים ואישור הטבות המס ליישובים בפריפריה. בשני המקרים עשתה ועדת הכספים את העבודה – וגיבשה הסדר שהיה שונה מהותית מזה שהכינה הממשלה. במקרה של שכר הבכירים התייצב בג"ץ לימין הוועדה והחליט שאין עילה להתערבותו. במקרה של הטבות המס לא הוגשה כלל עתירה".

מדוע בחרו בעיתון דווקא בשתי מקרים אלו? להסבר צריכים לדלג דווקא לסוף הכתבה המחמיאה מאוד על פועלו של גפני. "אם יש משהו שמצליח לרגש את הפוליטיקאי המשופשף הזה זהו מעמד שבו כל חברי הוועדה נעמדים ומוחאים כפיים. השנה זה קרה פעמיים: בהטבות המס ובהגבלת השכר".

"מעבר למחויבות הפוליטית שלו, הדבר החשוב ביותר לגפני הוא שמירה על התדמית של ח"כ לא-סקטוריאלי שדואג לכולם. "ועדת הכספים דואגת לכולם, פועלת בשביל כולם, בשביל כל דבר שהוא צודק ונכון" נוהג גפני לומר", על פי הנכתב בכתבה עליו בגלובס. תכל'ס, כאשר בודקים את העובדות, זה אכן כך.

Chairman of the Finance Committee, Moshe Gafni, speaks during the committe meeting, at the Knesset, on July 22, 2015. Photo by Hadas Parush/Flash90 *** Local Caption *** ???? ?????? ??"? ????? ???? ??? ????

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture