עסקים כרגיל: עקיצות ומריבות בין חברי הכנסת של המחנה הציוני

מזכ"ל מפלגת העבודה נוזף בח"כ אראל מרגלית בגלל התבטאויותיו נגד יו"ר המפלגה יצחק הרצוג, בעוד חברי כנסת אחרים זועמים על חוסר שיתוף הפעולה וטוענים כי לא דיווחו להם מראש על קמפיין "המיסים הסמויים" של המפלגה • מפלגה בהתרסקות, קווים לדמותה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הסקרים אינם מאירים פנים למפלגת העבודה המקבלת בהם מחצית ממספר המושבים בכנסת הנוכחית, אך במקום להתנהל בצורה חכמה, קרבות הסכינים במפלגה ממשיכים. אחד המתנגדים הבולטים של יו"ר המפלגה יצחק הרצוג, הוא ח"כ אראל מרגלית שאמר אתמול כי הוא אינו רלוונטי. מרגלית הוסיף: "הוא לא אופוזיציה, קואליציה בהמתנה".

בהודעה ששלח מזכ"ל המפלגה ח"כ חיליק בר למרגלית, אשר הגיעה בטעות לכלל חברי הכנסת של המפלגה, ביקש ממנו בר להפסיק עם ההתקפות נגד בוז'י. בהמשך, כאשר קלט כי ההודעה הגיעה לכלל הח"כים, מיהר חיליק בר להתנצל בהבהירו: ""אני מתנצל ממש, ההודעה האחרונה נועדה להישלח לאראל בפרטי!!!"

"הקמפיין שלך נגד ביבי הוא דבר אחד ואפשר לאהוב אותו או לא", פתח בר את הודעתו למרגלת. "אך מציע לך להוריד (ומהר) ווליום במסע ההשפלה האישי והאובססיבי שלך מול יו"ר המפלגה. זה לא עושה לך טוב (אבל זה פחות עניין שלי) אך זה גם פוגע במפלגה שלנו, זו שאתה מתיימר להוביל, לא כך מתנהג מי שאכפת לו גם מהמפלגה ולא רק מעצמו – תרגיע ומהר. אתה פוגע בכולנו וזה מתחיל להיות מוגזם. מציע לך כחבר וגם כמזכ"ל – שים ברקס על המגמה הזו. וטוב מאוחר מאף פעם. שלא תגיד שלא אמרתי ולא ביקשתי".

מלשכתו של מרגלית מסרו כי הוא "עסוק כעת בהגשת בג"ץ יחד עם 15 אלף איש מול נתניהו, ובדרישה לחקור את פרשת כלי השיט. עדיף להתרכז בהחלפת נתניהו במקום במריבות פנימיות ותרגילים קטנוניים. אנו קוראים לחיליק בר להצטרף למאמץ".

איציק שמולי נפגע. הרצוג פירגן:

בישיבת סיעת המחנה הציוני שהתקיים אתמול, התלוננו חלק מחברי הכנסת כי לא שיתפו אותם מראש בקמפיין והדבר נודע להם רק מהתקשורת. יצויין כי גם בכירי המפלגה, בהם חברי הכנסת שלי יחימוביץ ועמיר פרץ לא ידעו על כך מראש אך הם בחרו להגיב בדרכם ועל פי ההדלפות שפירסם חיים לוינסון בהארץ, אין אזכרו לדבריהם בישיבת הסיעה אתמול.

מי שכן דיבר על כך, היה ח"כ יואל חסון שאמר כי "התוכן היה מוכר לכולם. הצגנו את המסים הסמויים. היתה גם אמירה שהולכים לקמפיין. בעיניי, הטעות שיכול להיות שנעשתה היא שהרעיון של הקריאייטיב והצגת הקמפיין לא הוצגו לסיעה. זה משהו שהיינו צריכים לעשות". הוא המשיך כי "יש קמפיין שבא לשרת את המחנה הציוני כולו. אני מקבל את ההערה שהיה צריך להציג בפני הסיעה את הקריאייטיב. אף אחד מאתנו לא היה צריך לראות את שלטי החוצות לפני שהוא ידע עליהם. תחשבו על הכיוון החיובי".

ח"כ יוסי יונה היה עצבני יות וממלכתי פחות. "זה מאוד מאוד חרה לי. אנחנו חיים בעולם פוליטי. יש מאבקים בתוך מפלגות וזה לגיטימי. הצורה שבה זה נוהל זה פוגע במפלגה… הופתעתי משאלה של עיתונאי. אמרתי "איזה קמפיין"?, ואז עיתונאי מצחקק… מהלכים שכאלה יש להם פגיעה לטעמי בסיעה. קיימת אצלי תחושה שיש אלמנט מחנאי איך שאנחנו מתנהלים. אתה צריך להיות יותר ממלכתי".

ח"כ איציק שמולי היה יותר פגוע. "יואל, אתה מדבר על שותפות. אנחנו צריכים לשאול אתכם, לא אתם אותנו אם אתם מוכנים לשתף. זה פעם שניה שאנחנו קמנו בוקר אחד למסיבת עיתונאים של המצע הכלכלי שלא הוזמנו. נאמר לי 'נעביר לך דף מסרים אחרי הכינוס שלא תדליפו'. ההתנהלות הפעם היתה קופי פייסט. אנחנו מספיק טובים לרוץ בוועדות אבל לא בקמפיין? אני מרגיש פגוע. זה לא בסדר. זה לחלוטין לא בסדר. אני משתדל לשחק קבוצתי. אני מסתכל לכם בעיניים, אבל התחושה היא שכאשר מתנהגים ככה מפסידים פה. זו גם היתה טעות מבחינה מהותית. חסר על מה להילחם? על הצפון? אני לא שייך למחנה כזה או אחר, אני מרגיש פגוע".

מזכ"ל המפלגה, ח"כ חיליק בר: "שמעתם דברים מהלב. אני מציע כל פעם שחברים אומרים שהם לא מרגישים שמשתפים אותם, פשוט תבחרו לשתף יותר. יש פה המון מוחות חכמים שלא משתמשים בהם מספיק. רוצים לדבר על קבוצה – תנו לאנשים להרגיש חלק מהקבוצה. הערה בונה".

יו"ר המפלגה יצחק הרצוג סיכם: "אני מקבל את הביקורת, אני אומר את זה לאיציק, אני מפרגן. זה לא שלא יודעים לפרגן, אני רק רוצה להסביר מהצד הזה של השולחן. אמרנו אחרי העצרת נטיס עוד קמפיין שיראו שיש לנו נוכחות. עולה השאלה בסוף, מי מקבל בהחלטות. אם אתה אומר תן להנהגה להסתער, אז אי אפשר לשתף את כולם, לכל אחד יש הערה. ולעיתים יש הדלפות. יש פה את האינדבידואלים הכי טובים שיש, ונכון היה צריך לשתף. אבל היה דיון של כמה שעות שהוצג הקונספט וכולם בירכו על הקונספט. בתת מודע חשבתי שיש אור ירוק. עולה הדילמה הנצחית כמה אתה יכול לשתף עוד מישהו שאומר את המילה הזו תוריד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture