הרצוג תקף את נתניהו: "הפקיר את ירושלים בשביל עמונה"

מפלגות האופוזיציה מנצלות את ההחלטה האנטי ישראלית שהתקבלה במועצת הביטחון כדי לתקוף את ראש הממשלה • לפיד טען כי ראש הממשלה מהמר על הביטחון הלאומי, וח"כ לבני אמרה: נתניהו איבד את זה. שום דבר לא יסתיר את הכישלון שלו

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

במפלגות האופוזיציה, עולים למתקפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר העברת ההחלטה נגד המשך הבנייה בהתיישבות, במועצת הביטחון של האו"ם.

בפתח ישיבת סיעת המחנה הציוני, הזכיר יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, כי "רק לפני שבועיים שמענו את ראש הממשלה מתפאר על קשרי החוץ המצוינים שלנו עם מדינות שונות ובהן אפריקה ואסיה וכעת לנגד עינינו מתחוללת קריסה טוטאלית של מדיניות החוץ הישראלית. קריסה עליה חתום שמו של אדם אחד בלבד והוא בנימין נתניהו.

לדבריו, "הזחיחות, היוהרה והשחצנות אטמה את אזניו של נתניהו. ניתן היה למנוע את ההחלטה הקשה והחמורה במועצת הביטחון, ניתן היה לפעול ביוזמה מדינית ולפעול עם ארה"ב ויתר השותפות לבלום אותה. כפי שנתניהו נכשל בביטחון ובכלכלה כך הוא נכשל בזירה המדינית החשובה ביותר ולא יעזרו האשמותיו. חזרנו והתרענו בחדשים ובשבועות האחרונים אך הוא לא רצה לשמוע.

"רבין שחרר את הכותל ונתניהו מסכן אותו. הצנחנים שיחררו את ירושלים ונתניהו מחלק אותה. רבין איחד את ירושלים וביבי הפקיר אותה בשביל עמונה".

שותפתו להנהגת המפלגה, חברת הכנסת ציפי לבני אמרה: "ביבי בשביל הכיסא, בנט בשביל כמה גבעות – מכרו את ישראל לימין הקיצוני. לכולם צריך להיות ברור עכשיו שמדיניות הימין הקיצוני – גורמת נזק לישראל. העולם אמר בבירור שהוא נגד מדיניות ההתנחלויות – כשרצינו לשמור על הגושים וירושלים היה איתנו.

"נתניהו לא נותן לשרים שלו לנסוע לעולם כי הוא מפחד שהם ידברו על סיפוח ויגרמו לנו עוד נזק. במקום לקחת אחריות – נתניהו מאשים את כל העולם. זה לא כל ישראל נגד העולם – זה אנחנו נגד נתניהו. זה היפרדות מהפלסטינים – מול מדיניות סיפוח הרסנית".

בפתח ישיבת סיעת יש עתיד, אמר יו"ר המפלגה יאיר לפיד: "לניהול המשבר בזירה הבינלאומית על רקע ההחלטה האנטי ישראלית שהתקבלה במועצת הביטחון: היום בבוקר יו״ר סיעת יש עתיד עופר שלח ואני הוצאנו מכתב ליו"ר ועדת החוץ והביטחון אבי דיכטר, עם דרישה לזמן את שר החוץ, שהוא גם ראש הממשלה, כדי שיסביר לוועדה איך הוא מתכונן לטפל במשבר שנוצר בינינו לבין העולם. כל העולם. יש לנו משבר עם כל העולם. אין מדינה אחת שנעמדה לצדנו במשבר הזה.

לפיד יצא נגד ההחלטה של מועצת הביטחון ואמר: "ההחלטה של מועצת הבטחון מיום שישי היא החלטה גרועה, מסוכנת, לא חכמה, וישראל לא תתכופף ולא תקבל אותה. בעניין זה, כולנו מסכימים. בימים ובשעות שקדמו להחלטה, בתיאום עם הקבינט, פעלתי יחד עם הממשלה בנסיון למנוע אותה. אמרתי גם לאנשי הבית הלבן, גם לתקשורת הזרה, בעניין זה אין אופוזיציה וקואליציה. אנחנו מדינה ריבונית חזקה ועוצמתית ואף אחד לא יכתיב לנו איך לנהל את עניינינו.

הוא הדגיש כי ניתן היה למנוע אותה: "החלטת מועצת הבטחון לא היתה – אני רוצה להדגיש את זה, לא היתה – מחוייבת המציאות. אפשר היה למנוע אותה. לא בכך שנתכופף בפני העולם, אלא בכך שפשוט נעבוד נכון, מקצועי, שקול, מסודר. בלי להתעסק כל היום  במה יגיד בנט או מה יגידו חברי המרכז. רק לפי האינטרס הלאומי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture