נתניהו מסרב לקבוע מועד להצבעה על החוק להסדרת ההתיישבות

לאחר מאמצים פוליטיים רבים, הצליח נפתלי בנט לגרום לראש הממשלה להצביע בקריאה ראשונה בעד חוק ההסדרה, אך כעת פועל נתניהו לגנוז את החוק ולמנוע את המשך קידומו • האם בנט ינצל את ההזדמנות כדי לפרוש מהממשלה ולהציג אלטרנטיבה ימנית לנתניהו?

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט כי הוא אינו מעוניין לקדם את חוק ההסדרה לקריאה שנייה ושלישית. בכך, למעשה, הצעת החוק שאמורה להסדיר את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, מוקפאת. כך מדווח הארץ.

גורם בסביבת נתניהו אמר לכתב העיתון כי בשלב זה החוק מוקפא, ונתניהו לא צפוי לקבוע לו מועד להצבעה. לדבריו, בתחילה סוכם עם בנט כי החוק יקודם לאחר השבעתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. לאחר ההצבעה באו"ם נגד ההתנחלויות, שנומקה על ידי הדוברים בין היתר בגלל החוק, נתניהו שינה את דעתו.

דברי הגורם בסביבת נתניהו מצטרפים לדבריו אתמול בישיבת סיעת ישראל ביתנו, של שר הביטחון אביגדור ליברמן, כי "החוק כנראה לא יחוקק". בתדרוך לכתבים אמר יו"ר הקואליציה דוד ביטן כי המטרה היא למצוא פתרון להתיישבות, ואם יהיה פתרון כזה, החוק יתייתר.

כזכור, נתניהו התנגד מלכתחילה לחוק בשל השלכותיו על המצב המדיני של ישראל, אך הצביע בעדו לאחר שנפתלי בנט הצליח להעביר אותו בוועדת השרים לחקיקה בתמיכת שרי הליכוד. החוק עבר בקריאה ראשונה בכנסת ותקוע כעת בהצבעות לקריאה שנייה ושלישית בוועדת חוקה, בטרם יעבור לאישור במליאה. ההצבעות על החוק נדחו.

בזמנו הוכיח נפתלי בנט נחישות, והצליח להעביר את החוק בקריאה ראשונה בניגוד לעמדת ראש הממשלה. כעת, הכדור נמצא במגרש של בנט שככל הנראה שוב יעשה הכל על מנת לקדם את החוק, כאשר בכל סיטואציה, הוא עשוי לגרוף רווח פוליטי. אם החוק יעבור, הוא ייתפס כמי שמצליח להכניע את נתניהו. אם הוא ייכשל, הוא עלול לפרוש מהקואליציה ולעקוף את נתניהו מימין תוך הצגת אלטרנטיבה שלטונית.

לאחר שוועדת השרים לענייני חקיקה החליטה בנובמבר האחרון לתמוך פה אחד בהצעת החוק, אמר בנט כי "מדינת ישראל החלה היום בהליך היסטורי של הסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון. אני מברך את ראש ממשלה ואת שרי מפלגתו שנשאו באחריות הנדרשת מממשלת ימין והצביעו בעד הגשמת החזון הלאומי. בנחישות ובמשילות נמשיך לממש את היעדים שלשמם נבחרנו".

לאחר ההצבעה אמר שר הביטחון ליברמן כי יש להמתין שנשיא ארה"ב הנבחר טראמפ ייכנס לבית הלבן לפני שמקבלים החלטות משמעותית כל כך. לדבריו, "כל מי שחרד לעתידה של ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון מבין שברגע זה הדבר החשוב ביותר הוא לתאם את העמדות עם הממשל האמריקאי החדש". ליברמן הוסיף כי "זו פעם ראשונה שיש ממשלת ימין בישראל, נשיא רפובליקאי ורוב רפובליקאי בסנאט ובקונגרס, לכן אסור לקבוע עובדות בשטח ולהביך את הממשל הנכנס".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture