כך התנהל דיון על התקציב: לא מעניין אותי אף אחד, נטו מיקי זוהר

הקלטות שפורסמו חושפות כיצד ח"כ מיקי זוהר עיכב את ההצבעה על תקציב המדינה: "לא מעניין אותי אף אחד - לא ביטן, לא ראש הממשלה, לא הליכוד", צעק על ח"כ ביטן שענה לו: אני יו"ר הקואליציה. אל תאיים עלי • בתגובה, בחר זוהר להאשים את ח"כ אורן חזן בהדלפת הקלטת

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הקלטה מטרידה שנחשפה היום בתחנת הרדיו הצבאית, חושפת עד לאן התדרדרו חברי הכנסת באיומים על מנת לקבל את מבוקשם. להגנתו של ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) שנשמע מאיים על ח"כ דוד ביטן, יו"ר הקואליציה, ייאמר כי לטענתו הכסף יועד למטרות אותם ביקש לקדם ולא לכיסו הפרטי.

על פי הדיווח, לפני שאושר התקציב במליאת הכנסת הגיעו בכירים ללשכת ביטן כדי לפתור את העימות שנוצר בין יושב ראש הקואליציה למרכז הקואליציה בוועדת הכספים, חבר הכנסת מיקי זוהר. זוהר דרש עשרות מיליוני שקלים קואליציוניים. עד שייכנעו לדרשותיו הוא תוקע את ההצבעות על התקציב בוועדת הכספים וביטן זועם עליו ומנסה לקדם את התקציב בעצמו. בינתיים, אנשי ראש הממשלה מנסים ליצור פשרה בין השניים.

"לא מעניין אותי אף אחד", אמר זוהר בשיחה. "לא ביטן, לא ראש הממשלה, לא הליכוד – נטו מיקי זוהר". עוד נשמע בקלטת: "אני אעשה נזק יותר גדול מכל מה שכולכם חושבים. אתם לא מכירים אותי עדיין. אתה חושב שאתה יכול לאיים עליי? תאיים על נאוה בוקר המסכנה", אמר זוהר לביטן שתקף חזרה. "אל תאיים עליי, למה מי אתה? אני יו"ר הקואליציה", הגיב לו ביטן.

"אני שם פס על הכול, אתה לא תקבל שקל", אמר ביטן. גם אנשי ראש הממשלה הופתעו מהשיח, "בחיים לא הייתי עדה לדיון כזה", אמרה בכירה במשרד. "התקציב לא יעבור בלעדיי. אני רוצה להגיד איך הליכוד מתנהל, איך הקואליציה מתנהלת, איך התקציב עובר. להגיד מה שיושב לי על הלב. זה האינטרס של כולם בדרך למטרות שלהם". דוד ביטן: "אתה לא תקבל שקל, איך אני?". בסוף, זוהר קיבל 40 מיליון ש"ח.

בראיון בגלצ בו עומת עם ההקלטה, טען זוהר: "אלה דברים שהיו אמורים להישמר ביני לבינו. ההקלטה מראה לציבור שאני הגעתי להלחם על העמדות והעקרונות שלי. מטרותיי היו ברורות – להעביר כסף לתושבי הפריפריה. כשאתה יושב בחדר עם אנשים שרק רוצים שתצביע בלי שיהיה לך סיי, אז אני מתנגד ורוצה לייצג את הבוחרים שבחרו אותי שהם בעיקר מהפריפריה.

בהמשך האשים את ח"כ אורן חזן בהקלטה: "כמובן שהסיטואציה לא נעימה, ואתה אומר את זה בחדר סגור עם חבר כנסת נוסף – אורן חזן – יושב ומקליט אותך ומדליף לתקשורת. הוא עושה נזק לכל הסיעה והוא לא יבחר שוב". יש לציין כי בגל"צ הכחישו שההקלטות בוצעו על ידי אורן חזן, ולא חשפו את המקור.

עוד אמר זוהר: "אני עומד מאחורי דבריי. הדאגה היא מבחינה פוליטית, לא פרסונלית. מבין כל הגופים שמעורבים בתקציב הזה רק אני התייחסתי לאינטרסים שלי ולא לאינטרסים של מישהו אחר שיושב בחדר. כשאנחנו מגיעים להצבעות תקציב אנחנו מגיעים לא שלמים איתו. כשאני מקבל את התקציב ומוצא את החסרונות שלו אני יכול להציף אותם ולעשות נזק למי שרוצה להעביר אותו. השוני הוא בהאם לדבר על זה באגף תקציבים או לצאת לתקשורת לספר על זה. ביקשו ממני לא למתוח ביקורת פומבית אז לא מתחתי. אני עצוב שקיבלתי רק 40 מילון ולא 150 כי כל שקל חיזק את המטרות שלי. אני סיפרתי את הבעיות בתקציב לאגף התקציבים".

לשאלת המראיין, אם לא היה מקבל 40 מיליון היה מספר גם לתקשורת, זוהר הודה: "כן. ועם כל הכבוד לתקשורת אני לא חייב לה כלום. אני מגיע לכנסת ומבקשים ממני לבצע משימות ואני רוצה להחזיר לבוחרים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כך מתנהלים הדברים בכל המפלגות בישראל!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture