נתניהו: אותי חוקרים? יש לכם הררי חמאה על הראש

ראש הממשלה התייצב היום בכנסת לשעת שאילות, סירב לענות לח"כים ששאלו אותו על החקירה, אך בסיום הזמן שהוקצב לו, פתח בנאום במהלכה האשים את התומכים בחוק ישראל היום, תקף אישית את ציפי לבני ומתייחס גם לחקירה הנוספת ואומר: מותר לקבל מתנות מחברים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שעת השאילות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו היום במליאת הכנסת, הפכה להיות, כצפוי מראש, שעה סוערת של התנצחויות בינו לחברי כנסת מהאופוזיציה בשלל נושאים, כאשר בראש סדר היום עמדה שאילת חקירותיו של נתניהו בפרשיות השונות. תחילה סירב נתניהו להשיב לשאלות הח"כים בנושא, וזכה לגיבוי מיו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין שהסביר כי תקנון הכנסת אוסר על נתניהו להשיב על שאלות משפטיות, אלא רק על שאלות הנוגעות לעבודת משרדו.

כמובן שחברי הכנסת התעלמו גם מהבטחת נתניהו כי יתייחס לכך בסיום השעה וקינטרו אותו בשאלות על החקירה. הראשון לעלות את הנושא היה ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת). הח"כ אמר לראש הממשלה כי היועץ המשפטי לממשלה בוחן אם יש ניגוד עניינים בתפקודו במשרד התקשורת, העלה את החשד כי קיבל טובות הנאה מהמיליארדר ארנון מילצ'ן ושאל את נתניהו בנוגע לקשריו עם איש העסקים. ראש הממשלה סירב להתייחס לנושא. גם חברות הכנסת רויטל סוויד (המחנה הציוני), איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) ותמר זנדברג (מרצ) שאלו את נתניהו בעניינים הקשורים לחקירה ולא נענו בתשובות ענייניות.

ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני) אמר לנתניהו כי הוא מסתתר מאחורי תקנון ולא עונה על שאלות – גם אלו שלא נוגעות בחקירות. "האם אינך מוכן להצהיר על נכונתך להשעות את עצמך?", שאל בהלול במקרה שהחקירות ילכו ויתקדמו. "קיבלת כבר את הלייקים שלך בפייסבוק", ענה לו ראש הממשלה. ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני) הוסיף: "האם דיברת עם הג'ינג'י?", רמז לשיחה בין נתניהו למו"ל "ידיעות אחרונות", נוני מוזס, ובה אמר ראש הממשלה כי עליו לדבר עם מו"ל "ישראל היום", שלדון אדלסון. "אל תעשו ספוילר, אני לא הראשון שנפגש עם מו"לים ועיתונאים. יו"ר הכנסת, אני שמח שמיזוג האוויר עובד, כי אחרת לא יודע מה היה קורה לחמאה שמרוחה לאנשים בכנסת על הראש", השיב.

נתניהו: לבני הגיע עם חוות דעת מנוני מוזס

בסיום שעת השאילות, התייחס נתניהו לחקירותיו. "שמעתי שורה של דברים שנאמרו כאן. על מגעים כאלה ואחרים, על פירוק הממשלה, אני שומע את הלגלוג וההתרסה. איזו חגיגה של צביעות. תמתינו, אני אומר איזה קרנבל של צדקנות. עכשיו כמובן שבהשיבי לכם אסור לי להתייחס לפרטי החקירה, אז במקום זה אני רוצה לספר לכם סיפור". הוא הזכיר את הצעת החוק להגביל את הבעלות על עיתון בישראל רק לבעלי אזרחות ישראלית. "הכוונה הייתה ברורה. לחבל בישראל היום, העיתון היומי הימני היחיד במדינה ברמה לאומית, כלי התקשורת הגדול היחיד שלא נשלט על ידי השמאל. נלחמתי נגד זה בכל כוחי ואכן רק עשרה ח"כים הצביעו בעד הצעת החוק המעוותת הזאת.

"אבל הנה אחרי כמה שנים מגיעה הצעת חוק נוספת שמטרתה בעצם לסגור את ישראל היום ואני כמובן התנגדתי גם לזה בתוקף, זו עמדתי. ההצעה הזאת מגיעה תחילה לוועדת שרים לחקיקה, השרה שעומדת בראש ועדת השרים לחקיקה היא שרת המשפטים, ציפי לבני. היא מקבלת חוות דעת מהיועץ המשפטי של הכנסת שקובע שההצעה הזו למעשה בלתי חוקתית. יש לה חוו"ד דומה מהיועץ המשפטי לממשלה שקובע שזה על גבול החוק, אבל היא זורקת את חוות הדעת הללו הציד ובמקום זה היא באה עם חוות דעת מטעם נוני מוזס. היא אגב מודה בזה. ובאופן מפתיע אני רואה שהיא מעבירה את החוק ויש לה את הקולות הדרושים לכך בוועדת השרים.

Israeli prime minister Benjamin Netanyahu seen during a plenum session in the assembly hall of the Israeli parliament. January 25, 2019. Photo by Yonatan Sindel/FLASH90 *** Local Caption *** ??? ?????? ?????? ?????? ???? ???? ????? ????

"בשלב הזה אני עושה כל מאמץ, הכל, כדי לעכב העברת החוק מוועדת השרים להגעה לקריאה טרומית לכנסת. אתם לא יודעים שאחרי כמה חודשים כשניסיתי כאן בכל דרך לעכב הגעה להצבעה זה הגיע להצבעה, זה הגיע למליאה ואני שוב מתנגד לחוק בכל כוחי, רואים את זה בצילום. אבל ראו זה פלא, וזה באמת פלא, מעשרה ח"כים בלבד שתמכו בחוק הקודם פתאום ישנה תמיכה מכל קצוות הקשת הפוליטית, של 43 ח"כים. רוב מוחץ. אני מוצא עצמי בתוך מיעוט מזהיר.

"לא רק שאין טיפת הוגנות ואיזון בתקשורת, אז באים לסגור את כלי התקשורת היחיד שמייצג עמדה אחרת של ציבור גדול, ואני רואה בעניין הזה אבל גם לצערי בעניינים אחרים, שחותרים נגדי כראש הממשלה בכמה וכמה תחומים, בין השאר כדי לסתום את הפה של כלי התקשורת הזה שלא מיישר קו עם הקו של הברנז'ה, ולחנוק את מגוון הדעות שהוא חיוני לדמוקרטיה, שאני מאמין בו. ובשלב הזה כשאני רואה שחותרים נגדי גם בעניין הזה וגם באחרים, אני כן מחליט לפזר את הממשלה. ואחרי הבחירות האלה ובמהלך הבחירות האלה בקמפיין הבחירות, שבהן אני ומשפחתי, אשתי וגם ילדיי, כשאנחנו סופגים התקפות איומות ויומיומיות מצד 'ידיעות אחרונות' ומדי שעה ב-ynet.

"אחרי שאנחנו מנצחים את הבחירות האלה, אני עומד על כך שבהסכם הקואליציוני של הממשלה החדשה לא יוכלו להגיש חוק כזה בלי אישור שלי – ואכן לא הגישו". לדברי נתניהו: "אין מי שנלחם נגד חוק ישראל היום יותר ממני ועשיתי זאת מטעמים של חופש הביטוי, של גיוון, של פלורליזם. אני חייב להגיד למנהיגים שיובים פה ולאלה שלא, למעשה אף אחד אחר לא נלחם. ואותי חוקרים? אותי מאשימים? זו בדיחה גרועה. לפני שחוקרים אותי צריכים לחקור את כל 43 הח"כים שהצביעו בעד החוק וקיבלו עיתונות מלטפת מנוני מוזס ולא מתקפות חוזרות ונשנות מעל דפי העיתון ודפי ynet כפי שאני קיבלתי".

נתניהו המשיך: "אני רוצה לבהיר לכם משהו חשוב, לדעתי לא צריך לחקור איש. כי כשמדובר ביחסים מורכבים בין התקשורת לפוליטיקה, לא רק באמריקה ומדינות דמוקרטיות אחרות, אני לא חושב ששצריך לחקור אף אחד. אבל לאור הטררם הבלתי פוסק וחגיגת הצביעות הזאת, הייתי מצפה שאתם בתקשורת תדרשו לברר מי יזם את החוק, מדוע יזם את החוק, מי הגיש את החוק, מי? מי הגישו? מדוע? מי הצביע בעד? מי נמנע? ואיזה סוג כיסוי תקשורתי קיבלו אותם אנשים ב'ידיעות אחרונות' וב-ynet, אבל את זה כמובן אתם והתקשורת לא דורשים. כי הצביעות חוגגת. כי המטרה ברורה. להפיל אותי ואת ממשלת הליכוד בראשותי ולצורך זה כל האמצעים כשרים.

"מותר לקבל מתנות מחברים"

בהתייחסות לחקירה הנוספת, אמר נתניהו כי "אותה צביעות, בדיוק אותה צביעות רואים גם במה שקרוי פרשת המתנות, כי מותר לקבל מתנות מחברים אז מעוותים את החוק. חוק אחד לנתניהו, חוק אחד לכל השאר, והם אומרים עכשיו – תראו מה הם אומרים – אסור לקבל מתנות חברים, אם מותר לקבל מחברים אז אלה לא חברים שלך. חברים קרובים 20 שנה, הנשים שלנו חברות טובות, המשפחות שלנו ביחסי חברות קרובה.

"כל מי שעיניו בראשו רואה שיש פה קמפיין חסר תקדים של ציד ורדיפה, של צביעות והפעלת לחץ, המטרה היא להחליף שלטון באמצעות לחץ תקשורתי על היועץ המשפטי כדי שיגיש כתב אישום בכל מחיר. אגב, אנשים אומרים את זה. פוליטיקאים, אנשי תקשורת, פרשנים, אומרים את זה. מהלכים אימים על גורמי אכיפת החוק והמסר שלהם ברור: אם לא תגישו כתב אישום נגד נתניהו אתם לא משפטנים. אומרים להם: תביאו את הראש של נתניהו, אם לא, אתה לא יועץ משפטי, אתה לא פרקליט מדינה.

Israeli prime minister Benjamin Netanyahu seen during a plenum session in the assembly hall of the Israeli parliament. January 25, 2019. Photo by Yonatan Sindel/FLASH90 *** Local Caption *** ??? ?????? ?????? ?????? ???? ???? ????? ????

"ומי מפעיל את הלחץ הזה? אותם אבירי שלטון החוק שאתרגו את שרון אחרי ההתנקות מעזה, אותם אנשים שהמציאו שיש כאן צוללות עמוסות בכסף בדרך לפנמה, שהמציאו את ביביטורס, שסיפרו על מימון כפול של נסיעות, דברים שלא היו לא נבראו. תיק 4000, 5000, אין סוף מספרים, אין סוף תיקים, זו השיטה, אין סוף לציד ואין גבול לרדיפה. אין סוף גם לשקרים.

"התקשורת, הפרשנים, הפוליטיקאים, מנסים ומנסים, עובדים, הם עובדים בשיטת מצליח. אולי בסוף הלחץ יצליח. אחרי שיסיימו את כל הבדיקות יצטרכו לתת משהו, כך הם מקווים, כדי לרצות אותם. כתב אישום על משהו, העיקר שמישהו ינסה לרצות אותם. זו התוכנית. אז שוב, לא הייתה פה שום עבירה ולא מחליפים ר"מ בחקירות. חבריי בשמאל, יש לי חדשות בשבילכם, אמשיך להוביל את מדינת ישראל עוד שנים רבות, עבור אזרחי ישראל, עבור מדינת ישראל ועבור העם היהודי וכדאי שתתחילו להתרגל לזה", סיכם ראש הממשלה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד ביבי תחזקנה ידיך ובס"ד תצא מזה נקי

אחרי שהתככנות, הרמייה, הנהנתנות והגרגרנות שלו יצאו לאור, אינני מבין איך אינו מתבייש להראות פניו ברבים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture