לפיד נערך לבחירות: "מנסה לצרף את יעלון ואשכנזי ליש עתיד"

יאיר לפיד אומר כי אם יוגש כתב אישום נגד נתניהו עליו להתפטר, וצריכים להקדים את הבחירות • הבהיר כי לא יתאחד עם העבודה, אך ישמח לחיבור עם כחלון • מעריך: אם ירכיב את הממשלה הבאה, יהדות התורה לא תצטרף לקואליציה; "את ש"ס בוודאי אפשר לצרף"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד התייחס היום לראשונה לתיק 1000, שבמסגרתו חוקרת המשטרה את החשד כי איש העסקים ארנון מילצ'ן העביר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולרעייתו שרה מתנות בשווי מאות אלפי שקלים במשך שנים ועל פי דרישתם. "מיום שהפכתי לאיש ציבור, אי אפשר לתת לי יותר מספר ליום ההולדת ולא קיבלתי מתנות", אמר בתדרוך לעיתונאים בכנסת.

על האפשרות כי יקים ממשלה חלופית במקרה שנתניהו ייאלץ להתפטר, השיב לפיד כי אין תרחיש כזה. "אם הוא הולך הביתה, צריך ללכת לבחירות. כל ניסיון לעשות תרגיל אחר הוא בעיניי הוא אנטי-דמוקרטי ולא אשתף פעולה עם שום ניסיון להקים ממשלה חדשה. אני סבור שאם יוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה, עליו יהיה להתפטר".

לפיד הוסיף וסיפר על התרחישים האפשריים באקלים הפוליטי הנוכחי, ואמר כי לא יקים גוש חוסם עם המחנה הציוני. "לא נתאחד עם העבודה ולא נייצר גוש, זה קשקוש גמור", אמר. עם זאת, הוא לא שלל חיבור עם מפלגת כולנו: "יש שתי מפלגות מרכז בכנסת – יש עתיד וכולנו. אני בספק לגבי חיבור עם כחלון, אבל אשמח לחיבורים".

בהמשך אישר לראשונה כי הוא מנסה בכל כוחו לשכנע את שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון להצטרף ליש עתיד. "ברור שאני בקשר עם בוגי. אני מנסה לשכנע אותו בכל כוחי להצטרף ליש עתיד. בדיוק כמו שאני עושה את זה מול גבי אשכנזי. אבל אף אחד מהם לא יקבל החלטה עד שלא יהיו בחירות". יצוין כי יעלון מסר לפני מספר חודשים כי "אין בכוונתי להיות מספר 2 של לפיד".

דיווח: יעלון נועד עם לפיד ודן עמו בהצטרפות ל'יש עתיד'

לפיד גם טען, בניגוד להתנהלותו כשר בממשלה הקודמת, כי הוא תומך בבנייה בגושי ההתיישבות. יו"ר יש עתיד הביע תמיכה בהצעה של שר הביטחון אביגדור ליברמן – בנייה בגושים תמורת התחייבות שלא לבנות מחוץ לגושים. "אני בעד בנייה בגושים והיה אפשר להגיע להסדר כזה מול האמריקנים. לקדם בנייה בגושים תמורת התחייבות שלא נבנה מחוץ לגושים", הצהיר.

באשר לאפשרות שיקים ממשלה לאחר הבחירות, הודיע לפיד כי יבקש להקים ממשלת אחדות עם הליכוד ומפלגת העבודה, ורק לאחר מכן יפנה למפלגות החרדיות. "אנחנו זקוקים לאחדות", הסביר. "רק לאחר מכן אפנה לדרעי וש"ס, שאותם בוודאי אפשר לצרף. לגבי ליצמן, אתם יודעים שהוא לא מוכן. אתם מכירים את זה. עם ש"ס זו פחות בעיה".

דרעי: מלפיד נקבל יותר, אבל נמליץ שוב על ביבי

בנוגע לחוק ההסדרה אמר יו"ר "יש עתיד" כי בג"ץ יבטל את החוק. "תפקידו של בג"ץ הוא לאזן ואני ארכין את הראש בפני כל החלטה של בג"ץ. בג"ץ מכריע בסוגיות וזה מעצבן אנשים. תראו מה קורה במזרח התיכון ומסביבנו כשאין שם בג"ץ. אני התנגדתי לאקטיביזם שיפוטי כמו של ברק. הגברת נאור שמאלנית? בברית של הילדים שלה הסנדק היה בגין". לטענת לפיד, "בנט גרר את נתניהו לחוק ההסדרה למרות שלא רצה אותו. כעת הממשלה מנסה להפיל את חוסר המנהיגות שלה על בג"ץ".

לפיד המשיך ותקף בחריפות את הממשלה בראשותו של בנימין נתניהו וטען כי מי שמנהל את המדינה בפועל – הוא ח"כ בצלאל סמוטריץ'. כשנשאל מדוע לא הצטרף לממשלת נתניהו הנוכחית, השיב לפיד: "הממשלה הזאת מתעסקת בשיסוי. הקואליציה מתעסקת בסחטנות. כל השבוע סמוטריץ' ניהל את המדינה עם שני מנדטים".

לפיד: הבחירות השנה, אחרי הניצחון אתקשר לליכוד ולעבודה

לא רק ליצמן: מימין ומשמאל חוששים מלפיד ותוקפים אותו בחריפות

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture