יעלון הכריז על מפלגה חדשה ועקץ את נתניהו, בנט וליברמן

שר הביטחון לשעבר, שזכה לביקורת רבה בדו"ח מבקר המדינה על מבצע צוק איתן, הודיע על הקמת מפלגה חדשה במסגרתו ירוץ להנהגת המדינה, ולא שכח לפזר עקיצות ליריבים הפוליטיים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

"כשהגעתי לנקודה שבה החלטתי להתפטר מתפקיד שר הביטחון, החלטתי שאיכפת לי מהמדינה, מהילדים והנכדים של כולנו. לכן קיבלתי החלטה להקים מפלגה, כוח פוליטי, כדי להתמודד על ההנהגה הלאומית", אומר שר הביטחון לשעבר, משה יעלון.

לדבריו, הוא "מקים כוח פוליטי להתמודד על ההנהגה ומשאיר את האופציות (לחיבורים פוליטיים) פתוחות. אשמח לראות חיבור של כוחות". האם כוונתו לחבירה לאחת ממפלגות השמאל, או שמא דווקא ליאיר לפיד, שכבר נפגש איתו בעבר? יעלון לא פירט.

הוא כן פירט אודות הנושאים שמפלגתו תעסוק בהם: "האיומים הפנימיים הם היותר משמעותיים היום – שחיתות, הקצנה, שיח של השנאה, איום על שלטון החוק, דה לגיטמציה של התקשורת, שיח השנאה נגד ערבים, נגד חרדים, נגד ימין-שמאל". הוא הוסיף כי "הפוליטיקאים שרוצים לקושש קולות אחראים על השנאה".

בנוסף הגיב יעלון לדו"ח מבקר המדינה על דו"ח מבקר המדינה על מבצע "צוק איתן" והוסיף לתקוף גורמים שנמנו על הקבינט בתקופת המבצע. "היו אנשים בקבינט שרצו לפגוע בראש הממשלה ובשר הביטחון", אמר והוסיף: "אם היינו הולכים על הסיסמאות – היו לנו הרבה יותר הרוגים".

"כשאני נאלץ להרוג – אני מבין את גודל האחריות", הבהיר יעלון, ועקץ חברי כנסת על התנהלותם במהלך המבצע: "הניסיונות, בעיקר בפייסבוק, לקבל לייקים על חיסול חמאס או על אולטימטום של 48 שעות לאיסמעיל הנייה – אני לא שם".

כשנשאל על סוגיית ההדלפות מהקבינט בזמן המבצע, אמר יעלון: "אני תומך בבדיקת פוליגרף לשרים. אם הגענו למצב שבו אתה לא יכול לנהל דיון ענייני, ומישהו מנסה לעשות סיבוב פוליטי כמו בצוק איתן, כולל אלה שבחדרי חדרים אמרו דבר אחד ובחוץ אמרו משהו אחר – אז שיעשו פוליגרף על כל ההדלפות".

על דו"ח המבקר, שבו נמתחה עליו ביקורת חריפה, אמר יעלון: "לצערי הדו"ח הפך להיות הרמקול של אלה שהתנהגו ככה, ולא של אלה שהתנהגו בשיקול דעת ואחריות, ומנעו משהו הרבה יותר קטסטרופלי. תראו את התוצאה – שנתיים וחצי של שקט חסר תקדים. מזל שאויבינו מעריכים את צה"ל הרבה יותר מאיתנו".

"חמאס רואה יום יום את המחיר שהוא שילם. אני לא נגד ביקורת, אבל להגיש לחמאס במגש של כסף מסמך שמדבר על פערי מודיעין, שיקולים של קבינט, מה ידענו או לא, וזה מעבר לויכוח הפוליטי שנאלצתי להיגרר אליו כדי לנקות את שמי הטוב – זה משרת אותם", טען שר הביטחון לשעבר. "הדו"ח בחשיפתו גרם נזק לאינטרסים הישראליים".

בדו"ח נטען כי יעלון ידע על המנהרות, אך לא הציג בפני הקבינט את חומרת האיום, כמו גם את הפערים שיש לצה"ל. "נושא המנהרות מעסיק את צה"ל עוד כשהייתי במדים", אמר יעלון. "אני הייתי בשטח וכך גם ראש הממשלה. האמריקנים עוסקים בכך בגבול עם מכסיקו ואין להם פיתרון. ההיערכות המבצעית מסביב לעזה הניחה שמחבלים יכולים לצאת מתוך האדמה, וכשזה קרה אנחנו היינו שם. קיבלנו 400 הצעות לפיתרון בנושא המנהרות וכולן נבדקו. יש דברים שאתה לא מוצא להם פיתרון מוחלט".

"אחרי מערכה כמו 'צוק איתן' אני צריך להסתכל על עצמי במראה, להסתכל בעיניי הפקודים שלי, בעיניי המשפחות השכולות וגם באלה שחסכנו מהן להיות שכולות – ואני שלם עם עצמי", הבהיר.

יעלון גם לא שכח לעקוץ את ראש הממשלה נתניהו ברומזו לתיק 1000. "אני למדתי לשתות יין למען המולדת וללבוש חליפה למען המולדת. סיגרים? לא נדרשתי למען המולדת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture