במטרה לעצור את לפיד: בנט מתכנן להתמזג לתוך הליכוד

הבוקר הודיע יו"ר מפלגת הבית היהודי על הקדמת הפריימריז לראשות מפלגתו. האם מדובר ברמז לבאות? בינתיים נחשף כי על מנת לנצח את לפיד, מתכנן בנט להתמזג עם מפלגת הליכוד, ולכבוש את הנהגתה ביום שאחרי נתניהו הנמצא עמוק בחקירות בפרשיות השונות

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הבוקר הודיע יו"ר מפלגת הבית היהודי כי הוא מבקש להקדים את הפריימריז על ראשות מפלגתו. האם שר החינוך נפתלי בנט מתכונן לבחירות, ויודע מה שעדיין לא פורסם, ולפיו מדובר בסופו הפוליטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו?

על פי הסקרים כרגע, המועמד המוביל, הוא יאיר לפיד שמפלגתו יש עתיד זוכה למרבית המנדטים בסקרים השונים. אחיו לשעבר, נפתלי בנט, מתכנן מהלך ארוך טווח על מנת למנוע ממנו להגיע לראשות הממשלה. כך עולה מדיווח בערוץ 7.

על פי הדיווח, ישחזר נפתלי בנט את מעשהו של אביגדור ליברמן שמיזג בעבר את ישראל ביתנו בתוך הליכוד, וינסה למזג את מפלגת הבית היהודי בתוך מפלגת השלטון, במטרה לכבוש את ההנהגה ביום שאחרי עידן בנימין נתניהו.

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט מאמין כי הבחירות עדיין אינן באופק. הוא מעריך כי חקירות נתניהו לא יולידו כתב אישום אך כמו עמיתיו בקואליציה הנערכים לבחירות, הוא אינו נותר מאחור. על רקע הקדמת הפריימריז בבית היהודי אומר בנט בשיחות סגורות כי הוא מכוון להנהגה.

בערוץ 7 דווח עוד כי בנט מעריך כי לקראת הבחירות מפלגתו תתפוס גובה בסקרים ובמידה ונתניהו יוצא מהמשחק הפוליטי, הליכוד יצנח דרמטית, דבר שימצב את הבית היהודי בראשותו כאלטרנטיבה ריאלית. מנגד, בנט מאמין כי מועמדותו של יאיר לפיד לראשות הממשלה רעה למדינת ישראל.

במידה ונתניהו ימשיך לכהן בבחירות הבאות כיו"ר הליכוד, צפוי בנט לדרוש – מתוך הליכוד או מחוצה לו – את תיק הביטחון לידיו – הבטחה לה זכה ערב הבחירות האחרונות שכזכור הופרה על ידי ראש הממשלה. הפעם הוא מתכנן להתעקש ולהילחם לקבל את התיק היוקרתי, שבעבר שימש מספר פעמים מקפצה לראשות הממשלה.

הבחירות באופק? בנט הודיע על הקדמת הפריימריז ב'בית היהודי'

בעבר כבר דיווחנו כי תכנית בנט נשענת על שני סקרים שפורסמו בשבועות האחרונים בצל חקירות נתניהו. סקר שפורסם בג'רוזלם פוסט הציב אותו שני אחרי יו"ר יש עתיד יאיר לפיד באחוזי ההתאמה לראשות הממשלה בעידן שאחרי נתניהו, ואחריו נמצאים סער, יעלון וליברמן. הסקר הצביע על כך שמבין תומכי הליכוד, בנט הוא המועדף כמועמד לראשות הממשלה.

הסקר השני פורסם כשבוע לאחר מכן בעיתון מעריב, וגם הוא מעודד מבחינת בנט. על פי התרחיש שנבדק, בהתמודדות עתידית בין בנט כראש הליכוד לבין לפיד ישיג בנט 29 מנדטים לעומת 27 שישיג לפיד. במקביל נבדקה התמודדות ראש בראש בין נתניהו ללפיד, וכאן יו"ר יש עתיד מנצח עם 26 מנדטים לעומת ראש הממשלה שמשיג 23 מנדטים. מה שמעניין בתרחישים הללו הוא שהמערכת הפוליטית הסתגלה לכך שהתמודדות של מועמד הימין תהיה מול לפיד – אלה הן עוד חדשות רעות עבור המחנה הציוני ויצחק הרצוג העומד בראשו.

בשורה התחתונה: כדי להיבחר לראשות הממשלה בנט צריך לעמוד בראש הליכוד, אולם ההיתכנות של תרחיש כזה היא נמוכה. הבית היהודי היא מפלגה בעלת מנגנונים ומוסדות שאינם נשלטים באופן בלעדי על ידיו, בניגוד למפלגות של איש אחד. שכך, כל מהלך של שינוי מבני מפלגתי הוא מורכב ומסובך. אולם המכשול הגדול הוא ללא ספק בתוך הליכוד עצמו. בנט יידרש לעמוד מול כוחות פוליטיים חזקים בתוך המפלגה כמו כץ, ארדן וסער, שנחשבים לבשר מבשרו של הליכוד – בניגוד לבנט שהוא בבחינת נטע זר.

גורם בסביבתו אמר כי "זה נכון שבליכוד יהיה קרב ירושה קשה אחרי ביבי, אבל הליכודניקים רוצים להישאר בשלטון ואם הסקרים יראו שרק בנט מנצח את לפיד זה יכול לשנות את התמונה". אך מנגד, בכיר בליכוד מצנן את ההתלהבות מבנט ומכניס את תכניתו לפרופורציות. בשיחה עם אל-מוניטור הוא אמר: "בנט חי כנראה ביקום מקביל. קודם כל רואים שביבי לא הולך כל כך מהר, וגם אחרי שילך אף אחד לא מחכה לו אצלנו. אם נראה לו שישראל כץ, גלעד ארדן וגדעון סער יכשירו את כניסתו – הוא טועה בענק. אם כבר, הם מרגישים יותר קרובים לליברמן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture