קושנר, גרינבלט ופרידמן

ארה"ב מציעה לחמאס: סיוע בינלאומי משמעותי, בתמורה לנטישת הטרור

הכרה בישראל, החזרת החללים והפסקת הטרור: בטור שפרסמו בוושינגטון פוסט ג'ארד קושנר, ג'ייסון גרינבלט, ודיויד פרידמן, הם משרטטים מתווה לשיפור חייהם של תושבי עזה. "אם הארגון יוכיח כוונות ברורות לשלום - לא רק במילים - האפשרויות פתוחות"

ג'ארד קושנר, חתמנו ויועצו של הנשיא טראמפ, ג'ייסון גרינבלט, שליח ארה"ב למזרח התיכון ודיויד פרידמן, שגריר ארצות הברית בישראל פרסמו הבוקר מאמר מיוחד בעיתון ה'וושינגטון פוסט' בו הציעו לחמאס כי רצועת עזה תזכה בסיוע בין לאומי משמעותי אם הארגון יפסיק את פעולות הטרור, לדבריהם "החיים ברצועת עזה עשויים להשתפר במהירות רבה – אם חמאס יאפשר זאת".

"יש גורמים רבים בעלי משאבים שמוכנים להתחיל לעבוד בעזה. אולם, בלי שינוי משמעותי במיוחד בנושא הביטחון לא ניתן יהיה להתקדם. אם חמאס יפגין כוונות רציניות לשלום – לא רק באמצעות מילים אלא גם באמצעות מעשים, אז ייפתחו אפשרויות חדשות עבור עזה" כתבו הדיפלומטים הבכירים.

הם קוראים לחמאס לחדול מהתקפות הטרור על ישראל ולהשיב את החיילים והאזרחים הישראלים שמוחזקים ברצועת עזה. לדבריהם, הקהילה הבינלאומית ממתינה שהצעדים הללו ייעשו, כדי להעניק לרצועה סיוע משמעותי. "במקום לנצל באופן ברברי את החזקתם של חיילים ואזרחים ישראלים, חמאס חייב להחזיר אותם למשפחותיהם. במקום לנצל מעברים כמו רפיח וסלאח א-דין להברחת כלי נשק ולהשתמש במסים להעשרת אנשיו, הוא חייב להעביר את המתקנים הללו במלואם לידי הרשות הפלסטינית, כך שסחורות הנדרשות מאוד יגיעו לתושבי עזה. הקהילה הבינלאומית מוכנה לפעול עם הרשות הפלסטינית במאמץ ההכרחי הזה". 

עוד ציינו כי על חמאס להעביר את האחריות לניהול רצועת עזה לידי הרשות הפלסטינית. זאת, כדי שניתן יהיה להתקדם עם שיקום הרצועה. "במשך יותר מדי זמן עזה עברה ממשבר אחד למשבר אחר והתקיימה מסיוע חירום מבלי לטפל בבעיית היסוד: חמאס מחזיקה את תושבי עזה כשבויים. יש להכיר בבעיה הזו ולפתור אותה כדי להימנע מסבב הרסני נוסף".

קושנר, גרינבלט ופרידמן קובעים כי "הנהגת חמאס מחזיקה את הפלסטינים בעזה כבני ערובה. יש להכיר בבעיה ולפתור אותה, שאם לא כן – נהיה עדים לעוד סבב הרסני". הם אומרים כי "אין כל סיבה שהפלסטינים (בגדה המערבית ובעזה) לא ייהנו מהצלחה כלכלית ומשילוב בכלכלה האזורית – אם יתנו לנו לעזור. כפי שהנשיא טראמפ אמר פעמים רבות, ביטחון כלכלי הוא ביטחון לאומי. באמצעות עידוד שיקום הכלכלה באזור, נוכל להגביר את מאמצינו להשיג יציבות".

השלושה כותבים כי בתום ביקור בן שישה ימים שערכו לאחרונה באזור, אמת אחת וכואבת ניצבה באופן ברור: "הסיוט של הנהגת חמאס נמשך וממשיך את סבלם של פלסטינים בעזה שלא לצורך. למרות סיוע של מיליארדי דולרים לפלסטינים בעזה במשך 70 שנה, 53 אחוזים מהם חיים מתחת לקו העוני ושיעור האבטלה חצה את ה-49 אחוזים". עוד כתבו כי הפלסטינים בעזה כלואים במעגל אכזרי שבו הנהגה מושחתת ומלאת שנאה מעודדת עימותים וגורמת לעוני ולהיעדר תקווה.

הם העלו גם את הדילמה העומדת בפני המדינות התורמות: "האם עליהם לסייע ישירות לאזרחים, תוך סיכון מסוים שיעשירו את הטרוריסטים, או לבלום את המימון לחמאס ולחזות באזרחים שבהם אמור חמאס לשלוט סובלים? בעבר, השקעות שנועדו לתשתיות הוסטו לכלי נשק ולשימושים זדוניים אחרים. פרויקטים שנבנו, נהרסו לעתים כתוצאה מהנסיבות שיצרה האלימות של חמאס. עד לשינוי ממשל או עד שחמאס יכיר במדינת ישראל, יקבל על עצמו את ההסכמים הדיפלומטיים שנחתמו ויתנער מאלימות – אין אפשרות טובה".

"70 שנה לאחר הקמתה של מדינות ישראל, יהיה נבון מצד חמאס להכיר בקיומה כמציאות תמידית. כמעט בכל המזרח התיכון הכירו בעובדה זו ורבים אפילו אימצו אותה אל חיקם", כתבו השלושה וציינו כי "חמאס ממשיך במשך עשורים במלחמה שבה הפסיד מזמן על חשבון העם הפלסטיני תוך פשיטת רגל מוסרית".  

"רקטות, פצצות מרגמה, מנהרות טרור, עפיפוני תבערה וכלי נשק נוספים יובילו רק להגבלות חמורות יותר על תושבי עזה. הפעולות האלימות של חמאס רק מייצרות עוד סבל לאזרחי עזה. הקורבנות האמיתיים של המצב הנורא הם פלסטינים רבים שאינם משתתפים בפעולות האלימות, ושעתידם לוט בערפל בגלל הגישה הקיצונית של חמאס".

"ברור שלמנהיגים באזור נמאס לחזות בשגרה המייאשת הזו והם צמאים לשינוי אמיתי. יש פער משמעותי בין השחקנים הרעים השואפים ליצור הרס, אלימות וסבל אנוושי לבין מנהיגים אחראים המעוניינים ליצור עתיד טוב יותר לאזרחיהם. העולם מתקדם, אבל בחירות רעות גורמות לפלסטינים להישאר מאחור שוב ושוב".

לסיום תוקפים הנציגים האמריקאים גם את המדינות שמעדיפים לגנות מאשר לפתור את הבעיה "מדינות רוצות יותר לדבר ולגנות מאשר להתמודד עם המציאות, להציע פתרונות מציאותיים ולהגיש סיוע משמעותי. ארה"ב השקיעה יותר כסף בסיוע לפלסטינים מאשר לכל עם אחר בעולם. במשך זמן רב מדי עזה מיטלטלת בין משבר למשבר ובקשות לסיוע חירום בלי להתמודד עם הבעיה השורשית: הנהגת חמאס מחזיקה באזרחי עזה בני ערובה".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חחחח…כמו שנאמר, הצחקתם את החמ"ס. אינכם מבינים. המניע העיקרי בחיי טרור החמ ס הוא מלאכי חבלה. אנשי החמ"ס אין להם כבני אדם אחרים ששולטים בטוב וברע. הטרור של החמ"ס מחשבותיהם מונחות משמיים.השם שולח למוחם פעולות חבלה כי ישראל לא עושים את עבודת השם כראוי ויש הרבה שנאת חנם.ויש הרבה לשון הרע.ויש תאוות ממון וקנאה לדברי הבל.
עלינו לשבח לאדון הכל שכך המצב ולא גרוע מכך.
שיבנה בית מקדשינו השלישי וירד אלינו משמיים.
שיתקע בשופר גדול אליהו הנביא וגאולה תושיענו.
הלוואי ומועד ט' באב יהיה אחרון לפני גאולה שלימה. מחכי קץ ישועתו יוושעו בקרוב ובמהירה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו