נתניהו ושר החוץ של בחריין. צילום: אבי אוחיון, לע"מ

נתניהו שווח עם שר החוץ של בחריין: "זהו המשך פריצת הדרך לשלום"

ראש הממשלה שוחח בטלפון עם השר הבחרייני עבד אל-לטיף אל-זיאני ועם מזכיר האוצר האמריקני לקראת החתימה בבחרין על 7 מזכרי הבנות בין ישראל לבחרין. נתניהו בירך על כך ואמר שאנחנו מקדמים את השלום בצעדי ענק

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (ראשון) בטלפון עם שר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני ועם מזכיר האוצר האמריקני מנוצ'ין לקראת החתימה בבחרין על 7 מזכרי הבנות בין ישראל לבחרין. ראש הממשלה בירך על כך ואמר שאנחנו מקדמים את השלום בצעדי ענק. כמו כן, רה"מ ברך על הטיסה הראשונה שנחתה היום מישראל בבחרין: "זהו המשך פריצת הדרך לשלום".

נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "בהמשך למאמצים שהובלתי לכינון הסכם השלום עם בחרין, יוצאת היום לבחרין משלחת ישראלית בראשות ראש המל"ל, מאיר בן שבת. היא יוצאת יחד עם משלחת אמריקנית בראשות שר האוצר האמריקני מנוצ'ין. זו התקדמות מרשימה, ואנחנו כמובן מקדמים איתם ועם האמירויות את הסכמי השלום הללו. שלום אמיתי".

"המשלחות עכשיו יעבדו על הסכמי שיתופי פעולה ועל כינון הסכם השלום עם בחרין. פריצת דרך נוספת ביחסינו עם העולם הערבי בזכות המדיניות השונה, החדשה שאנחנו מובילים. היא לא כל כך חדשה, כי אנחנו מובילים אותה כבר 25 שנים, אבל היא נותנת את פירותיה היום – שלום תמורת שלום, כלכלה תמורת כלכלה. זה יום מאוד מרגש. אני מקווה שנוכל לבשר לכם בקרוב על מדינות נוספות".

כזכור, משלחת ישראלית-אמריקנית נחתה היום לביקור בבחריין, בראשות ראש המל"ל מאיר בן שבת מהצד הישראלי, ומזכיר האוצר סטיב מנוצ'ין ואבי ברקוביץ' יועצו בכיר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, מהצד האמריקני. מדובר בפעם הראשונה שמשלחת ישראלית נוחתת על אדמת בחריין. שתי המדינות צפויות לחתום על "הצהרה משותפת לכינון יחסי שלום", שתכלול בין היתר כינון יחסים דיפלומטיים ופתיחת שגרירויות.

בן שבת נשא דברים בשדה התעופה בבחריין, בשפה הערבית: "מודים למלך אאל ח'ליפה על הנהגתו באומץ. מקווים שזה ייצור חברות חמה בינינו. ישראל מושיטה ידה לשלום אמיתי לעם הבחרייני. ביחד נשנה את פני האזור לטובת עמינו. אני מודה לאמריקנים על מאמציהם, אנשאללה נארח אתכם בישראל בקרוב".

שר החוץ הבחרייני, עבד א-לטיף א-זיאני, ברך בהצהרתו על ביקור המשלחות בנסיכות לצורך "הפעלת ההסכמים בין המדינות". שר החוץ הוסיף כי מדובר בצעד היסטורי חשוב שמשקף את חכמתו של מלך בחריין, את חזונו ושאיפותיו לכינון שלום, ביטחון ושגשוג באזור. "אהלן וסהלן, ברוכים הבאים לממלכת בחריין. הכבוד הוא כולו שלנו לארח אתכם בממלכת בחריין, לקראת הצעד הבא בהסכמי אברהם, לקראת שלום חם ומלא בין העמים והמדינות, שיביא לשלום, ליציבות ולשגשוג לאזור כולו. התקווה שלנו שהמזרח התיכון כולו יצעד לקראת עידן חדש".

המזכיר מנוצ'ין אמר בתדרוך לכתבים במהלך הטיסה כי הבית הלבן ומזכירות המדינה האמריקנית עובדים על הסכמי נורמליזציה בין ישראל למדינות ערביות נוספות. "אנחנו מקווים שנוכל להודיע על כך בקרוב", אמר מנוצ'ין. "אנחנו מקווים שהנשיא דונלד טראמפ ינצח בבחירות ושנוכל להמשיך לקדם את העניין הזה. אני מקווה שתהליך הנורמליזציה לא ייפסק גם אם הנשיא לא ינצח בבחירות".

דובר משרד החוץ ליאור חייט, שנמצא כבר בבחריין מספר ימים כחלק מהצוות המקדים להגעת המשלחת, אמר ל'חדשות JDN' כי "מדובר ביום היסטורי בו נחתום על הסכם לכינון יחסים דיפלומטיים בין ישראל לבחריין. אחרי 20 שנה בהם פעל משרד החוץ בבחריין מתחת לרדאר ומאחורי דלתות סגורות, אנחנו היום פותחים את הדלת למציאות חדשה של שלום במזרח התיכון".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture