המסע המדיני של ריבלין באירופה: "ישראל מדינה חזקה שיודעת לחקור את עצמה"

נשיא המדינה פתח היום את ביקורו המדיני באירופה בפגישה עם נשיא גרמניה אליה הצטרף הרמטכ״ל רב-אלוף אביב כוכבי. נשיא המדינה על פתיחת החקירה בבית הדין הבינלאומי בהאג: ״מדינת ישראל היא מדינה חזקה, יהודית ודמוקרטית, שגם יודעת להגן על עצמה וגם לחקור את עצמה במקרה הצורך"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נחת הבוקר (שלישי) בברלין ופתח את ביקורו המדיני באירופה בהזמנת נשיאי גרמניה, צרפת ואוסטריה. במסגרת הביקור יקיים סדרת פגישות מדיניות הנוגעות לסכנת התעצמות חיזבאללה, האצת תכנית הגרעין האיראני וסוגיית בית הדין הבינלאומי בהאג. אל הנשיא הצטרף הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, שיעניק תדרוכים ביטחוניים לנשיאים האירופאיים במהלך הפגישות המדיניות.

את ביקורו פתח הנשיא בפגישת עבודה מדינית עם נשיא גרמניה ד"ר פרנק-וולטר שטיינמאייר, בארמון הנשיאות שבברלין. בפגישתם הביע הנשיא את הערכתו לעמיתו שטיינמאייר על קשרי הידידות האישיים המיוחדים ועל מחויבותו העמוקה ליחסים בין המדינות. הנשיא הדגיש את ההערכה הישראלית למחויבותה של גרמניה לביטחון ישראל וליציבות האזור כולו, ואת חשיבות היחסים האסטרטגיים בין המדינות.

בהתייחסו להחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג לפתוח בחקירה נגד מדינת ישראל בחשד לביצוע פשעי מלחמה, הדגיש הנשיא כי מדינת ישראל רואה בחומרה רבה את החלטת התובעת ואמר כי עבורנו מדובר בהחלטה שערורייתית. הנשיא הודה למקבילו על עמידתה של גרמניה לצד מדינת ישראל מול החלטת בית הדין ואמר: ״מדינת ישראל היא מדינה חזקה, יהודית ודמוקרטית, שגם יודעת להגן על עצמה וגם לחקור את עצמה במקרה הצורך", אמר.

הנשיא והדגיש בפני עמיתו הגרמני כי ״אנו גאים בחיילנו, בנינו ובנותינו, נכדינו ונכדותינו. הם שומרים עלינו נגד אויבינו ואנחנו נשמור עליהם מפני ההחלטה הזו.״ עוד הוסיף הנשיא כי מדינת ישראל לא תקבל את הטענות נגד מימוש זכותה וחובתה, להגן על אזרחיה.


בהתייחסו לאיראן אמר הנשיא כי זו פועלת מתוך "סחטנות גרעינית" על מנת להביא לויתורים והקלות כלכליות נוספות. עוד אמר כי ישראל רואה חשיבות רבה בהצבת קווים אדומים להתנהלות האיראנית שימנעו את המשך התעצמותה הגרעינית.

הנשיא התייחס גם לסוגיה הפלסטינית ואמר במהלך הפגישה כי הניסיון הפלסטיני להביא ל"פליליזציה" של הסכסוך יוביל לקיטוב בין הצדדים ולהמשך המשבר. הנשיא הדגיש ש״לא ניתן לצפות לקידום צעדים בוני אמון ולשיפור ביחסים, כאשר צד אחד מקדם חקירה פלילית נגד אזרחי הצד השני בבית דין זר.״ כמו כן אמר הנשיא כי הקורונה הוכיחה שהגבולות הינם מלאכותיים וששיתוף פעולה בין ישראל והפלסטינים הכרחי מאחר וחיינו שזורים אלה באלה.

במהלך הפגישה סקר הרמטכ"ל רא״ל אביב כוכבי שורה של נושאים ביטחוניים, בדגש על איראן ולבנון והציג בין השאר את הכשלים בהסכם הנוכחי עם איראן, את האתגרים האזוריים שאיראן מציבה מסוריה עד תימן ואת ההתעלמות של מדינת לבנון ושל חיזבאללה מהחלטה 1701 של האו״ם והשלכות איום הטילים המדויקים.

הרמטכ"ל העלה גם את סוגיית חיילי צה"ל הנעדרים וסקר את משמעויות ההחלטה האחרונה של ה-ICC כנגד מדינת ישראל המהווה פגיעה חמורה ביכולת של מדינות דמוקרטיות לפעול בשדה הקרב מול צבאות טרור המסתתרים מאחורי אוכלוסייה אזרחית.

במהלך הפגישה אמר הרמטכ״ל: ״אני מתחייב כי מפקדי וחיילי צה״ל עושים הכל ועשו הכל, לאורך כל השנים ובכל המבצעים, כדי לא לפגוע בחפים מפשע. ראיתי זאת בעיניי במקרים רבים, כמפקד חטיבה וכמפקד אוגדה בסמטאות יהודה, שומרון ועזה.

במקרים בהם היה חשד כי נפגעו חפים מפשע, ידענו לחקור את עצמנו באופן יסודי ובמקרה הצורך, האחראים נתנו את הדין. ההבדל היסודי בינינו לבין אויבנו הוא שבעוד אנו עושים כל שניתן כדי להימנע מפגיעה בחפים מפשע, אויבנו עושים הכל כדי לפגוע באזרחינו החפים מכל פשע. אנחנו בעידן של מלחמות חדשות, בעלות מורכבות רבה ובית הדין בהאג חייב להתאים את עצמו למציאות החדשה. החיילים שלכם יכולים לעמוד בפני אותן הבעיות גם בחלקים אחרים של העולם ולכן תמיכתכם עכשיו, חשובה לנו מאוד״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture