מזכיר המדינה: "נעודד מדינות נוספות לחתום הסכמי שלום עם ישראל" • צפו

שגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם אמר כי "יש לנו לעתים דעות שונות, אבל הקשר החזק והברית האיתנה בין ישראל לארה"ב - לעולם לא תישבר" • תמיכה דו מפלגתית: מנהיגי הרוב והמיעוט בסנאט, דמוקרטי ורפובליקני, השתתפו באירוע לכבוד מדינת ישראל

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"


שגריר ישראל בארצות הברית ובאו"ם גלעד ארדן ציין באירוע יום העצמאות הווירטואלי שערכה שגרירות ישראל בוושינגטון את הברית האיתנה בין ישראל לארצות הברית.

באירוע נשאו דברים מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן והנהגת הסנאט האמריקאי משתי המפלגות: מנהיג הרוב הדמוקרטי הסנטור צ'אק שומר ומנהיג המיעוט הרפובליקני הסנטור מיטש מקונל. באירוע השתתפו גם הדיפלומטים הישראלים מכל רחבי ארצות הברית.

"אמנם יש לנו לעתים דעות שונות, אבל הקשר החזק והברית האיתנה בין ישראל לארצות הברית – לעולם לא תישבר", אמר השגריר גלעד ארדן בהתייחס לערכים המשותפים בין ישראל לארה"ב.

השגריר ארדן התייחס לשינויים הגיאו-פוליטיים במזרח התיכון ואמר: "יש לנו כיום הזדמנות להרחיב את מעגל השלום ולעצב מחדש את המזרח התיכון על ידי העמקת שיתופי  הפעולה עם כל המדינות שחתומות על הסכמי אברהם ומדינות נוספות באזור. בכוונתי לעבוד בשנה הקרובה יחד עם הממשל האמריקני כדי להרחיב את מעגל השלום בכל דרך אפשרית ואני בטוח שיהיו עוד מדינות באזור שיבחרו בדרך של שלום ודו-קיום עם ישראל. עם-זאת, יחד עם ההזדמנויות הללו, אנו מתמודדים עם משטרים קיצוניים, במיוחד איראן, וקבוצות הטרור הרצחניות בהן הם תומכים".

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בירך את הצופים בעברית ליום העצמאות והוסיף: "לכבוד יום העצמאות ה-73 של מדינת ישראל,  אנו מצדיעים לכם על הנחישות, הגבורה וכוח ההמצאה שאפשרה למדינתכם לעמוד איתנה  ומשגשגת לאורך שנותיה".

מזכיר המדינה בלינקן המשיך והדגיש את הקשר החזק בין ארה"ב לישראל: "מחויבותה של ארה"ב לישראל חקוקה בברזל וביחד אנו עובדים על מנת לחזק את כל ההיבטים בשותפות הזו, בדיוק כפי שעשינו מאז שארה"ב הכירה לראשונה במדינת ישראל בשנת 1948".

בלינקן גם התייחס בדבריו להרחבת מעגל השלום במזרח התיכון ואמר: "ארצות הברית מברכת ותומכת בהסכמי הנורמליזציה האחרונים. אנו נמשיך לעודד מדינות נוספות לנרמל את יחסיהן עם ישראל ונחפש הזדמנויות נוספות להרחבת שיתוף הפעולה בין מדינות האזור. כתוצאה מכך אני מצפה שקבוצת המדינות החברות של ישראל תגדל אף יותר בשנה הקרובה".

במסר ברור של תמיכה דו-מפלגתית בישראל מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר ומנהיג המיעוט בסנאט מיטש מקונל בירכו גם-כן באירוע והדגישו את הברית בין ישראל לארה"ב. מנהיג הרוב צ'אק שומר: "הסנאט של ארצות הברית ימשיך לעמוד לצד ישראל ולחזק את הברית ארוכת השנים במטרה לפעול יחד לבניית עתיד בטוח ומשגשג לשתי מדינותינו. כל עוד אני מנהיג הרוב בסנאט, היחסים החמים והקרובים בין ישראל לארצות הברית יישמרו".

מנהיג המיעוט מיטש מקונל: "אני מקווה שהיום החגיגי הזה ישמש כהשראה למנהיגים בישראל, בארה"ב ובעולם כולו. אני אעשה כל שביכולתי כדי לוודא שארצות הברית תמשיך לעמוד איתנה לצד ישראל בין אם ברגעים היסטוריים וחגיגיים  של הישגים ובין אם ברגעים בהם אנו מתמודדים עם אתגרים משותפים".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture