צילומים: אריאל זנדברג, הבית הלבן

ביידן שוחח הלילה עם בנט; הפגישה תיערך ב-17:25 שעון ישראל

פגישת ראש הממשלה והנשיא נקבעה להיום בשעה 10:25. ביידן הודה לבנט על שגילה הבנה כלפי השינוי במועד פגישתם נוכח האירועים באפגניסטן והוסיף כי הוא מצפה לפגישתם. "אנו עומדים לצדכם בשעה קשה", אמר בנט

כתבות נוספות בנושא:

ביטול הצעד של טראמפ: ישראל הסירה את התנגדותה לחזרת ארה"ב לאונסק"ו
ביקור חשאי: מנכ"ל משרד החוץ נפגש בטורקיה עם יועצו הבכיר של ארדואן
"המשך אפליה ופגיעה מכוונת במגזר החרדי": התגובות לתוכנית האטומה
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, התקשר הלילה לראש הממשלה, נפתלי בנט. הנשיא ביידן הודה לראש הממשלה על שגילה הבנה כלפי השינוי במועד פגישתם נוכח האירועים באפגניסטן. עוד הוסיף הנשיא ביידן, כי הוא מצפה לפגישתו עם ראש הממשלה שתיערך למחרת.

בשם ממשלת ישראל ובשם אזרחי ישראל, הביע ראש הממשלה את תנחומיו העמוקים בעקבות האירועים וציין, כי ישראל משתתפת בצערה של ארה"ב. "אנו עומדים לצדכם בשעה קשה זו כפי שארה"ב עומדת לצד ישראל לאורך השנים", אמר רה"מ לנשיא.

פגישת ראש הממשלה והנשיא ביידן נקבעה היום (שישי) בשעה 10:25 (17:25 לפי שעון ישראל). הפגישה תתקיים כפי שנקבעה במקור – תחילה בארבע עיניים, לאחר מכן ימסרו המנהיגים הצהרות לתקשורת ובסופן תחל פגישת עבודה בהשתתפות הצוותים.

בעקבות הפיגוע בקאבול שבאפגניסטן, פגישתם של ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שהייתה אמורה להתקיים אתמול בשעה 18:30 בבית הלבן, נדחתה להיום.

מלשכת בנט, ששעה קלה לפני המפגש עוד פרסם תמונה שלו נערך עם אנשיו לפסגה המדינית בבית הלבן, נאמר כי הפגישה נדחתה למועד לא ידוע – ושעות ספורות לאחר מכן נמסר מהבית הלבן כי היא תיערך היום. בלשכת ראש הממשלה הוסיפו כי "בהמשך לעדכון של הבית הלבן, הפגישה תתקיים מחר (שישי) ולכן נשארים עד למוצאי שבת".

בממשל האמריקני הסבירו את העיכוב בכך שביידן נדרש לקבל עדכונים שוטפים על הפיגוע בקאבול. ביידן, כך דווח בארה"ב, הגיע בעקבות הפיגוע לחדר המצב בבית הלבן, ולשם הגיעו גם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן וראש המטות המשולבים של הכוחות האמריקניים, הגנרל מארק מילי.

הצד הישראלי עדכן מוקדם יותר כי הוא מוכן לכל תרחיש, כולל דחיית הפגישה, ביטולה או הישארות בארה"ב לשבת. בנוסף, הועבר ליועצי ביידן כי יש הבנה של מורכבות המצב, ולוח הזמנים יותאם לזה המעודכן של הנשיא.

טרם נמסרה שעה מדויקת לפגישה היום, ולא ברור אם תתקיים לפני כניסת השבת בישראל. בנט צפוי לצאת לישראל רק בצאת השבת וישוב לישראל ככל הנראה ביום ראשון בשעות הערב.

אתמול בשעון הצהריים נועד בנט עם צוותו לקראת הפגישה, שבסוף נדחתה. בישיבה השתתפו מזכיר הממשלה – שלום שלמה, ראש הסגל – טל גן צבי, המזכיר הצבאי – אלוף אבי גיל, דובר ראש הממשלה – מתן סידי, היועצת המדינית – שמרית מאיר, ראש המל"ל – ד"ר איל חולתא.

לדברי גורם מדיני, המשלחת הישראלית הגיעה עם "שאיפה מוגדרת – ליצור קשר בלתי אמצעי בין בנט לביידן". בנוגע להסכם הגרעין, לדברי הגורם נמצא קשב רב בצד האמריקני: "הם מבינים שאולי אנחנו במציאות לא הסכמית וגם אם יהיה הסכם יש חורים. ראש הממשלה חושב שאין טעם לחזור להסכם הקודם בגלל שהוא מכסה רק אלמנט אחד, רק את העשרת האורניום".

"הסרת הסנקציות תיתן לאיראנים בוסט כלכלי שמייתר את עניין ההעשרה. המטרה כרגע היא להשאיר את איראן במרחק של שנה מפצצה", הסביר הגורם המדינה. "רוח חדשה זו תפיסה הוליסטית. כפי שהוא מנהל את הממשלה הרחבה הזו של התכנסות לדברים שמסכימים עליהם. אי הסכמות רכות. לא שוברים כלים ולא מתנהגים לעומתי באופן פומבי".

במקביל, בכיר בממשל האמריקני צוטט בסוכנות הידיעות ריוטרס אומר כי הממשל מודאג יותר ויותר מהפעילות הגרעינית של איראן, אך הוא סבור שהנשיא ג'ו ביידן ידחה את הפצרות בנט להפסיק את המאמצים להחיות את הסכם הגרעין מ-2015. "כמובן שהתחייבנו לדרך דיפלומטית, אנחנו חושבים שזו הדרך הטובה ביותר", אמר הבכיר על רקע המשא ומתן עם איראן. "אם זה לא עובד, יש דרכים אחרות שאליהן צריך להמשיך", הוא הוסיף מבלי לפרט.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ייפגשו אפוא שעה ומשהו לפני הדלקת הנרות.
בנט ילך למקווה לפני הפגישה עם ביידן, או אחרי?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture