Yonatan Sindel/Flash90

לפיד על עיכוב הסיוע לכיפת ברזל: "דחייה טכנית בעקבות תקרת הגרעון"

שר החוץ שוחח עם מנהיג הרוב בבית הנבחרים שחזר על מחויבותו שתקציב הסיוע עבור כיפת ברזל יועבר בזמן הקרוב. סגן נשיא ארה"ב לשעבר. שר התפוצות לא השתכנע ותקף: "ישראל קוצרת את הפירות הבאושים של מדיניות נתניהו"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר החוץ, יאיר לפיד שוחח אמש (מוצאי החג) עם סטני הוייר, מנהיג הרוב בבית הנבחרים ביחס לסיוע האמריקאי למערכת כיפת ברזל. ממשרד החוץ מסר כי בשיחה עלה שמדובר בדחייה טכנית שנבעה מהויכוח בקונגרס סביב תקרת הגרעון בתקציב האמריקאי.

מנהיג הרוב בבית הנבחרים חזר על מחוייבותו שלו, של הבית הלבן, של ננסי פלוסי יו"ר בית הנבחרים ושל סנטור שומר, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט שהתחייבו בפני ממשלת ישראל שתקציב הסיוע עבור כיפת ברזל יועבר בזמן הקרוב. השר לפיד הודה למנהיג הרוב הוייר על מחויבותו והדגיש את הצורך באישור הבקשה בהקדם האפשרי להבטחת צרכי הביטחון של ישראל.

לפיד מסר אחרי השיחה: "אחרי שנים שבהן הממשלה הקודמת הזניחה את הקונגרס והמפלגה הדמוקרטית, וגרמה נזק ניכר ליחסי ישראל-ארה״ב, אנו בונים היום מחדש יחסי אמון עם הקונגרס. אני מודה לממשל ולקונגרס על מחוייבותם האיתנה לבטחון ישראל".

מנגד, שר התפוצות נחמן שי לא השתכנע שמדובר ב"דחייה טכנית" ותקף דווקא את הממשלה הקודמת: "דמוקרטים בקונגרס נסוגו לעת עתה מהכוונה לפצות את ישראל על הוצאותיה ב״שומר חומות״. ישראל קוצרת את הפירות הבאושים של מדיניות נתניהו וממשלתו להעדיף את טראמפ והרפובליקאים על פני הדמוקרטים. נזקק לקהילה היהודית ולהשפעתה הפוליטית. ידרש עוד זמן רב לתקן את הנזק", כתב שי.

מהשדולה הפרו ישראלית איפא"ק נמסר בתגובה להחלטה בקונגרס: "קיצונים בקונגרס משחקים פוליטיקה עם חייהם של ישראלים ופלסטינים. ההחלטה להסיר מימון למערכת הגנה מצילת חיים היא פגיעה בערכים שלנו, מסכנת התנגשויות נוספות, והיא מנוגדת להתחייבות של ביידן ונתמכת על ידי הנהגת הקונגרס. כל טיל יכול היה להרוג יהודים או ערבים. המחבלים בעזה שיורים את הרקטות אינם מפלים ביניהם. זה פשוט: כיפת ברזל מצילה חיים. חסימת המימון לכיפת ברזל מסייעת למחבלים להרוג אזרחים".

סגן נשיא ארה"ב לשעבר מייק פנס תקף את הממשל: "זו בושה. הדמוקרטים בבית הצביעו על קיצוץ של 1 מיליארד דולר במימון כיפת הברזל הישראלית, ההגנה מפני טילים שהצילה אלפי נפשות כאשר חמאס המטיר גשם של רקטות על ישראלים חפים מפשע השנה. החזירו את מימון כיפת ברזל עכשיו, אמריקה עומדת עם ישראל".

דובר הליכוד אלי חזן הגיב להאשמות נגד נתניהו: "‏רה"מ לשעבר נתניהו נפגש עם מאות חברי קונגרס דמוקרטים והתראיין אין ספור פעמים לרשתות תקשורת התומכות בדמוקרטים. תוכנית הסיוע הגדולה ביותר שניתנה לישראל על סך 38 מיליארד דולר – ניתנה מממשל אובמה הדמוקרטי לממשלת נתניהו. מעולם ישראל לא כשלה בהצבעה בקונגרס ועל מנת לכסות על כישלונו ‏המדינית לפיד מאשים אחרים. ממשלת בנט לא רק אפס בקורונה ואפס בביטחון אלא גם אפס ביחסי חוץ".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture