אתמול (רביעי) הזמין ראש הממשלה ההודי את רה"מ נפתלי בנט לביקור בארצו, הביקור מצטרף לשורת נסיעות שצפויות בעתיד הקרוב לראש הממשלה בהם אבו דאבי, סוצ'י, ועידת האקלים בסקוטלנד וכאמור – דלהי. כמו כן, עד עתה בנט כבר ביקר פעמיים בארה"ב ופעם אחת במצרים. אך בכל הנסיעות המדינה חכרה עבורו במיוחד מטוס של אל על, שייקח אותו אל היעד ויחזיר אותו ואת הפמליה.
טיסות רבות גם צפוי נשיא המדינה לעשות בתקופה הקרובה. כדי לחסוך בהוצאות הטיסה ומטעמי ביטחון, המדינה קנתה בואינג ישן, שיפצה אותו ושדרגה את מערכותיו עד שהפך למפקדה מעופפת. ה"אייר-פורס וואן הישראלי", כינו אותו.
עלות הפרויקט והמטוס שזכה לשם "כנף ציון" עלתה מאות מיליונים, והוא מוכן לפעולה ויכול להטיס את בנט, את לפיד או את הרצוג כבר מחר, לכל מקום בעולם. אך למרות זאת, ב'ישראל היום' דווח כי "כנף ציון" תקוע בהאנגר בנתב"ג בגלל פוליטיקה לא ברורה.
לפי הדיווח, יאיר לפיד, הטיל וטו על הפעלת המטוס ובשל כך, ראש הממשלה בנט לא מבקש ממשרד התחבורה לקדם את הסדרת הרישיון למטוס. כך נוצר מצב ש-750 מיליון שקלים עומדים בחניון ללא שימוש.
ממשרד ראש הממשלה נמסר: "מטוס 'כנף ציון' נמצא בהליכי רישוי מול רשות שדות התעופה. מכיוון שמדובר במטוס שעבר הסבה והותקנו בו מערכות רבות כדי להתאימו לחפ"ק האווירי של ראשי הממשלות והנשיאים, הליכי הרישוי למטוס זה לוקחים זמן. טרם התקבלו האישורים הנדרשים להטסתו ולתפעולו השוטף".
בלשכת שר החוץ ובבית הנשיא סירבו להגיב לפניית "ישראל היום" בנושא.
למה הוא צריך מטוס אם פרטי, אם הוא רוצה הוא משבית בואינג של אל על לכמה ימים…