Yonatan Sindel/Flash90

שרת הפנים על הפטור מוויזות לארה"ב: "תאריך היעד הוא פברואר 2023"

איילת שקד קיימה היום פגישה בוושינגטון עם השר לביטחון המולדת אלחנדרו מיורקס בנושא הפטור מוויזות לאזרחי ישראל - ובסיומה הדגישה כי "הממשל האמריקני מחויב מאוד לתהליך הפטור מוויזות לישראלים

שרת הפנים איילת שקד קיימה היום (חמישי) פגישה בוושינגטון עם השר לביטחון המולדת אלחנדרו מיורקס בנושא הפטור מוויזות לאזרחי ישראל – ובסיומה הדגישה כי "הממשל האמריקני מחויב מאוד לתהליך הפטור מוויזות לישראלים, מדובר בהזדמנות חד פעמית שלא תחזור".

בראיון ל'חדשות 12' אמרה שקד כי המועד המסתמן למהלך הוא תחילת 2023, בתנאי שאחוזי הסירוב של הבקשות של הישראלים להוצאת ויזה יקטנו עד אז.

בשיחה עם 'ישראל היום' אמרה השרה כי "מדובר בהזדמנות חד פעמית שלא תחזור ולכן שתי המדינות צריכות לעבוד מהר. אני מלאת תקווה ומוטיבציה להביא לסיום התהליך שנדון בין המדינות כבר שנים רבות. זה ייקח לפחות שנה אבל אני אופטימית". היא הוסיפה כי תאריך היעד הוא פברואר 2023.

בפגישה השתתפו שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג, נציגים ממשרדי החוץ, המשפטים, ביטחון פנים והצוות האמריקני שעוסק בנושא. במסגרתה, הוחלט על הקמת צוותי עבודה בין משרדיים, שבהם יהיו חברים נציגים ממשרד רה"מ, פנים, ביטחון הפנים, חוץ ומשפטים. עוד סוכם כי הצוות האמריקני יגיע לישראל בינואר 2022, כדי לבחון את הנושא מקרוב, להיפגש עם גורמי המקצוע ולהמשיך בעבודה משותפת להמשך התהליך.

בסיום הפגישה אמרה שרת הפנים שקד כי "כמו שהשר מיורקס אמר לי במהלך הפגישה – יש כאן חלון הזדמנויות פנים מערכתי ואנחנו מוכרחים לנצל אותו כדי להתקדם. שתי המדינות צריכות לעבוד מהר, אני מלאת תקווה ומוטיבציה להביא לסיום התהליך שנדון בין המדינות כעשור. התהליך ייקח לכל הפחות שנה וצפוי להסתיים בתחילת 2023".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו