משוברים שתיקה לאבו מאזן: תולדות עלילת הדם המודרנית

אבו מאזן הצהיר בנאום בפני הפרלמנט הבריטי כי "אנשי דת בישראל קראו להרעיל את מי השתייה של הפלסטינים" • מי עומד מאחורי עלילת הדם המודרנית? מייסד ארגון השמאל "שוברים שתיקה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ביום חמישי האחרון, עמד יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על בימת הפרלמנט האירופי והסית נגד מדינת ישראל תוך שימוש בעלילה המזכירה סיפורי בדיה בסגנון עלילות הדם בשנות הביניים באירופה. "אנשי דת וחכמים בישראל קראו להרעיל את מי השתייה של הפלסטינים", טען.

מכון "מבט לתקשורת פלסטינית" ערך בדיקה של מקורות שונים במטרה להראות כיצד התפתחה העלילה הזו, מאז שהיא פורסמה לראשונה לפני כשבועיים. התוצאות מקוממות. שוב מתברר כי מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו, ומי שעומד מאחורי הפצת העלילה, הוא מייסד ארגון השמאל הקיצוני 'שוברים שתיקה'.

בסרטון שפורסם נשמע קולו של אחד ממייסדי "שוברים שתיקה", יהודה שאול, שמדריך קבוצה ביהודה ושומרון, באזור הכפר סוסיא. הוא אומר לקהל שומעיו כי תושבי כפר פלסטיני בהר חברון שבו לבתיהם רק באחרונה, לאחר שמתנחלים הרעילו את מערכת מי השתייה שלהם לפני שנים אחדות, ועל כן נאלצו הפלסטינים לעזוב את מגוריהם.

קרא בנושא:

עלילת דם מודרנית? "יהודים הרעילו את מי הפלסטינים"

העלילה של אש"ף פיתחה את הסיפור של ארגון שוברים שתיקה על ה"הרעלה" לכאורה של מערכות המים של כפר מסוים לפני כמה שנים, לכדי עלילה שבה הישראלים כעת, ב-2016, מרעילים את מערכות המים "בכל הגדה המערבית". לפניכם ניסוח הדיווח בנושא מתוך אתר "הלשכה הלאומית להגנה על האדמה ולהתנגדות להתנחלויות" של אש"ף:

"ארגון זכויות אדם ישראלי חשף כי מתנחלים יהודים שוקדים על הרעלת מי השתייה בעיירות ובכפרים הפלסטיניים ברחבי הגדה המערבית. מייסד ארגון 'שוברים שתיקה', יהודה שאול… אמר כי מטרת הרעלת המים היא לגרום 'לפלסטינים המקומיים לעזוב את כפריהם ועיירותיהם, כדי שהמתנחלים יוכלו להשתלט על אדמותיהם'… יצוין כי תחקיר ששודר בערוץ ישראלי לפני כשנה חשף כי הרב שלמה מלמד, יושב הראש של מה שידוע בשם 'מועצת רבני ההתנחלויות', הוציא פסק הלכה שמתיר למתנחלים להרעיל את מי השתייה והבארות הארטזיות [של פלסטינים] ברחבי הגדה המערבית".

בתגובה כבר נכתב כך באתר משרד החוץ הפלסטיני: "קריאה זו של הרב מלמד נחשבת כפשע נגד האנושות מכיוון שהיא מכוונת נגד בני אדם, חיות, יבול, וכל צורות החיים בשטח הפלסטיני הכבוש. המשרד מטיל את האחריות המלאה להשלכות של קריאות ההלו בממשלה הישראלית. הוא דרש ראשית לעצור את הרב הזה, אשר מסית לרצח, ושנית לנקוט את הצעדים הדרושים להגנת פלסטינים מיחידים שעלולים לנסות להרעיל מקורות מים. למה מחכה הקהילה הבינלאומית כדי לפעול, שאלפי פלסטינים ימותו מצמא? האם זה בכלל יספיק כדי שהקהילה הבינלאומית תפעל? להגיב בשתיקה למאורע כזה ולהתעלם מהמלחמה שישראל מנהלת נגד הפלסטינים היא אות קלון על מצחה של הקהילה הבינלאומית".

בהמשך, גם הליגה הערבית מיהרה לקבל את העלילה, והצטרפה לגינוי נגד ישראל: "הליגה הערבית גינתה בחריפות את קריאתו של יו"ר מועצת רבני ההתנחלויות, הרב שלמה מלמד, המתירה למתנחלים להרעיל את מי השתייה המשמשים את העיירות והכפרים הפלסטיניים ברחבי הגדה המערבית הכבושה", מדווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית.

חוקרי המכון אומרים כי ניתוח זה של התפתחות והתרחבות העלילה, מראה עד כמה להוטה הרש"פ להעליל ולהשמיץ את ישראל מול בני עמה והעולם. סיפור שמתחיל בהאשמה שקרית על הרעלת מים לכאורה "לפני כמה שנים," התפתח ברש"פ בתוך שבוע אחד, בלי כל ביסוס או מידע, לסיפור על תכנון לרצח אלפי פלסטינים באמצעות הרעלת מקורות המים ברחבי הרשות הפלסטינית. הרש"פ אף המציאה רב ומועצת רבנים כדי להאשימם באחריות להרעלה. מעל לכל, הרש"פ אף מגנה את הקהילייה הבינלאומית על כך שהיא אינה עושה דבר כדי לעצור את ישראל מביצוע הרצח ההמוני המתוכנן.

יצויין כי אין רב בשם הרב שלמה מלמד וכי הרב זלמן מלמד מבית אל אמר לגדעון שביב, חוקר בכיר מארגון CAMERA העוקב אחרי התקשורת: 'לא אמרתי את זה ואינני מאמין שאף רב יאמר דבר כזה'. אך הדבר לא הפריע לאבו מאזן להמשיך בדברי ההסתה הפרועים שלו נגד ישראל.

עוד בנושא:

הרה"ר הודף את עלילות השווא של אבו מאזן על רבני ישראל

אבו מאזן מתנצל: "רוחש כבוד גדול ליהדות"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture