משרד הביטחון מתנצל: "לא השווינו בין הסכם מינכן לאירן"

לאחר הסערה סביב ההשוואה בין ההסכם עם איראן להסכם עם הנאצים מבהירים במשרד הביטחון כי לא התכוונו לערוך "השוואה ישירה" בין המדינות וציינו כי הדברים קיבלו "משמעות שגויה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בסוף השבוע האחרון טען נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, במסיבת עיתונאים במלאות שנה להסכם הגרעין ש"גם בישראל מצהירים כי איראן עומדת בחלקה בהסכם" וקרא למבקרי ההסכם ש"יודו בטעותם ויגידו שהם שמחים שלאיראן אין יכולת לייצר נשק גרעיני".

בתגובה פרסם בערב שישי משרד הביטחון הודעה שבה הושווה הסכם הגרעין להסכמי מינכן עם גרמניה הנאצית. "בדיוק משום שהנחת הבסיס שלהם שלפיה גרמניה הנאצית יכולה להיות פרטנר לאיזשהו הסכם, הייתה שגויה ומשום שמנהיגי העולם דאז התעלמו מן הדברים המפורשים של היטלר ושאר מנהיגי גרמניה הנאצית".

תגובתו של ליברמן עוררה סערה. גורמים מדיניים בכירים זעמו על ההודעה והביעו חשש כי היא תסכן את הסכם הסיוע הנרקם מול הממשל האמריקני בימים אלו. "ליברמן נהג בילדותיות וחוסר שיקול דעת בשעה שישראל נמצאת ערב חתימה על הסכם סיוע ביטחוני עם הממשל בוושינגטון", אמרו הגורמים.

הם הוסיפו: "התגובה וההתבטאות של שר הביטחון נגד ממשל אובמה מעידים על שיקול דעת לוקחה וילדותיתות שאינה מתאימה לחשיבות הדברים. מצופה משר הביטחון שיתנהל בקור רוח ולא בתזזיתיות ובשליפות". לטענתם, "כאשר אנחנו נמצאים בדקה ה-90 של משא ומתן להסכם מהחשובים שידעה ישראל, התבטאות כזו עלולה לסכן את כל המאמץ שהושקע בשנה האחרונה".

ליברמן עצמו סירב להתייחס לדברים ו/או להתרגש מהם. מסביבתו נמסר: "עצם האמירה של אותם 'גורמים מדיניים' מעידה על כך שמדובר בדברים של אנשים שאינם מעורבים בתהליכים ואינם מבינים את הדברים".

הערב, הוציאו במשרד הביטחון הודעה חדשה. "מדינת ישראל ומערכת הביטחון הישראלית ימשיכו לעבוד בשת"פ הדוק ומלא עם ארצות הברית, מתוך הערכה עמוקה וכבוד הדדי", נכתב בהודעה. "ישראל נותרה מודאגת עמוקות מכך, שגם לאחר הסכם הגרעין עם איראן, ההנהגה האיראנית ממשיכה להצהיר כי יעדה המרכזי הוא השמדת מדינת ישראל וממשיכה לאיים על קיומה של ישראל במלים ובמעשים".

עוד הדגישו במשרד הביטחון כי "ההבדל בין עמדת ישראל לזו של ארה"ב בנושא זה אינו פוגם באופן כלשהו בהערכתנו העמוקה לארה"ב ולנשיא ארה"ב על תרומתם האדירה לביטחונה הלאומי של ישראל ולחשיבות העצומה שאנו מייחסים לברית האיתנה בין שתי המדינות. ההודעה מיום שישי לא נועדה לעריכת השוואה ישירה, לא מבחינה היסטורית ולא מבחינה אישית. אנו מצטערים אם היא פורשה אחרת".

המשרד שב והדגיש את התנהלות איראן שממשיכה לאיים על ישראל בפיתוח מואץ של טילים, מקיימת קריקטורות להכחשת השואה, מקדמת טרור ועורכת תערוכות בהם נכתב על טילים "למחוק את ישראל". עוד נכתב בהודעה כי "גם אם איראן מקיימת את הסכם הגרעין, מדיניותה הגלויה והרשמית לחתור להשמדת ישראל שוללת את הלגיטימיות שלה בקרב הקהילה הבינלאומית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture