אבו מאזן מגיב: ישראל היא זו שמבצעת טיהור אתני בפלסטינים

יו"ר הרשות הפלסטינית התייחס לראשונה לסרטון הטיהור האתני של ראש הממשלה • לטענת אבו מאזן, "ישראל מחללת מקומות קדושים והורגת במכוון פלסטינים חפים מפשע"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

סערת הטיהור האתני: יו"ר הרשות הפלסטינית, מגיב לסרטון של ראש הממשלה בנימין נתניהו אשר טען כי הפלסטינים מעוניינים בטיהור אתני של יהודים במדינתם העתידית, וטען כי ישראל היא זו המבצעת טיהור אתני.

בנאום מוקלט לפלסטינים לרגל חג הקורבן אמר יו"ר הרשות כי "אנו לא עוסקים בהפרחת בלונים תקשורתיים על השלום ואיננו מבודדים כפי שטוענת ממשלת ישראל – היא זו שמבודדת ומבצעת טיהור אתני, מחללת מקומות קדושים והורגת במכוון".

"יש לשמור על חזית פנימית מלוכדת בפני רוחות התרעלה הישראליות", הוסיף אבו מאזן בתשובתו לנתניהו. "אנחנו לא במצב של בידוד כפי שממשלת ישראל מנסה לדמותנו. ממשלת הכיבוש היא זו שמבודדת בינלאומית, בפועל, כיוון שאינה רוצה להתקדם כפסע בדרך לשלום".

"היא ממשיכה את בניית ההתנחלויות, חילול המקומות הקדושים, הטיהור האתני וההרג בכוונה תחילה. זה הוביל לביקורת בינלאומית על ישראל בכל רחבי העולם". "אנחנו איננו חובבי הפרחת בלונים תקשורתיים בנוגע לשלום – אנחנו חפצים בהגשמתו על קרקע המציאות", ציין יו"ר הרשות בנאומו. "עמדתנו הכנה כבר זכתה להוקרה בינלאומית חסרת תקדים".

על טיהור אתני ועל היחלשות הליכוד בסקרים • פרשנות

כזכור, ביום שישי האחרון, דקות לפני כניסת השבת, פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו סרטון בו הוא מסביר שוב את עמדתה של מדינת ישראל. הסרטון אינו מובא כאן, עקב נראות נשים במהלכו.

"אני בטוח שרבים מכם שמעו את הטענה שהקהילות היהודיות ביהודה ושומרון, הגדה המערבית, מהוות מכשול לשלום", פתח נתניהו. לדבריו, "הרעיון הזה תמיד היה תמוה בעיני. מאחר שאיש לא יטען ברצינות שקרוב לשני מיליון הערבים שחיים בתוך ישראל מהווים מכשול לשלום.

"כיוון שזה לא נכון. נהפוך הוא. הגיוון בישראל הוא סימן לפתיחותה ולנכונותה לשלום. אולם, ההנהגה הפלסטינית דורשת מדינה פלסטינית בתנאי מקדים אחד: ללא יהודים", טען נתניהו שהוסיף: "יש לכך ביטוי: הוא נקרא טיהור אתני. והדרישה הזו מקוממת".

לדברי ראש הממשלה: "זה אף מקומם יותר שהעולם לא חושב שהיא מקוממת. יש מדינות נאורות שאפילו מקדמות את השערורייה הזו. שאלו את עצמכם: האם אתם הייתם מקבלים טיהור אתני במדינה שלכם? טריטוריה ללא יהודים, ללא היספנים, ללא שחורים? ממתי צרות אופקים מהווה בסיס לשלום?

"ברגע זה, ילדים יהודים בבתי ספר ביהודה ושומרון משחקים בארגזי חול עם חבריהם. האם הנוכחות שלהם הופכת את השלום לבלתי אפשרי?", שואל נתניהו, ועונה: "אני לא חושב כך. אני חושב שמה שהופך את השלום לבלתי אפשרי הוא חוסר סובלנות כלפי אחרים. חברות שמכבדות את כל האנשים הן אלה שרודפות שלום. חברות שדורשות טיהור אתני אינן רודפות שלום.

"אני רואה בעיני רוחי מזרח תיכון שבו ערבים ויהודים צעירים לומדים יחד, עובדים יחד וחיים יחד זה לצד זה בשלום. האזור שלנו צריך יותר סובלנות, לא פחות. לכן בפעם הבאה שאתם שומעים מישהו אומר שיהודים לא יכולים לחיות במקום כלשהו, וודאי בארץ אבותיהם, קחו רגע כדי לחשוב על ההשלכות. טיהור אתני למען השלום זה מגוחך. הגיע הזמן שמישהו יאמר את זה. והנה אמרתי זאת".

בממשל האמריקאי ראו בדבריו של נתניהו ככאלה שמכוונים נגד מדיניות ארה"ב כלפי ההתנחלויות. אליזבת' טרודו, דוברת במשרד החוץ האמריקאי מתחה ביקורת חריפה על הדברים שאמר נתניהו בסרטון במהלך התדרוך היומי לכתבים. "אנחנו לא מסכימים באופן עמוק לתיאור לפיו מי שמתנגד לבנייה בהתנחלויות או רואה אותן כמכשול לשלום קורא בצורה כזו או אחרת לטיהור אתני של יהודים מהגדה המערבית", אמרה טרודו. "אנחנו סבורים ששימוש בטרמינולוגיה כזו הינו לא ראוי ומזיק".

על פי הארץ, טרודו הוסיפה כי ממשל אובמה, כמו כל הממשלים האמריקאים הקודמים וכמו כל הקהילה הבינלאומית סבורים שהמשך הבנייה בהתנחלויות היא מכשול לשלום. היא הוסיפה כי לא ניתן לערער על העובדה לפיה מתחילת השנה קודמה בנייתן ותכנונן של אלפי יחידות דיור בהתנחלויות הישראליות בגדה המערבית ובמזרח ירושלים, הוכשרו מאחזים בלתי חוקיים, נתפסו אדמות בגדה המערבית לשימוש של ישראל בלבד והואצה הריסת בתים של פלסטינים. "כמו שאמרנו פעמים רבות בעבר, זה מעלה סימני שאלה לגבי כוונותיה ארוכות הטווח של ישראל בגדה המערבית", אמרה טרודו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture