נתניהו קרא למנהיגי העולם: תקראו לי ולאבו מאזן לפגישה אצלכם

לדברי ראש הממשלה, מי שיתחמק מההזמנה, הוא דווקא יו"ר הרש"פ • בנט קרא לחשב מסלול מחדש ולתת אוטונומיה מוחלטת לפלסטינים, ללא מעבר גבולות • מנגד, לבני טענה כי פתרון שתי המדינות הוא האינטרס שלנו • חוטובלי קראה "לשבור את מיתוס הכיבוש"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

המשא ומתן שאינו מתקיים בין ישראל לרשות הפלסטינית, עמד היום במוקד נאומיהם השונים של הפוליטיקאים שדיברו בכנס הדיפלומטים של הג'רוזלם פוסט המתקיים בירושלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר וקרא לחידוש השיחות בינו לאבו מאזן – אך ללא תנאים מוקדמים.

בתוך דבריו קרא נתניהו למנהיגי מדינות העולם לזמן אותו ואת יו"ר הרשות הפלסטינית לשיחות שלום במדינותיהם. לדברי ראש הממשלה, הוא יפנה את הלו"ז שלו ויגיע בעוד אבו מאזן ינסה להתחמק מהגעה או ידרוש תנאים מוקדמים לפתיחת השיחות. מדובר בטקטיקה של ראש הממשלה להצגת אבו מאזן כסרבן השלום.

נתניהו אמר כי דרך מדינות ערב, ישראל תגיע בסוף להסדר גם עם הפלסטינים. "ישראל איננה המכשול לשלום, כולם מבינים את זה וגם המדינות הערביות. לכן אנו נהפוך את המשוואה – נגיע למדינות הערביות ומשם לפלסטינים".

"אני רוצה להפריח מיתוס על עצמי. אם אם קוראים את העיתונים האחרים אתם עלולים לקבל את הרושם שאני פסימי, מחרחר פחד. אז אני שמח שאתם יושבים כי מה שאני אגיד ידהים אתכם – אני אופטימיסט, אני מלא תקווה בנוגע לישראל, לאזור ואפילו בנוגע לאו"ם. ישראל נמצאת באמצע מהפכה היסטורית במיקומה בין האומות, יש שינוי כלכלי גלובלי ומהיר, יש מהפכת מידע טכנולוגית ואנו במרכז שלה. יש אפשרויות ביטחוניות רבות וזה משנה גם את הדרך שאומות מתייחסות אלינו ואנחנו אליהן"

"ביקרתי בטמרה וילדה אחת אמרה לי שהיא רוצה להיות רופאה, אמרתי לה שאני רוצה שתהיה רופאה ושתדע שזו הארץ שלה גם, שתלמד עברית כמו שילדים יהודים ילמדו ערבית. הילדה הזו תהנה מתקציב ענק שהעברנו לאוכלוסיה הערבית, הילדה הזו תהנה מהמהפכה שאנו במרכזה. היא מייצגת את מה שהאזור שלנו יכול להיות ואני מאמין שזאת התמונה האמיתית של ישראל. הפילוסופיה שלי פשוטה – לכל אחד מגיעה תקווה לשלום והעתיד הזה קרוב משאתם חושבים, כי היחסים שלנו עם העולם הערבי משתנים במהירות. רבים לא רואים אותנו כאויב אלא כבני ברית", הדגיש ראש הממשלה.

נתניהו הסביר את השינוי. "השינוי שאנחנו חווים מבוסס על שלושה דברים: מלחמה בטרור – ישראל מסייעת למנוע פיגועים בכל העולם. הדבר השני הוא טכנולוגיה – העולם משקיע בחברות הסייבר הישראליות כי הוא יודע שאנחנו מאגר של ידע וחדשנות שיכול לשפר את איכות חייו. הדבר השלישי הוא שלום שנובע משני הדברים הקודמים יחד".

בנט: "לתת אוטונומיה מוחלטת לפלסטינים"

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי שאל בנאומו בוועידה: "מה עושים עם שני מיליון פלסטינים? יש לשאוף לנהל את הסכסוך", אמר בנט והוסיף: "לתת אוטונומיה מוחלטת לפלסטינים עם חופש תנועה מוחלט, אזורי תיירות חופשיים וללא מעבר גבולות. יש לייצר תכנית מרשל ליהודה ושומרון, יהודים וערבים כאחד. יהיה נפלא עם אחמד מג'נין יוכל לקום בשש בבוקר ולא בחמש כדי להגיע לעבודה בתל אביב בשבע וחצי, והגיע הזמן לחשוב על הכל ולחשב מסלול מחדש".

לדבריו, "ישראל היא דוגמה לאיך ניתן להיות דמוקרטיה ליברלית לנוכח טרור, וישראל היא לא הבעיה – היא הפתרון. הדבר האחרון שאתה רוצה לעשות הוא לחתור תחת המגדלור הזה שנקרא ישראל. היום אנחנו כמו נער בן 18 שסוף סוף יכול להחליט בעצמו. ישראל יכולה לומר מה היא רוצה – להקים מדינה פלסטינית שנייה יחד עם עזה או לנסות משהו חדש".

"אם בעולם העסקים אחד המנהלים היה בא אלי ואומר לי שהוא ניסה את אותה התכנית כמה פעמים ונכשל – הייתי מפטר אותו. במשך השנים היו הנחות שגויות, ואחת המרכזיות שבהן היא חשיבות הסכסוך במזרח התיכון. היום אנו יודעים שזה לא נכון, שמה שקורה במוסול או בלוב יותר חשוב, לכן אני מקווה שהממשל החדש בארצות הברית יהיה הראשון שיכיר בירושלים כבריתה המאוחדת של ישראל".

לסיום אמר השר: "השבועות הבאים מייצגים חלון הזדמנויות ייחודי לישראל. מאז 1967 תמיד היו סיבות חיצוניות שבגללן ישראל לא עשתה את מה שנכון עבורה, והשאלה הגדולה היא מה יאמר נתניהו לטראמפ כשייפגשו? האם ימשיך לתמוך בהקמת מדינה פלסטינית או שינקוט בגישה חדשה לגמרי?".

לבני: "פתרון שתי המדינות הוא האינטרס שלנו"

יו"ר התנועה, ח"כ ציפי לבני הגיבה לדברי בנט באומרה כי "אי אפשר לנהל את הסכסוך, בלי ויתורים הוא ינהל אותנו". לדבריה של שרת החוץ לשעבר, "כל הסכם שלום שיהיה לא יקבע איזה נרטיב צודק ואיזה לא. ברגע שממקדים את הסכסוך בהר הבית הופכים אותו לדתי וסכסוכים דתיים לא ניתנים לפתרון".

כמו כן הדגישה לבני כי "הדבר הנכון לישראל הוא להבין שפתרון שתי המדינות הוא האינטרס שלנו. יש לעבוד עם העולם ועם הפלסטינים כדי להחיות את התהליך".

מוקדם יותר, במהלך נאומה התייחסה סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי לסכסוך הישראלי פלסטיני ואמרה: "צריך לשבור את מיתוס הכיבוש. המונח אינו נכון משפטית וגם אינו נכון היסטורית. צדק ראש הממשלה נתניהו כשאמר שפינוי יהודים הינו טיהור אתני, כי תם עידן בו טרנספר של יהודים אפשרי. במשך שנים 'הכיבוש' היה הסיבה שאין כאן שלום אבל זה לא משקף את המציאות. אין כיבוש בעזה, אין חיילים ואין התנחלויות. כל מי שהבטיח לנו שעזה תהפוך לסינגפור – סינגפור לא נראית ככה. הסיפור הוא לא הכיבוש".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture