צרפת נגד ארה"ב: העברת השגרירות לירושלים – פרובוקציה

כצפוי, ועידת פריז מתמקדת דווקא בנשיאה הנבחר של ארצות הברית, כאשר שר החוץ הצרפתי השתלח בהצעתו להעברת השגרירות האמריקאית לארץ ואמר כי לדבר יהיה השלכות חמורות • מאות הפגינו מחוץ למיקום הוועידה בעד מדינת ישראל

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ועידת השלום הבינלאומית המתקיימת בפריז, נערכת תוך ניסיון להחזיר את הסכסוך הפלסטיני נגד מדינת ישראל לכותרות, כביכול ומדובר בנושא הבוער ביותר על סדר היום העולמי, ולא נושאים אחרים, כמו הטבח בסוריה, התחזקות ארגון דאעש, ועוד.

הועידה, המתקיימת ללא נציגות ישראל או נציגות פלסטינית, אינה יכולה לכפות מאומה על ישראל – שכבר הבהירה מראש כי החלטות הוועדה לא יחייבו אותה. ועידת השלום נערכת ימים ספורים לפני השבעתו של דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית, והעיתוי אינו מקרי.

דיפלומטים צרפתים טוענים כי הוועידה מתקיימת בעיתוי הנוכחי, כמה ימים לפני השבעתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, כדי להעביר לו מסר בדבר החשיבות שמקנה הקהילה הבינלאומית לפתרון הסכסוך הישראלי־פלסטיני והקונצנזוס הקיים בסוגיה. כצפוי, טראמפ ויוזמותיו השונות נמצאים בראש סדר היום של הוועידה.

שר החוץ הצרפתי ז'אן מארק איירו תקף בצהריים בחריפות את כוונת הנשיא האמריקני הנבחר דונלד טראמפ להעביר את שגרירות ארצות הברית מתל אביב לירושלים, וכינה את הצעד כ"פרובוקציה". לדבריו, "הוא לא יוכל לעשות זאת. יהיו לכך השלכות חמורות ביותר. זו לא הפעם הראשונה שזהעניין נמצא על סדר יומו של נשיא ארצות הברית אבל איש מהם לא הוציא לפועל את ההחלטה. אתה לא יכול לקבל החלטה חד-צדדית. צריך ליצור את התנאים לשלום".

נציגי עשרות המדינות יעבירו מסר לדונלד טראמפ, לפיו פתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה שתאפשר להתקדם, ויזהירו כי תוכניתו להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים תהרוס את תהליך השלום. הודעה ברוח זו צפויה להתפרסם בסיום ועידת פריז.

//www.jdn.co.il/news/israel/790280

העובדה כי בעוד ימים ספורים ייכנס טראמפ לתפקיד הנשיא, הביאה את ראש הממשלה בנימין נתניהו להצהיר היום כי "הוועידה הזאת היא בין הפרפורים האחרונים של עולם האתמול. המחר ייראה אחרת – והמחר קרוב מאוד". ראש הממשלה הוסיף ואמר בפתח ישיבת הממשלה: "הוועידה שמתכנסת היום בפאריס היא ועידת סרק. היא תואמה בין הצרפתים והפלסטינים, מטרתה לנסות לכפות על ישראל תנאים שאינם מתיישבים עם הצרכים הלאומיים שלנו. היא כמובן גם מרחיקה את השלום, כי היא מקשיחה את העמדות הפלסטיניות, והיא גם מרחיקה אותם ממשא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים".

צפו בדברי נתניהו:

במקביל לכינוס הוועידה בפריז, מחוץ לשגרירות ישראל הפגינו מאות בעד ישראל. הם נשאו דגלי ישראל ובין היתר נשאו שלטים: "500 אלף הרוגים בעיראק. ועידה אחת בפריז?" וגם "אשליית השלום על-ידי הקרבת ישראל". בתוך כך, שגרירת ישראל בצרפת, עליזה בן נון, הבהירה כי "אין שום דבר חדש בעמדה של ישראל ביחס לוועידה. מהרגע הראשון שהיוזמה הפציעה לעולם, העמדה הישראלית הייתה קטגורית חד משמעית, פסלנו את הוועידה הזאת".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, העביר ביקורת הבוקר על החלטת ישראל להחרים את הוועידה. "על נתניהו היה להשתתף בוועידה – לא משום חשיבותה הפוחתת ויכולתה להכריע, אלא כדי להציג עמדה ברורה של מדיניות ישראל בסכסוך ולא לברוח מהמערכה", כתב. אך לדברי שגרירת ישראל בצרפת, לשאלה אם עדיף היה להשתתף בוועידה ולהשמיע את עמדותיה של ישראל, השיבה: "אני ממש לא חושבת, אני גם לא חושבת שאנחנו מסתתרים ובורחים".

לדבריה, "אני חושבת שהעמדה של ראש הממשלה ושל הממשלה לכל אורך הדרך היתה שישראל מוכנה להיכנס לדיאלוג ישיר ולדבר על כל הנושאים שעל סדר היום, אבל היא לא תעשה את זה במסגרת בינלאומית שמלכתחילה הנטיה שלה היא ביקורתית מאוד, אם לא עוינת אפילו, ביחס לישראל". בן נון אמרה עוד כי "עיסוק כזה בישראל במסגרת בינלאומית פשוט מעודד את אבו מאזן לא לבוא לדיאלוג ישיר. וזה בדיוק ההיפך ממה שאנחנו רוצים, וההיפך מהרצון של כל מי שרוצה לקרב את השלום. זה פשוט מחזק אותו להמשיך בעקשנות שלו".

לדבריה, "ישראל אומרת כל הזמן באופן הכי ברור שאפשר שאנחנו רוצים לשבת ולדבר. אבל באופן ישיר, לא דרך פורום בינלאומי שהרוב המכריע בו הוא נגד ישראל. ראש הממשלה אומר כל הזמן שהוא מוכן להגיע לכל מקום, גם לרמאללה, אבל אבו מאזן פשוט מסרב להגיע. הוא חושב שהקהילה הבינלאומית תעשה לו את העבודה ותפעיל לחץ על ישראל".

השגרירה סיפרה כי תנועת החרם מרחיבה את פעילותה בצרפת. "מה שטוב בצרפת זה שיש חוק שאוסר על חרם, אז הם מאוד נזהרים לא לעבור את הקו הדק כדי לא לפגוע בעצמם. אבל אני חושבת שהפעילות בנושא מחלחלת, היא חשובה".

//www.jdn.co.il/video/790532

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture