מזכ"ל האו"ם על מינוי לבני תמורת פיאד: ספקולציות

אנטוניו גוטרש, מזכ"ל האו"ם הנכנס, מתעקש על מינוי ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר לתפקיד השליח באו"ם - על אף התנגדות ארה"ב וישראל • הנשיא ריבלין אמר היום כי "מינוי לבני - ברכה לישראל" • אתמול רמז נתניהו כי סיכל את מועמדות הנציג הפלסטיני

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר היום כי הוא אינו רואה סיבה לבלימת מינויו של ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר סלאם פיאד לשליח האו"ם ללוב. "הוא האיש הנכון למשרה הזו", אמר במהלך ביקורו בדובאי.

ביום שישי בלמה ארצות הברית את המינוי, מהלך שעליו בירכה ישראל. שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, מנעה את מינוי פיאד כשהצביעה נגדו. "פיאד הוא האדם המתאים במקום המתאים. יש לו את היכולת ויש לו ערכים", אמר מזכ"ל האו"ם.

בראיון לרשת סקיי בערבית הודה גוטרש כי "שמו של פיאד התקבל בהתנגדות מצד חלק מהמדינות", אך הדגיש כי לדעתו פיאד "יעשה עבודה טובה מאוד בלוב באמצעות כינוס הגורמים המשפיעים במדינה סביב פתרון פוליטי שיאפשר ללוב להתגבר על המשבר הנוכחי".

גוטרש נשאל על העסקה לכאורה שהוצעה – מינויה של ציפי לבני לתפקיד תת מזכ"ל האו"ם תמורת מינויו של פיאד לשליח בלוב – וענה: "אלו רק ספקולציות". בראיון נוסף, לערוץ "אל-חדת'" של רשת אל-ערביה, הוא הביע צער על ההתנגדות של חלק מהמדינות למינויו של פיאד.

ארצות הברית וישראל הובילו את ההתנגדות למינוי פיאד. שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, אמרה כי ממשל טראמפ הביע אכזבה מכוונתו של המזכ"ל למנות את פיאד. "במשך זמן רב מדי האו"ם העדיף בצורה לא הוגנת את הרשות הפלסטינית, באופן שגרם נזק לבעלת בריתנו ישראל", נכתב בהודעה של היילי.

בכנס ירושלים שנערך הבוקר התייחס נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לאפשרות של מינוי לבני לתפקיד בכיר באו"ם ואמר: "זו אפשרות מבורכת ששרה ישראלית לשעבר תמונה לתפקיד רם באו"ם. אמנם שנים היינו ברי פלוגתא, אבל מעולם לא הטלתי ספק ביכולתה ובכישוריה שהעניקה ותמשיך להעניק לעם ישראל ולמדינת ישראל. דווקא בימים שאנחנו מרגישים בצורך לחבר את האו"ם מחדש לישראל יכול מינויה של לבני להוות ברכה לישראל".

אתמול דווח ב"ידיעות אחרונות" כי גוטרש העלה אפשרות שח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני), לשעבר שרת החוץ, תתמנה לאחת מתתי המזכ"ל – ובתמורה תחזור בה וושינגטון ותאפשר את מינוי ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר לשליח המיוחד ללוב. עם זאת, בלשכתה הכחישו כי יש קשר בין הדברים ונטען כי התפקיד הוצע לה כבר בביקורה לפני שבועיים בניו יורק, מאחר שמזכ"ל האו"ם סבור שישראל לא מיוצגת כראוי בארגון.

אתמול רמז ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא התערב בסיכול מינויו של פיאד. "לפני ימים אחדים העלו בפני את האפשרות למינויו של סלאם פיאד לתפקיד באו"ם", אמר נתניהו בישיבת הממשלה. "אמרתי שהגיע הזמן שתהיה הדדיות ביחסים של האו"ם עם ישראל". לדבריו, "אי אפשר לתת כל הזמן מתנות חינם לצד הפלסטיני. הגיע הזמן שיתנו גם מעמד ומינויים לצד הישראלי. במידה שיהיה מינוי מתאים, אנחנו נשקול זאת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture