נתניהו: "בפרס נכשלו בהשמדת היהודים, איראן ממשיכה לנסות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בשעה זו עם נשיא רוסיה, כאשר בראש הנושאים עליהם ידונו צמד המנהיגים, נמצא האיום האיראני. "2,500 שנים לאחר שבפרס העתיקה ניסו להשמיד את העם היהודי, איראן רוצה להשמיד את מדינת היהודים", אמר נתניהו בפתח הפגישה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בשעה זו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקרמלין, זמן קצר לאחר נחיתתו במוסקבה, מלווה בשר זאב אלקין ובבכירים נוספים.

בפתח דבריו אמר ראש הממשלה: "הביקורים התכופים שלנו משקפים ידידות אמיתית וגם הידוק יחסים בכלכלה, בטכנולוגיה, בתיירות, בתרבות. גם בגשר החי של מיליון דוברי רוסית שנמצאים בישראל. אחד מהם מתרגם אותנו כעת".

נתניהו הודה לפוטין גם על הברכות שהעביר הנשיא לרגל חג פורים. "לפני 2500 שנה בפרס העתיקה היה ניסיון להשמיד את העם היהודי, שלא צלח, ואותו אנחנו מציינים בחג הזה. והנה היום יש ניסיון והממשיכה של פרס, איראן, להשמיד את מדינת היהודים. הם אומרים את זה בצורה הכי ברורה, חורטים את זה על הטילים הבליסטיים שלהם".

"אחד הדברים שאנו נאבקים בו במשותף הוא הטרור של האיסלאם הקיצוני", המשיך נתניהו. "כמובן שבשנה האחרונה הייתה התקדמות משמעותית במאבק נגד הטרור של האיסלאם הקיצוני הסוני בהנהגת דאע"ש ואל קעידה, ולרוסיה יש תרומה חשובה מאוד. מובן מאליו שלא היינו רוצים שהטרור הזה יתחלף בטרור של האיסלאם הקיצוני השיעי שמונהג על ידי איראן".

"אני רוצה כמובן לומר בצורה הכי ברורה – ישראל היא היום מדינה, יש לנו צבא ואנו מסוגלים להגן על עצמנו. אבל האיום של האיסלאם הקיצוני השיעי הוא לא רק עלינו אלא על האיזור ושלום העולם ואני יודע שאנחנו שותפים ברצון למנוע ניצחון כלשהו של האיסלאם הקיצוני מכל כיוון".

את פני המשלחת הישראלית קיבלו בשדה התעופה סגן שר החוץ של רוסיה מיכאיל בוגדנוב ובכירים נוספים בממשל. "נחתתי לפני זמן קצר במוסקבה לקראת פגישתי עם הנשיא פוטין – פגישה חשובה מאוד לביטחון ישראל!", כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו עם הגיעו לרוסיה.

בראש סדר היום של פגישת המנהיגים בקרמלין עומדת הזירה הסורית, והחשש הישראלי מהתבססות איראנית בסוריה ביום שאחרי סיום מלחמת האזרחים. בכלי התקשורת ברוסיה הדגישו כי מדובר בפגישה הראשונה לאחר כניסתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבית הלבן, והדבר עשוי להשפיע על תוכן השיחה. כמו כן, נתניהו מתכוון להביע בפני פוטין התנגדות נחרצת להסדר שיחזק את איראן באזור, ויביע דאגה מהמשך העברות הנשק מאיראן לחיזבאללה.

"זו פגישה חשובה מאוד לביטחון ישראל", אמר אתמול ראש הממשלה, "ניצחון על הטרור של דאעש לא יכול להביא להתגברות הטרור של איראן וגרורותיה. לא מחליפים טרור בטרור". בראש המל"ל בפועל, תא"ל (במיל') יעקב נגל, המזכיר הצבאי, תא"ל אליעזר טולדנו וראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, יואב הורביץ. אלקין, המצטרף לפגישותיו של ראש הממשלה בקרמלין בשנים האחרונות, נחשב אהוד ביותר על ידי בכירי הממשל הרוסי.

בלשכת ראש הממשלה אמרו כי לפגישה שתי מטרות עיקריות: "להמשיך את הקשר השוטף בין ישראל לרוסיה על מנת למנוע חיכוכים בסוריה, ולהביע את ההתנגדות התקיפה של ישראל להשארת כוחות של אירן וגרורותיה בגבולנו הצפוני ובים התיכון, בכל הסדר שהוא". לדברי גורמים בלשכת ראש הממשלה, נתניהו מתכוון להעלות שוב בפני הנשיא פוטין את העובדה שרמת הגולן אינה מהווה חלק מהדיון בכל מתווה.

זוהי פגישתו החמישית של נתניהו עם פוטין בשנה וחצי האחרונות, כשהפעם האחרונה הייתה ביוני אשתקד בביקור חגיגי במוסקבה לציון 25 שנות יחסים דיפלומטיים בין המדינות. הצורך בתיאום אסטרטגי גבר מאז העצימה רוסיה את מעורבותה הצבאית במלחמה בסוריה, ובישראל מביעים שביעות רצון ממנגנון התיאום הצבאי שהוקם למניעת חיכוכים בין המדינות.

הפגישה עם פוטין היא אחת מרצף פגישות מדיניות רמות דרג שנתניהו מקיים בימים אלה, שבכולן תופסות הסוגיה האיראנית והסורית מקום בולט ביותר. בחודש שעבר נפגש עם ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, בלונדון ועם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בוושינגטון, ובהמשך החודש הוא צפוי לנסוע לסין לפגישה עם הנשיא, שי ג'ינפינג.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture