טראמפ: "עדיין מצפה לפסגה עם קוריאה הצפונית ב-12 ביוני"

האם הפסגה תתקיים כמתוכנן? בפגישה בין קים לנשיא דרום קוריאה הביע קים את רצונו להיפגש עם טראמפ ולהביא לפירוק "מלא" של חצי האי מנשק גרעיני. בקרוב תתקיים פגישה בדרג גבוה בין הצדדים. סין: "מקווים שהפסגה תתקיים במועדה המקורי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

האם הפסגה בין דונלד טראמפ לקים ג'ונג און תתקיים בסופו של דבר כמתוכנן? נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר הלילה (ראשון) כי הוא עדיין מצפה לפסגה עם מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און בסינגפור והוסיף כי השיחות מתקדמות היטב. "אנחנו מתקדמים טוב מאוד מבחינת הפסגה עם קוריאה הצפונית", אמר בדברים שנשא בבית הלבן, "זה מסתדר יפה מאוד אז אנחנו עדיין מצפים ל-12 ביוני בסינגפור, זה לא השתנה, נראה מה יקרה".

לדברי טראמפ, "יש הרבה רצון טוב. הרבה אנשים רוצים לראות אם זה יכול לקרות והאם ניתן לפרז את חצי האי הקוריאני. אם זה יקרה, זה יהיה נהדר לכל העולם. הרבה אנשים עובדים על זה. זה זז בצורה טובה". בנוגע למגעים המתנהלים מאחורי הקלעים הוא הוסיף כי "השיחות הולכות ממש טוב".

אמש פרסמה סוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה כי מנהיג הצפון קים ג'ון און הביע את רצונו לקיים את המפגש עם הנשיא טראמפ במועד המתוכנן למרות כתב הביטול של הנשיא האמריקני. קים אמר את הדברים במהלך הפגישה החשאית שנערכה עם עם נשיא דרום קוריאה נון ג'יאה אין. על פי הדיווח השניים סיכמו כי בימים הקרובים תתקיים פגישה בדרג גבוה בין הצדדים ולזרז את הצעדים ליישום פירוקו של חצי האי הקוריאני מגרעין. מהסוכנות הממלכתית של המדינה הקומוניסטית נמסר כי מנהיגי המדינות הגיעו ל"הסכמה משביעת רצון" וכי הם הביעו את "עמדתם לגבי הצורך במאמצים משותפים לפירוק מגרעין".

נשיא דרום קוריאה, מון ג'אי-אין אמר היום במסיבת עיתונאים כי מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, התחייב בפגישת הפתע שערכו השניים אתמול להיפגש עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ולהשלים את הפירוק מגרעין של חצי האי הקוריאני.

מון הוסיף בדבריו לכתבים כי קים "הבהיר פעם נוספת כי הוא מחויב להשלים את פירוקו של חצי האי הקוריאני מגרעין ואמר לי כי הוא רוצה לשתף פעולה כדי לסיים את העימות ולפעול לקיום פסגה אמריקאית-צפון קוריאנית מוצלחת בדרך לשלום". הנשיא מון סיפר כי אמר לקים שטראמפ נחוש מאוד לשים קץ למערכת היחסים העוינת עם צפון קוריאה ולפתוח בשיתוף פעולה כלכלי אם קים יישם את ההתחייבות לפירוק מלא מנשק גרעיני.

"הדבר שקים לא בטוח לגביו הוא שיש לו דאגות באשר למידת האמון שארצו יכולה להעניק לארה"ב לאור הבטחתה לסיים את היחסים העוינים עמה ולהעניק התחייבויות ביטחוניות אם אכן היא תתפרק מנשקה הגרעיני", אמר מון. הנשיא הוסיף כי במהלך פגישתו עם טראמפ החודש הנשיא האמריקאי התחייב כי ארצו רוצה לשים קץ לעוינות בין ארה"ב לצפון קוריאה ולסייע לצפון קוריאה לשגשג כלכלית אם זו אכן תתפרק מנשק גרעיני.

מון ציין כי בקרוב יחלו וושינגטון וסיאול לקיים שיחות בדרגים גבוהים במטרה להיערך לפגישת קים-טראמפ. הוא הוסיף כי הוא מצפה שהשיחות ילכו חלק משום שפיונגיאנג ווושינגטון יודעות בדיוק מה הן רוצות אחת מהשנייה.

צילום: לשכת נשיא דרום קוריאה

קודם לכן מסר דובר מטעם הממשל בדרום כי "שני המנהיגים החליפו באופן גלוי את עמדותיהם על קיומה של פסגה מוצלחת בין קוריאה הצפונית לבין ארצות הברית ועל יישום הצהרת פנמונג'ום". הוא לא פירט כיצד אורגנה הפגישה החשאית ומי מהצדדים ביקש אותה. שני המנהיגים היו מלווים על ידי ראש הביון הדרום קוריאני, סו הון, ועמיתו מהצפון, קים יונג צ'ול, שאמון על היחסים בין שתי השכנות.

זוהי הפגישה השנייה של קים ומון בחודש האחרון, לאחר פגישתם ההיסטורית ב-22 באפריל – הראשונה בין מנהיגי המדינות זה עשור. היא נערכה על רקע האיתותים מצד טראמפ, שלפיהם הפסגה עודנה על הפרק. בבית הלבן אמרו כי צוות ההכנה שהיה אמור להגיע למדינה לקראת הפסגה יעשה זאת כמתוכנן.

בתוך כך, משרד החוץ הסיני מסר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי בייג'ינג מקווה שהפסגה בין שני המנהיגים תתקיים במועדה המקורי וכי תקשורת ישירה בין טראמפ וקים היא הכרחית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture