ירדן הזהירה: איראן רוצה להקים בסוריה מודל דומה לחיזבאללה

השר מוחמד אל-מומני צוטט מזהיר מפני ניסיונות של טהראן לייצר מיליציה חדשה בגבול ירדן. המידע על הפעילות האיראנית בדרום-מערב סוריה נמסר לארה"ב ולרוסיה. במקביל, שר החוץ הרוסי קרא להאיץ את הוצאת הכוחות שאינם סוריים מהגבול עם ישראל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כלי תקשורת בירדן מדווחים ביממה האחרונה כי בעמאן מאמינים שיש ניסיון של איראן להקים בדרום סוריה כוח הדומה לחיזבאללה הלבנוני. בחלק מכלי התקשורת צוטט אתמול (שלישי) שר ההסברה הירדני, מוחמד אל-מומני, באירוע שהתקיים בשגרירות הסעודית, כשהוא אומר כי יש ניסיונות להקים בדרום סוריה מיליציה בדמות ארגונו של חסן נסראללה.

על פי מידע המתפרסם ב'כאן', דיווח דומה הופיע בעיתון "אל-קודס אל-ערבי", שפירט כי ירדן הציגה לארצות הברית ולרוסיה פרטי מידע אסטרטגיים וחשובים על הפעילות האיראנית בדרום סוריה, וכי מידה זה שיכנע את הרוסים ואת האמריקנים לגבש תוכנית משותפת יחד עם ירדן בנוגע לאזור דרום מערב סוריה.

לפי העיתון, הירדנים מסרו לאמריקנים ולרוסים מידע על כך שיש מאמץ איראני, שהמשטר הסורי מסכים לו, להקים באופן קבוע כיס צבאי באזור במודל של חיזבאללה בדרום לבנון. עוד נטען בעיתון, כי הפרטים האחרים שנמסרו נוגעים לניסיון של איראן לעשות שיעיזציה בחסות משמרות המהפכה במספר כפרים במערב העיר דרעא, וכי כוחות איראניים בסוריה החלו לבנות מתקנים שטיבם לא ברור.

במקביל, שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, הצהיר היום (רביעי) כי נסיגה של כל הכוחות הלא סוריים מגבולה הדרומי של סוריה צריכה להתרחש "בהקדם האפשרי", לדבריו. ההתבטאות של לברוב צוטטה בסוכנות הידיעות המקומית TASS. האמירה היום מצטרפת להתבטאות נוספת של לברוב השבוע. במסיבת עיתונאים שערך ביום שני, אמר השר הרוסי כי "רק כוחות משטר אסד צריכים להימצא בגבולה הדרומי של סוריה".

לדבריו, "מלכתחילה, ההסכמה על יצירת אזור של אי הסלמה בדרום-מערב סוריה הייתה אמורה לכלול הרחקה של כלל הכוחות הלא סוריים מהשטח הזה של הרפובליקה הסורית-ערבית". סגנו של לברוב, סרגיי ריאבקוב, ציין אתמול כי הושגה הסכמה בנוגע לקיום מפגש של נציגים מרוסיה, ארצות הברית וירדן, שבה ידונו על פירוז דרום סוריה.

בתוך כך, שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ייצא היום לביקור עבודה ברוסיה, בהזמנת שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו. הפגישה בין השניים תתקיים מחר במשרד ההגנה הרוסי במוסקבה. אל שר הביטחון יצטרפו ראש אמ"ן, אלוף תמיר היימן, ראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון, זהר פלטי ונציגים נוספים ממערכת הביטחון.

ברקע ההתפתחויות האחרונות, מנכ"ל המשרד לעניינים אסטרטגיים, חגי צוריאל, אמר השבוע כי ישראל אופטימית סביב סיכוייה לתקוע טריז בין רוסיה לאיראן בעניין סוריה. בתדרוך לעיתונאים זרים, אמר צוריאל כי בישראל חשים שרוסיה מתוסכלת מהנוכחות האיראנית בסוריה וכי היא חוששת שהמאבקים בין ישראל לאיראן בזירה הסורית יפגעו באינטרסים של מוסקבה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture