עריכה: JDN

שבוע לפסגת טראמפ – קים: המפגש ייערך במלון קפלה בסינגפור

בארצות הברית ובצפון קוריאה נערכים לפגישת הפסגה בין המנהיגים ובבית הלבן מעדכנים על פרטי ומיקום המפגש. הפסגה תתקיים במלון שבאי הדרומי סנטוסה של סינגפור. דיווחים על פגישת פסגה בין קים ג'ון און לנשיא רוסיה פוטין שתיערך בקרוב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הפסגה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למנהיג קוריאה הצפונית תתקיים באי הדרומי סנטוסה של סינגפור – כך הודיע הבית הלבן עם האצת ההכנות לקראת הפסגה ההיסטורית בשבוע הבא. דוברת הבית הלבן שרה סנדרס כתבה בטוויטר כי מקום האירוח יהיה בית המלון "קפלה" והודתה לסינגפור על נדיבותה. "אני מקווה שהפגישה עם קים תהיה התחלה של משהו גדול. בקרוב נראה" אמר טראמפ. מוקדם יותר השבוע נמסר כי הפגישה תיערך ביום שלישי בשבוע הבא בשעה 9 בבוקר שעון סינגפור (4 לפנות בוקר שעון ישראל).

טראמפ אמר לכתבים באירוע בחדר הסגלגל כי התכניות למפגש הראשון אי פעם בין נשיא ארצות הברית למנהיג קוריאה הצפונית "מתקדמות היטב". לדבריו, "יחסים רבים נבנים ומגעים רבים מתקיימים לפני המסע. נראה מי יקרה, אבל זה חשוב מאוד, אלו יהיו ימים חשובים".

אחת התוצאות האפשריות של הפסגה היא הסכם רשמי לסיום מלחמת קוריאה, שהסתיימה רק בשביתת נשק ב-1953 אחרי שלוש שנים של קרבות. גורמים אמריקניים לשעבר ומומחים סבורים כי הצהרה שכזו תעניק לטראמפ ניצחון טלוויזיוני גדול על הבמה העולמית, אולם הם הבהירו כי הערך של הצהרה כזו עשויה להתפוגג במהירות אם טראמפ לא יצליח בתמורה לקבל ויתורים של ממש מצדו של קים.

לטענת קוריאה הצפונית, ארסנל הגרעין והטילים שלה הוא כלי הרתעה הכרחי נגד התוקפנות האמריקנית. לארצות הברית יש 28,500 חיילים בקוריאה הדרומית מאז תום המלחמה.

צפו: הפגישה ההיסטורית בין מנהיג צפון קוריאה קים ג'ון און לנשיא דרום קוריאה מון ג'יאה-אין.

על פי דיווחים שפורסמו השבוע, קים ג'ונג און נערך ברצינות רבה לקראת פגישת הפסגה, ואף נקט בצעדים משמעותיים כהכשרת השטח בארצו לקראת ויתורים כואבים. בין היתר הדיח קים את שלושת המנהיגים הבכירים של הצבא הצפון קוריאני: שר ההגנה, הרמטכ"ל וראש המועצה המדינית של הצבא. כל השלושה הוחלפו באנשי אמונו של קים, החושש ככל הנראה מנסיונות התנגדות לשלטונו על ידי אנשי בטחון בכירים, לאחר שהשקיעו את כל כוחותיהם במשך שנים, בפיתוח תכנית הגרעין ותכנית הטילים הבליסטיים שעליהן נדרש קים לוותר כעת, אם רצונו להגיע להסכם ראוי עם טראמפ.

בשבוע שעבר דלפו קטעים מתוך דו"ח שהכין ארגון הביון המרכזי של ארה"ב, ה־CIA ,ובו מעריך הארגון כי קים ג'ונג און אינו מתכנן לוותר באמת על נשקו הגרעיני. לטענת כותבי הדו"ח, קים מנסה לפתות את טראמפ להסכם ריק מתוכן שיציג אותו כמנהיג דגול שהצליח להגיע להישג עם קוריאה הצפונית לאחר שכל קודמיו נכשלו, אך בפועל תוכל קוריאה הצפונית לשמר את יכולותיה הגרעיניות. בדו"ח הוזכרה גם הצעה שהועלתה בקוריאה הצפונית לפתיחתו של סניף 'מקדונלדס' בבירה פיונגיאנג, כדי להביע הערכה וכבוד לדונלד טראמפ הידוע בחיבתו הגדולה למזון המתועש של הרשת האמריקאית.

בנוסף, בימים האחרונים דיווחו גורמים במחלקת המדינה האמריקנית, כי הפסגה מתקשה לצאת אל הפועל בשל המחסור במזומנים במדינת הצפון הענייה. הגורמים האמריקנים סיפרו לרשת התקשורת אי-בי-סי, כי לאור העלות הגבוהה של שיכון המשלחת הצפון קוריאנית בסוויטות שבמלונות סינגפור הנחשבים ליקרים במיוחד, המשלחת הצפון קוריאנית בראשות המנהיג קים ג'ונג' און, תתקשה לספק מקורות מימון מתאימים שיכסו את עלותה של כל סוויטה הנאמדת בכ-6,000 דולרים ללילה.

ממשלת סינגפור הודיעה אומנם כי היא מסכימה להשתתף בהוצאות ולשלם את מקצתן, אולם למדינה המבודדת בעלת הנשק הגרעיני, גם את הכסף המועט, יחסית, לא היה. הגורמים האמריקנים הבהירו כי ארה"ב מסכימה לשלם את עלות השהייה של המשלחת הצפון קוריאנית
כולה למשך כל הימים שיידרשו, אולם וושינגטון חוששת להציע תשלום על הכינוס, מחשש כי ההנהגה הצפון קוריאנית תיקח זאת כעלבון אישי כלפיה.

בתחילת השבוע נפתרה הדילמה כאשר ארגון בינלאומי בשם 'איכאן' הפועל למגר את הנשק הגרעיני מהעולם ואף זכה בפרס נובל לשלום השנה בשל כך, הודיע כי הוא יממן את השהות של המשלחת הצפון קוריאנית בסינגפור.

אתר הנופש, בו תיערך הפסגה, הוא בגודל 121 מ"ר ומכיל 112 חדרים, ממוקם בתוך יער טרופי ועוצב על ידי האדריכל הבריטי נורמן פוסטר, והוא כולל כמה מבנים מהתקופה הקולוניאלית. אורחים המקווים לשכור חדר בזמן הפסגה יתאכזבו – אין חדרים פנויים במלון הפאר עד ל-15 ביוני, שלושה ימים אחרי המפגש ההיסטורי. סינגפור תגביל את המרחב האווירי שלה ביום של הפסגה, ביום שקדם לה וביום שלאחריה.

בתוך כך, סוכנות הידיעות היפנית קיודו דיווחה היום כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוזמן לבקר בצפון קוריאה. הדיווח הסתמך על דבריו של מואנו סוזוקי, מחוקק יפני לשעבר, אשר נחשב לשליח הבלתי רשמי של ראש ממשלת יפן שינזו אבה בכל הקשורים ליחסים עם רוסיה.

על פי הדיווח, פוטין הוזמן לביקור בעת מסעו של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב לצפון קוריאה בשבוע שעבר. לברוב אמר לקים שמוסקבה תומכת בשלום ובהתקדמות בחצי האי הקוריאני ומעריכה מאוד את ההצהרה החתומה על ידי פיונגיאנג וסיאול.

במהלך הפגישה הוזמן שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג-און, לבקר ברוסיה. קים עשוי להגיע למוסקבה בספטמבר הקרוב. מוקדם יותר השבוע, דווח כי נשיא סוריה בשאר אסד, המקורב לפוטין, צפוי לבקר בצפון קוריאה ולהפוך למנהיג הראשון שמבקר את קים, שמכהן כשליט מאז 2011, במדינה המבודדת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רק שהפגישה בסינגפור לא תיהפך לסינ-גפרור..

מעניין מי זה הספר של קים.. אפילו למלך פארוק לא היתה תספורת "קריעת ים סוף" כזאת..
נקוה שלא יתקפל בקפלה וטראמפ יקח קאפסולה להרגעה..

121 מ"ר – זו לא טעות?!
121 מ"ר זה סה"כ 2X60 או 4X30 מטר…
איך נכנס שם 112 חדרים?
…כל חדר תופס אחד מ"ר?!?!

בהצלחה בפגישה עם גוג. נקווה שבאמת סוף סוף גוג התבגר. וגם בסיעתא דשמייא לא תהיה מלחמת גוג ומגוג

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture