צילום: אבו עלי

לא רק בעזה: המונים בהפגנות 'אל קודס' נגד ישראל באיראן

עשרות אלפי איראנים מפגינים ברחובות כדי לציין את "יום אל-קודס" בו מציינים האיראנים את ההתנגדות לישראל ולשליטתה על ירושלים. המפגינים נושאים שלטים בגנות ישראל, וקוראים "מוות לישראל" ו"מוות לאמריקה" ושרפו את דגלי ישראל וארצות הברית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עשרות אלפי איראנים יצאו הבוקר (שישי) לרחובות הערים הגדולות במדינה כדי לציין את "יום אל-קודס" הנערך ביום השישי אחרון של חודש הרמדאן. כמדי שנה, ביום זה מציינים האיראנים מאז שנת 1979 את ההתנגדות לישראל ולשליטתה על ירושלים. את הרעיון ליום ההתנגדות לישראל הגה מנהיגה הראשון של איראן לאחר המהפכה, האייתולה רוחאללה חומייני.

המפגינים נושאים שלטים בגנות ישראל, וקוראים ל"מחיקתה מעל פני האדמה". מפגינים רבים קראו "מוות לישראל" ו"מוות לאמריקה" ושרפו את דגלי ישראל וארצות הברית.

עשרות האלפי איראנים השתתפו בעצרות אנטי-ישראליות ברחבי איראן, לרגל ציון יום הסולידריות השנתי של טהרן עם הפלסטינים. ההפגנות נערכו בכ-900 ערים ברחבי איראן.

המפגינים מוחים גם על ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת מדינת ישראל והעברת השגרירות אליה. הצעדות נקראו באותו השם שחמאס נתן להפגנות שנערכו ביום העברת השגרירות לירושלים – "אלמליונה" – צעדת המליון. בין היתר, נערכה צעדה גדולה גם באוניברסיטת טהרן. מפגינים נשמעו סופרים לאחור להשמדת ישראל.

בתקשורת האיראנית ציינו כי בהפגנות לוקחים חלק גם נוצרים תושבי המדינה. נציג הקהילה האשורית באורמייה אמר כי "הנוצרים באיראן יקחו חלק במצעדים למען ירושלים כתף אל כתף עם המוסלמים, ואנו נכריז את שנאתנו ליישות הציונית ואת גינויינו לטבח שהם מבצעים".

נשיא איראן חסן רוחאני קרא אתמול לאזרחים לצאת ולצעוד: "השקט של מדינות ערב על מה שישראל עושה הוא בגידה אדירה – שיש להעניש עליה", אמר. בדבריו התייחס רוחאני גם ל"עסקה" שטראמפ מנסה לכונן לשלום בין ישראל לפלסטינים, ואמר כי היא נידונה לכישלון ורק תזרז את סופה של מדינת ישראל.

יו"ר הפרלמנט האיראני, עלי לאריג'אני, אמר במהלך האירועים כי "הביטחון במזרח התיכון עלול להתערער אם ישראל וסעודיה ימשיכו ללחוץ על איראן. ישראל וסעודיה הן מקור הכאוס באזור. המדינות האלה וארה"ב רוצות להכניס את האזור למצב מסוכן. אם הן ימשיכו ללחוץ על טהרן, ביטחון האזור יהיה בסכנה". מלבד זאת, אמר כי "ישראל נכשלת, הטענה של יצירת סדר אזורי חדש היא טעות שהם עושים וזו אשליה. זוהי האחריות שלנו להגן על הפלסטינים".

אתמול תקף המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, את ישראל ואת בנות בריתה הערביות בנאום שנשא לרגל יום אלקודס. "התמיכה בפלסטין ובכוחות ההתנגדות מול המשטר הציוני, והגנה על עצמאותן ושלמותן הטריטוריאליות של מדינות האזור, היא מקור גאווה לרפובליקה האסלאמית", אמר חמינאי. "אבל אויבינו מנסים לגרש אותנו ומציירים זאת כ'התערבות של איראן באזור".

חמינאי גם איים על מדינות ערביות שלאחרונה החלו בכינון יחסים עם ישראל לנוכח איום הגרעין האיראני והטילים של טהרן. "יש ממשלות ערביות שהפכו לאויבי העמים שלהן", אמר. "במצב כזה, לצעירים הערביים הנלהבים יש אחריות להרוס את הישויות הריקות הללו".

פרט להפגנות נגד ישראל באיראן, גם בסוריה ובאינדונזיה יצאו לרחובות, וכן בבחריין, שנמצאת במצב כוננות גבוהה עם נוחכות צבאית בערים. בבחריין קראו המפגינים לאחדות בעולם המוסלמי וכי "הסכסוכים בין המדינות הערביות – מקורם הציונים".

הפגנות דומות מתוכננות גם במדינות נוספות: לפי האתר האיראני press tv יתקיימו הפגנות ב-800 ערים בעולם, בהן לונדון וטורונטו. המארגנים בטורונטו אמרו כי המחאה תיערך תחת הכותרת "צדק, שלום ואהבה" אל מול הגזענות והאיסלאמופוביה.

צעדות השנאה מתקיימות על רקע הפגנות אחרות באיראן, דווקא נגד המשטר. אתמול גורמים אנונימיים השתלטו על מסכים בשדה התעופה בטבריז והעלו מסר הקורא לאנשים להצטרף למחאות כדי להפלת המשטר האראני.במקביל, דווח בשבוע שעבר כי באיראן שוקלים לאסור שימוש באפליקציה טלגרם, כדי להקשות על ארגון המחאות.

צילום: אבו עלי

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נגד טראמפ או נגד ביבי?
יש קריקטורות של שניהם פשוט…

מזכיר מראות שריפת פחים במקומות אחרים…
וסליחה על ההשוואה להבדיל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture