'הצהרת סינגפור': קוריאה הצפונית מתחייבת לפעול למען פירוז חצי האי

הסתיימה הפסגה ההיסטורית בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למנהיג צפון קוריאה קים ג'ון און. קים: "אנחנו משאירים את העבר מאחור, העולם יראה שינוי גדול". טראמפ: "מזמין את קים לבית הלבן" • כל התמונות, הסרטונים והעדכונים: בפנים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

(עדכון אחרון 10:00). צילומים: מזכירות המדינה האמריקנית ודוברות הבית הלבן.

לחיצת הידיים

דברי ברכה קצרים לפני הפגישה

צפו: "הפגישה היתה מעולה. יותר טובה ממה שמישהו היה יכול לצפות לו"

בשעה 4:00 לפנות בוקר שעון ישראל החלה פגישת הפסגה ההיסטורית בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למנהיג צפון קוריאה קים ג'ון און. בפגישה המצומצמת השתתפו רק המתרגמים של שני המנהיגים והיא ערכה כ45 דקות.

"אני בטוח שיהיו לנו יחסים נהדרים", אמר טראמפ במהלך הצהרות קצרות שמסרו המנהיגים לתקשורת, לפני תחילת פגישתם, כשמאחוריהם דגלי ארצות הברית וקוריאה הצפונית. הם נראו מחויכים וצעדו יחד לעיני המצלמות הרבות של כלי התקשורת מרחבי העולם.

קים אמר כי "הגענו לכאן אחרי שהתגברנו על כל המכשולים" בין שתי המדינות, שפסגה כזו ביניהן הייתה בלתי-ניתנת לדמיון עד לפני כמה חודשים. "נחמד לפגוש אותך, אדוני הנשיא", אמר לטראמפ.

לאחר הפגישה המצומצמת עברו השניים לחדר אחר בו התקיים התקיים מפגש מורחב בהשתתפות שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, ראש הסגל בבית הלבן, ג'ון קלי, והיועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, לצד מקביליהם הצפון קוריאנים. הפגישה המורחבת ערכה יותר זמן מהמתוכנן והסתיימה לקראת השעה 7:00 בבוקר.

בפתח הפגישה המורחבת נשאל טראמפ "איך הולך עד עכשיו?". הנשיא האמריקני השיב: "טוב מאוד. טוב מאוד מאוד. יש לנו מערכת יחסים מצוינת". אחרי הכניסה לחדר המשלחות אמר טראמפ כי שני המנהיגים "פותרים בעיה שהייתה בלתי אפשרית לפתירה לפני כן". הוא הוסיף: "אנחנו נצליח, זה ייעשה".

לפי כתב ה-CNN ג'ים אקוסטה, קים אמר לטראמפ בין הפגישות כי רבים ברחבי העולם לא היו מאמינים שדבר כזה היה מתרחש: "הרבה אנשים בעולם יחשבו שזה לקוח מתוך פנטזיה, או מתוך סרט מדע בדיוני"

לאחר מכן התקיימה למשך כ-45 דקות ארוחת צהריים עליה הצטרפו גם דוברת הבית הלבן, שרה סנדרס, שגריר ארצות הברית בפיליפינים, סונג קים, וחבר המועצה לביטחון לאומי מאט פוטינגרו.

לאחר הארוחה יצאו טראמפ וקים יחד וטראמפ אמר כי "הפגישה היתה מעולה. יותר טובה ממה שמישהו היה יכול לצפות לו". לאחר מכן ליווה טראמפ את קים למכוניתו.

זמן קצר לאחר מכן חתמו שני המנהיגים על המסמך הבנות משותף. לדברי טראמפ "חותמים על מסמך מאד חשוב. מאד משמעותי. הגענו למערכת יחסים מאד טובה. אני אשתתף במסיבת עיתונאים בעוד פחות משעתיים, ונדבר על זה. בשם קים ובשמי, אנחנו מאד שמחים לחתום על המסמך". לשאלת העיתונאים עם יזמין את קים לבית הלבן השיב בחיוב.

עוד הוסיף הנשיא כי "היחסים שלנו עם קוריאה הולכים להשתנות. אנחנו רוצים לעשות משהו, פיתחנו קשר מאוד מיוחד. אנשים יתרשמו ויהיו שמחים, נטפל בבעיה מאוד מסוכנת לעולם. זה היה יותר טוב ממה שהיינו יכולים לצפות, ממה שמישהו היה יכול להעריך. זה יוביל לדברים נוספים".

השליט קים ג'ונג-און אמר כי "קיימנו פגישה היסטורית, אנחנו משאירים את העבר מאחור. העולם יראה שינוי גדול. אני רוצה להביע תודה לנשיא טראמפ, שגרם לפגישה הזו לקרות".

במסמך שחתמו המנהיגים נכתב כי 1. המדינות מתחייבות לכונן יחסים חדשים ביניהן 2. המדינות ישתפו מאמצים לקדם שלום מתמשך ויציב בחצי האי הקוריאני 3. קוריאה הצפונית מתחייבת לפעול למען פירוז מלא של חצי האי הקוריאני 4. ארה"ב וקוריאה הצפונית מתחייבות להשיב אסירי מלחמה ונעדרים. 5. המשך שיחות בקרוב מאד בין שר החוץ האמרקני פומפאו לבכיר צפון קוריאני.

בשעה 11:00 יתייצב טראמפ בפני כלי התקשורת ויספר על הפגישה ובשעה 15:00 ימריא טראמפ חזרה לוושינגטון, עוד קודם לכן צפוי קים להמריא חזרה לצפון קוריאה.

הנשיא טראמפ צייץ לפני הפגישות בחשבון הטוויטר שלו כי "הפגישות בין הצוותים והנציגים מתקדמות היטב ובמהירות אבל בסופו של דבר, זה לא משנה. כולנו נגלה בקרוב אם העסקה אמיתית, לא כמו אלה מהעבר, יכולה לקרות". בציוץ אחר התייחס טראמפ למבקריו וכתב כי "השונאים והלוזרים אומרים שהעובדה שאני מקיים את הפגישה היא הפסד גדול לארה"ב. אבל יש לנו בני ערובה (שלושה אזרחי ארצות הברית שהוחזקו בצפון קוריאה ושוחררו לאחרונה), ניסויים, מחקרים, וכל שיגורי הטילים נפסקו. לאלו שאמרו שאני טועה מההתחלה פשוט אין מה לומר. נהיה בסדר".

ברקע הפגישה ההיסטורית קפץ הדולר ב-0.2% ביחס למטבעות מרכזיים והגיע לשיא של שלושה שבועות. מדדי הדאו ג'ונס ו-S&P 500 נשארו יציבים ועלו ב-0.1%. מדד הנאסד"ק עלה ב-0.2%. השווקים באסיה עלו גם כן ומדד הניקיי ביפן עלה ב-0.6%. המניות בבורסה בדרום קוריאה עלו ב-0.2% ובסין המניות עלו גם הן במעט.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
14 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פיינע נעייס לעולפ ירוץ אדם לקראת מלכי ישראל ולא לקראת מלכי ישראל בלבד שאם יזכה יבחין בין מלכי ישראל למלכי עכו"ם
שלום שלום ציוישען גוייייים

כל הכבוד, אחרי כזה עבודת ליל, ששמתם עדכונים לכל אורך הלילה, מגיע לכם תודה רבה.

בס"ד
ברוך ה' סוף סוף העולם מתקדם במהירות לקראת הגאולה ברחמים ולא ע"י מלחמה
מי יתן ונזכה לשלום ושקט אמיתי בין כל העולם.
ממש ימות המשיח!

תשמע קים אתה חייב לחשוב ברצינות על דיאטה. ועוד דבר אתה חייב לקנות עוד חליפה וגם עניבה וחוץ מזה תפסיק כבר עם החיוך הדבילי שלך תסתכל אח"כ בתמונות ותראה כמה אתה מוזנח. קח את עצמך לידיים. כולם מודים שלראות את קים עם חליפה ועניבה זה מדע בדיוני.וכשאתה חוזר חזרה הביתה תביא קצת אוכל אם נשאר מארוחת הבוקר. אנחנו בצפון קוריאה מורעבים.

לעורכי ומנהלי האתר!
כל הכבוד לכם על הדיווחים! תמשיכו להביא קטעי וידאו ודיווחים כל העת. אתם מקצוענים ביותר. תודה רבה.

הבחורצי'ק הצעיר נראה מאד לחוץ…….

אכן שיהיה ברחמים אמן
איני מומחה גדול אבל הפינגפונג לחוץ ודרוך טראמבללה משוחרר יותר
באמת תודה על לילה מדווח
אתם הצרכנים היחידים שלנו לתקשורת כשירה בהדרן תבורכו

שמתם לב שבכל התמונות טראמפ הוא המדבר המוביל המלווה המסביר עשה מקים 0 אחד גדול.

קשה להאמין שקים יוותר על השליטה הקיסרית שלו
ברגע שיהיה שמה אינטרנט חופשי ותנועת תירים גדולה מכל העולם
הוא לא יוכל להישאר לרגע על כסאו,
אפילו כשהורידו את הסנקציות מאיראן שהיא יותר שפויה מצפון קוריאה,
החברות שהזדרזו לעשות עסקים שם נתקלו בקשיים מצד משמרות המהפכה
ובסופו של דבר חטפו גם מצד ארה"ב.
הדבר היחיד והחשוב הוא שזה יתרום לשגשוג של דרום קוריאה! כיוון שזה מוריד
ממנה איום גדול שהשליך בצורה חזקה מאד על חישוב הסיכון של הכלכלה הדרום קוריאנית
באשר לצפון קוריאה נראה שהם ימשיכו לאכול דשא!

ברוך השם א שווערע גזירה איז בטל געווארן. עס געקענט ענדיקען ווי א וועלט מלחמה. אין די ערשט איך בין געווען זיכער אז קים ג'ונג איז א נבואה פון גוג די רשע. אבער עס קוקט אויס אז דא אונז קען טראכטען גוטענס אז ס' איז בטל געווארן. א וועלט מלחמה איז נישט צושפרייט ווערן. בחסדי השם איך זע אז גאולה איז אזוי נאנט און דאס שלום פרוצעס צווישען קעניגען איז א מחיה און א גליק פאר די גאנצע וועלט און בפרט צו די יידישע פאלק.ב'ה.

חברה! אל תהיו כה נאיבים. מה נראה לכם, שרודן שלפני כמה חדשים, איים במלחמה גרעינית, רודן שטובח בהכי קרובים אליו בלי נדנוד עף, 'פתאום' חזר בתשובה בהפיכת עורו 360 מעלות תוך כמה ימים, זה לא הגיוני וזה לא מסתבר. מה קרה, בתחלה מאי קסבר ובסוף מאי קסבר? אני מציע להירגע, אני מאמין לו אף לרגע. ומקווה שגם טראמפ לא סומך עליו לרגע. עד שנראה בעיניים גשמיים שהוא אכן הורס בפועל ממש למטה מעשרה טפחים 'כל' דבר שיש לו קשר עם נשק גרעיני. השמחה עוד מוקדם מדי!

זה אדיר לראות את קים מרגיש טמבל על כך שהוא לא יודע אנגלית!!!!!!!!!!
וברור שהוא הרבה פחות משוחרר כי הוא עדיין בטוח שבכל שניה רוצים להרוג אותו

קים בלחץ גרעיני… הוא מזיע כל הזמן!
אגב: מישהו שם לב לדמיון בין הדגלים?

באיזה שפה הם דיברו ביניהם?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture