חיזבאללה סירב להתפנות מדרום סוריה; אסד: נקים בסיסים איראניים

רוסיה דרשה מחיזבאללה לפנות יעדים סמוך לגבול עם לבנון, אך ארגון הטרור סירב. במקביל, נשיא סוריה טען בראיון לערוץ איראני כי במדינה אין בסיסים איראניים. "כשאיראן וחיזבאללה יחשבו שמיגרו את הטרור הם יגידו שהם רוצים לחזור לארצם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח היום (ה') שהנהגת חיזבאללה מסרבת לדרישת רוסיה לפנות כמה יעדים בדרום מערב סוריה, סמוך לגבול עם לבנון.

לפי הדיווח הרוסים דרשו לסגת מהפרברים הדרומיים והמערביים במחוז חומס, באזור הגבול הלבנוני. הדרישה הייתה על רקע חזרתם של הכוחות הרוסיים לעמדות באזור, לא בסמוך לאלה של חיזבאללה. לא נרשמו עימותים בין הצדדים בעקבות הסירוב של חיזבאללה.

במרכז המעקב דיווחו שאחת לכמה זמן חיזבאללה "מרענן את השורות" במוצבים על גבול סוריה ולבנון, מה שמוכיח שהוא לא מתכוון להתפנות. בין היעדים שבהם נשאר הארגון נמצאת העיר קוסייר. בחודש שעבר הופצץ שדה תעופה של חיזבאללה באזור, בתקיפה שיוחסה לישראל.

נשיא סוריה בשאר אסד אמר אתמול בראיון לערוץ "אלעאלם" האיראני כי אין בסיסים איראניים על אדמת סוריה, אך הוסיף כי לא יהסס להקים כאלה אם יהיה בכך צורך. הנשיא הסורי הוסיף כי חיזבאללה הוא שותף בסיסי במלחמה במדינה שלא יצא בקרוב מאדמת סוריה: "אנו נזדקק לכוחות הצבאיים האלה לאורך זמן".

הנשיא הסורי אמר בראיון כי אין יחידות איראניות בשטח סוריה: "ישנם יועצים איראניים בסוריה וכן ישנן קבוצות של מתנדבים מאיראן שבאו להילחם בסוריה והם מונהגים בידי קצינים איראנים. אין יחידות איראניות לוחמות מאורגנות בסוריה. אין גדוד או חטיבה". אסד הוסיף כי אין בסיסים איראנים במדינה, אך הוא "לא יהסס לאפשר זאת אם יהיה בכך צורך. אין בסיסים איראניים בסוריה, זה נכון, אך אין שום דבר שמונע את הקמתם כל עוד איראן היא בת ברית כמו רוסיה".

במענה לשאלה שהתייחסה לדיווחים על עסקה להוצאת הכוחות האיראניים מדרום סוריה אמר אסד: "היחסים בין סוריה לאיראן הם אסטרטגיים ולא יושפעו מהסדר בצפון המדינה או בדרומה. הם אינם ניתנים למיקוח. כל מה שנטען – מטרתו להתגרות באיראן ולהביך אותה. זה גם תואם את התעמולה הבינלאומית נגד איראן. ההחלטה לגבי אדמת סוריה הינה החלטה סורית בלבד. כאשר נקבל החלטה הנוגעת לאיראן, נדבר עליה עם האיראנים ולא עם אף גורם אחר".

בראיון התייחס אסד גם למעורבות ארגון הטרור חיזבאללה במלחמת האזרחים במדינה ובצפי שכוחותיו יעזבו את סוריה: "חיזבאללה שותף בסיסי במלחמה הזאת. אנו נזדקק לכוחות הצבאיים האלה לאורך זמן. כאשר חיזבאללה או איראן יהיו סבורים שהטרור מוגר – הם יגידו לנו 'אנו רוצים לשוב לארצנו'".

אסד האשים בראיון את ישראל בטרור: "לא נפסיק להגיב לתוקפנות הישראלית באמצעים הצבאיים שברשותנו. התגובה הרצינית ביותר תהיה להילחם בצבא הישראלי שנמצא על אדמת סוריה, שהוא בעצם פעילי הטרור. הם פועלים לטובת ישראל והחלו לפגוע במערכות ההגנה האווירית. מה הקשר שלהם למערכות אלה?".

הנשיא הסורי התייחס גם למערכת טילי היירוט לטווח ארוך, S-300, שרוסיה עתידה למכור לסוריה: "בין אם המערכת תגיע לסוריה ובין אם לאו – אנחנו לא נפרסם את זה. רוסיה היא בת בריתנו ואנחנו מייבאים ממנה דברים רבים, בהם גם אמצעי לחימה".

בנוגע למלחמת האזרחים ולמערכה בדרום המדינה אמר אסד כי ניצבו בפניו שתי אפשרויות, פיוס או שחרור באמצעות כוח: "לאחר שחרור אל-רוטה הוצע לפנות לעבר דרום סוריה. ישנה הצעה רוסית לתת הזדמנות לפיוס, כפי שעשינו בשאר האזורים." הוא הוסיף כי המטרה היא לחזור למצב שהיה לפני 2011 : "שהצבא הסורי ישוב לאזור זה, שהוא שטח עימות עם האויב הציוני ופעילי הטרור יעזבו אותו. עדיין אין התקדמות בעניין כיוון שישראל וארה"ב לוחצות על הטרוריסטים במקום במטרה למנוע פיתרון בדרכי שלום".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture