טראמפ ועבדאללה, הערב בבית הלבן. צילום: ארמון המלוכה הירדני

טראמפ נפגש עם מלך ירדן: "התקדמות רבה בתכנית השלום"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נפגש עם עבדאללה מלך ירדן בבית הלבן והתייחס לתכנית השלום ולסנקציות על איראן. השניים דנו ב"נושא הטרור, באיום האיראני, במשבר בסוריה, ובמאמץ להשיג שלום בר-קיימא בין ישראל לפלסטינים"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נפגש הערב (שני) עם עבדאללה מלך ירדן בבית הלבן, כשברקע הפרסומים השונים על תכנית השלום של הנשיא האמריקני. לדבריו, במזרח התיכון נרשמה "התקדמות גדולה", אך הוא סירב לומר מתי תתפרסם התכנית.

על איראן אמר טראמפ כי המצב באזור השתפר מאז פרישתה של וושינגטון מהסכם הגרעין עם איראן, למרות התנגדותן של מדינות אירופה. "זה התחיל עם סיומה של עסקת הגרעין הנוראית, והדברים שונים מאז", הסביר הנשיא.

עבדאללה הודה לטראמפ בתחילת הדברים הקצרים שמסר, לפני הפגישה הסגורה בין השניים. "אני רוצה להודות לך ולארצות הברית על כל הסיוע שלכם לארצי", אמר המלך. "אם שאר העולם היה לוקח קצת מהאנושיות ומהחסד שלך, היינו במצב טוב יותר".

בהודעה של הבית הלבן נכתב כי טראמפ ועבדאללה דנו בנושא הטרור, באיום האיראני, במשבר בסוריה, ובמאמץ להשיג שלום בר-קיימא בין ישראל לפלסטינים.

גורם מצרי בכיר אמר הבוקר ל'ישראל היום' כי מצרים, ירדן, סעודיה ואיחוד האמירויות לא יתנגדו שתוכנית השלום של טראמפ תוצג מ'על לראשו של אבו מאזן'.

הבכיר אמר כי "השליחים האמריקנים שמעו במדינות ערב מסר אחיד: מדינות ערב לא ייתנו יד לפגיעה באיכות החיים של הפלשתינים משום התנהלות אסטרטגית שגויה של אבו מאזן ואנשיו, ולקושנר ולגרינבלט הובהר שהפלשתינים זכאים למדינה עצמאית משלהם שבירתה ירושלים המזרחית".

יועצו וחתנו של הנשיא, ג'רארד קושנר, אמר בראיון שהתפרסם בסוף השבוע בעיתון פלסטיני כי הוא מוכן לעבוד עם אבו מאזן, אך אם הנהגת הרשות תחליט שלא לשתף פעולה – השיחות יתקיימו בכל מקרה.

לדבריו, הצהרות הפלסטינים כי ניסיונות הממשלה הם "בזבוז זמן" מלמדות על הפחד שלהם משינוי לטובה של מצבם.

‏דוברת הבית הלבן התייחסה הערב לנושא ואמר כי "ממשיכים בשיחות, שהחלו בסוף השבוע גרינבלט וקושנר, יחד עם כל מדינות האזור".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שמתם לב שכולם משווים קו איתו אפילו בחליפות?
חחח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו