צילום: הבית הלבן

טראמפ: "אטיל סנקציות גם על חברות אירופאיות שיעבדו עם איראן"

הנשיא התייחס לסוגיה האיראנית ואמר "יש לי קשר טוב עם המלך הסעודי ועם יורש העצר ואחרים, והם יצטרכו להפיק יותר נפט". על צפון קוריאה: "האם קיים סיכוי שהוא לא יעמוד בהסכם? זה אפשרי". על רוסיה: "לא הייתה שום מעורבות בבחירות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס היום (ראשון) בריאיון לרשת "פוקס ניוז" לשלל נושאים. בין השאר התייחס טראמפ לסוגיה האיראנית ולעיצומים שהטיל על המדינה ואמר: "אטיל עיצומים גם על חברות מאירופה שעובדות עם איראן". טרמפ הוסיף "כן, בוודאי, זה מה שאנחנו עושים. בהחלט". 
 
בראיון התייחס טראמפ לגל המחאה באיראן נגד המשטר ואמר: "תראו מה קורה באיראן. איראן לא חושבת יותר על המזרח התיכון, היא חושבת רק על עצמה. יש להם מהומות בכל המקומות". הנשיא האמריקני הבהיר שאם איראן תתחיל להעשיר מחדש אורניום, כפי שאיימה, "תהיה לה בעיה קשה מאוד".

טראמפ תקף את איגוד המדינות המייצרות נפט: "אנחנו מגינים על המדינות הללו. הן צריכות להפיק עוד 2 מיליון חביות ביום לדעתי". טראמפ הבהיר שמדינות המפרץ יצטרכו לייצר יותר נפט בגלל ביטול ההסכם עם איראן: "ומי האויבת הגדולה ביותר שלהן? איראן. יש לי קשר טוב עם המלך הסעודי ועם יורש העצר ואחרים, והם יצטרכו להפיק יותר נפט".

בסוף השבוע דווח כי הודו נערכת לביטול מוחלט של יבוא הנפט מאיראן, זאת, בעקבות לחץ שהפעילה עליה ארה"ב וחשש גובר מפני ההשלכות שיהיו להמשך המסחר עם איראן על הקשרים הפיננסים מול ארה"ב. ע"פ דיווחים בתקשורת העולמית, שר הנפט של הודו הודיע למזקקים במדינה על המהלך המתבקש וביקש מהם להיערך אליו.

הנשיא התייחס לקוריאה הצפונית וקים ג'ונג און ואמר כי "ביצעתי אתו עסקה ולחצתי אתו ידיים. האם קיים סיכוי שהוא לא יעמוד בהסכם? זה אפשרי". היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון בולטון, אמר הערב לרשת CBS כי "את רוב תוכנית הגרעין של קוריאה הצפונית ניתן לפרק תוך שנה אחת".

בולטון סיפר עוד על מפגש הפסגה בסינגפור, "בשלב מסוים במהלך ארוחת הצהריים, קים ג'ונג און אמר לטראמפ: 'אנחנו צריכים להצטלם ביחד, אני צריך להראות למתנגדי המפגש שאתה לא בחור רע'".

לקראת פגישתו בעוד שבועיים עם פוטין התייחס טראמפ לחשדות להתערבות רוסית בבחירות האמריקניות ואמר כי "לא הייתה שום מעורבות רוסית בבחירות, זה בושה. אף אחד לא מצא כלום".

בתוך כך, הלילה נרשמה החרפה משמעותית בהפגנות, או לפחות בתגובת המשטר, כאשר לראשונה בגל הנוכחי נהרגו ונפצעו אזרחים שהפגינו. ע"פ דיווחים בתקשורת הערבית, לפחות ארבעה אזרחים נהרגו וכמה עשרות נפצעו, בהפגנות בעיר חוראמשר שבמערב המדינה. במוקד ההפגנות: הבצורת הקשה והמחסור החמור במים באזור. בהפגנות השתתפו אלפי אזרחים, ובסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות נראים אזרחים נמלטים מירי מאסיבי של כוחות הביטחון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה כי "המשטר באיראן מרגיש היטב את החידוש המתקרב של משטר הסנקציות הכלכליות נגדו. הכלכלה האיראנית נמצאת בשפל. צריך לראות את הנתונים כדי להאמין. איראן משקיעה מיליארדי דולרים במימון טרור באזור ובעולם ובתוקפנות באזור, במקום להשקיע אותם באזרחי איראן, ואזרחי איראן מוחים על כך, ובצדק".

נתניהו הוסיף: "השינוי בעמדת ארה״ב כלפי איראן הוא היפוך אסטרטגי במצבה של ישראל. אני האמנתי שהשינוי הזה אפשרי כשהתייצבתי מול העולם כולו כדי לבטל את ההסכם הרע הזה. המטרה שלנו נשארה כפי שהייתה: למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני ולשבור את מכונת המזומנים שההסכם נתן לאיראן, המממן את התוקפנות שלה באזור כולל בסוריה".

לדבריו, "בשעה שארה״ב מכה כלכלית במשטר האיראני, אנחנו פועלים למנוע מכוחות איראן וגרורותיה להתבסס צבאית בחלק כלשהו של סוריה, וכך נמשיך לפעול".

עוד בנושא

נתניהו: "הכלכלה האיראנית בשפל. צריך לראות את הנתונים כדי להאמין"

לראשונה בגל המחאות הנוכחי: הרוגים בהפגנות במערב איראן • צפו

חמינאי: "שישה נשיאים אמריקנים ניסו בעבר לפגוע באיראן ונכשלו"

"מכת מחץ כלכלית לשלטון האייתולות": הודו נערכת לביטול יבוא הנפט מאיראן

"מכת מחץ כלכלית לשלטון האייתולות": הודו נערכת לביטול יבוא הנפט מאיראן

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture