החלה פגישתם של טראמפ ופוטין: "נדבר על הכול"

הנשיא האמריקני והנשיא הרוסי נפגשים בפעם הראשונה בארבע עיניים. "הגיע הזמן שנדבר על היחסים שלנו", אמר פוטין לטראמפ שהשיב: "העולם רוצה שרוסיה וארה"ב יסתדרו". מוקדם יותר היום דווח כי טראמפ נזף בפוטין: "אם אתה רוצה מרוץ חימוש - תפסיד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומקבילו הרוסי ולדימיר פוטין נפגשים היום (שני) בהלסינקי, בירת פינלנד. מדובר בפסגה ראשונה מסוגה מזה למעלה מעשור, מאז נפגש פוטין עם הנשיא ג'ורג' בוש הבן. נוסף על כך, מדובר בפגישה הראשונה בארבע עיניים בין השניים מאז תחילת כהונתו של טראמפ כנשיא.

את הפגישה החלו טראמפ ופוטין מול המצלמות. פוטין פנה לטראמפ ואמר: "תודה שהגעת אדוני הנשיא, אנחנו בקשר רציף ואנחנו מדברים בטלפון". הוא הוסיף: "זה הזמן לדבר על היחסים שלנו, על הקשיים ועל הסוגיות הרבות בעולם שמעסיקות אותנו".

הנשיא טראמפ אמר: "יש לנו הזדמנויות אדירות כשתי מדינות. לא הסתדרנו כל כך טוב בשנים האחרונות, לא הייתי כאן הרבה זמן אבל אני חושב שתהיה לנו מערכת יחסים נהדרת. אמרתי גם במהלך הקמפיין שלהסתדר עם רוסיה זה דבר טוב ולא דבר רע".

עוד אמר טראמפ: "אני חושב שהעולם רוצה לראות אותנו מסתדרים. אנחנו שתי המעצמות הגרעיניות הגדולות, יש לנו 90% מהכוח הגרעיני, זה לא דבר טוב, זה דבר רע, וצריך לעשות משהו בקשר לזה. זה לא כוח חיובי, זה כוח שלילי, לכן נדבר גם על זה. העולם מחכה ואני מצפה לדיונים האישיים שלנו שמתחילים עכשיו, ואחר כך ניפגש עם הצוות המלא. יש לנו הרבה שאלות ונקווה שניתן גם תשובות".

בשני הצדדים פעלו בימים האחרונים להנמכת הציפיות מהפסגה. "היחסים שלנו עם רוסיה מעולם לא היו גרועים יותר, הודות לשנים ארוכות של אווילות וטיפשות אמריקנית – ועכשיו ציד המכשפות המוטה!", צייץ הבוקר הנשיא טראמפ.

קודם לכן צייץ: "הנשיא אובמה חשד שהילרי הנוכלת הולכת לנצח בבחירות, אז כשה-FBI סיפר לו את ההתערבות הרוסית בבחירות הוא אמר שזה לא יכול לקרות, שזה לא ביג דיל ולא עשה דבר בנידון. כשניצחתי זה הפך לביג דיל וציד מכשפות מוטה בניצוחו של סטרזוק", כשהוא מתייחס לסוכן ה-FBI שהוביל את חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות, ושנודע בהמשך כי הביע ביקורת כלפי טראמפ בהתכתבויות אישיות.

במקביל, בקרמלין פתחו את הבוקר בביקורת כלפי טראמפ, שטען כי גרמניה היא בת ערובה של רוסיה בגלל שהיא מוכרת לה גז. עוד הוסיף דובר הקרמלין כי הדיונים בנוגע לסוריה צפויים להיות קשים בשל העמדה האמריקנית כלפי איראן – בת בריתה של רוסיה, ושחקנית משמעותית במלחמת האזרחים. עם זאת, הוא סיים את דבריו בנימה אופטימית ואמר כי הוא מקווה שהפסגה היום תהווה "צעד בהתרחקות מהמשבר הנוכחי ביחסי ארה"ב-רוסיה".

על רקע הפגישה, אתר החדשות האמריקני "אקסיוס" דיווח הלילה כי בשיחת טלפון בין השניים שהתקיימה ב-20 במרץ, אותה שיחה שעל פי הדיווח ב"וושינגטון פוסט" התקיימה בניגוד להערה של היועצים שכתבו לטראמפ מפורשות "אל תברך את פוטין על ניצחונו בבחירות", הנשיא האמריקני נזף במקבילו הרוסי.

על פי הדיווח מהלילה, טראמפ זעם בשיחה על סרטון הדמיה שהציג פוטין, ובו נראה ראש נפץ גרעיני של טיל בליסטי חדש שפיתחה מוסקבה בדרכו לפלורידה. לפי הדיווח, טראמפ אמר כי הסרטון היה "שערורייתי". בסוף השיחה הוא הוסיף: "שמעתי שאמרת שאתה צריך תוכניות חימוש חדשות. אני מניח שזו הייתה רק תעמולת בחירות, אני שמח לשמוע שאתה לא רציני לגבי זה. אני כבר הגדלתי את הוצאות הביטחון ואני מחדש את ארסנל הנשק הגרעיני. אנחנו יכולים לעשות יותר, אז אם אתה רוצה מרוץ חימוש, אתה תפסיד".

בפסגה בהלסינקי צפויים השניים לדון בין השאר בצמצום הנשק הגרעיני בשתי המדינות, בסנקציות האמריקניות והאירופיות על רוסיה בעקבות פלישתה לאוקראינה והתערבותה במלחמה שם, במעורבות הרוסית במלחמה בסוריה, בגרעין האיראני, בצפון קוריאה ובמעורבות הרוסית בבחירות בארה"ב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture