טראמפ: "אם יהיה נגדי הליך הדחה – השווקים יתמוטטו"

"אם ידיחו אותי, אני חושב שהשווקים יתמוטטו וכולם יהפכו להיות עניים יותר" - את הדברים אמר נשיא ארה"ב על רקע דיווחי ההדחה לאחר שעורך דינו לשעבר חתם על הסדר טיעון במהלכה הודה בביצוע עבירה על החוק, לטענתו, בהוראה ישירה של טראמפ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס לאפשרות שיודח מתפקידו והזהיר כי "אם ידיחו אותי, אני חושב שהשווקים יתמוטטו וכולם יהפכו להיות עניים יותר". עורך דינו לשעבר של הנשיא טראמפ, מייקל כהן הגיע להסדר טיעון ביום שלישי האחרון, אחרי שעמד לדין בגין התחמקות מתשלום מס, עבירה על חוקי מימון הבחירות והונאה כלכלית.

בדיון אתמול הוא הודה בשמונה סעיפי אישום, ובתמורה יישא עונש מאסר שינוע בין 46 ל-63 חודשים. הוא סיפר כי שילם 130 אלף דולרים דמי שתיקה לאנשים שהיו יכולים לפגוע בסיכויו של טראמפ, זאת תוך הפרה לכאורה של חוקי מימון הבחירות.

גם פול מנפורט, מי שהיה מנהל הקמפיין של דונלד טראמפ, נמצא הלילה אשם בשמונה סעיפי אישום של הונאה. חמישה אישומים של הונאת מסים, שני אישומים של הונאת בנקים, ואישום של הסתרת חשבון בנק זר. המושבעים לא הצליחו להגיע להסכמה על עשרת האישומים האחרים. עדיין לא נקבעה תקופת המאסר שבה ישא מנפורט, אולם העבירות בהן הורשע כוללות הנחיות ענישה שמצטברות לעשרות שנות מאסר.

בתגובה הודיע היום טראמפ כי הוא שוקל להעניק חנינה למנהל הקמפיין שלו לשעבר, פול מנפורט, שהורשע בעבירות מס ומרמה. חברה בחבר המושבעים במשפטו של מנפורט אמר לרשת פוקס ניוז כי הייתה חסרה הכרעה של אדם אחד כדי להרשיע את מנפורט בכל 18 הסעיפים שיוחסו לו.

בתוך כך, בכירי המפלגה הרפובליקנית לא ממהרים לצאת להגנתו של טראמפ. כמה מהם כבר קראו למתמודדים בבחירות אמצע הכהונה שיתקיימו בנובמבר "לא להימנע מלדבר על הערפל סביב הנשיא טראמפ", בעוד חבר הקונגרס הרפובליקני מאוקלהומה, טום קול, ציין מוקדם יותר כי "איפה שיש עשן, וכאן יש הרבה מאוד עשן, עלולה להיות גם אש מאוד חזקה".

המתמודדים הדמוקרטים מזהים את ההזדמנות ומחדדים את מסרי הבחירות שלהם סביב "תרבות השחיתות", להגדרתם, שאופפת את טראמפ מאז כניסתו לחיים הפוליטיים ובפרט בשבוע האחרון. "אין סיכוי שזה לא ישפיע על הבחירות", אמר הסנאטור הדמוקרטי כריס מרפי מקונטיקט. "המתמודדים שלנו צריכים לדבר על זה בכל מקום". המתמודדים הרפובליקנים, מצידם, חוששים כי העיסוק של הדמוקרטים בפרשה יגרום לסחף נגדם – אך חוששים כי מתקפת נגד תזיק להם עוד יותר.

"כל מי שאומר שזה לא מטריד אינו דובר אמת", אמר חבר הקונגרס הוותיק קול ל"ניו יורק טיימס". "עצתי לכל אחד מהמתמודים היא: אל תיכנסו למיטה חולה ואל תמהרו לתקוף או להגן על מישהו, בגלל שאתם לא יודעים מספיק כדי להגיב באופן כזה שעדיין תוכלו לעמוד מאחוריו בעוד שלושה חודשים מהיום", הבהיר.

חבר הקונגרס הרפובליקני מפלורידה, קרלוס קורבלו, הוסיף כי הפרשה האחרונה היא "פרק עצוב בתולדות הפוליטיקה של ארצנו". הוא ציין כי "אף אחד אינו מעל החוק" ואף מתח ביקורת על המתקפות של טראמפ נגד רוברט מולר, התובע המיוחד בחקירת ההתערבות הרוסית בבחירות: "הוא עושה טעות חמורה כשהוא תוקף את מולר באופן כל כך אישי. הדבר הטוב ביותר עבור כולם, במיוחד אם הבית הלבן כל כך בטוח שהנשיא ייצא נקי מהפרשה הזו, הוא לתת לתהליך להימשך".

טראמפ, מצידו, האשים רק הבוקר בציוץ בחשבון הטוויטר שלו את כל העוסקים בחשדות נגדו: "לא הייתה קנוניה – זה ציד מכשפות מתוכנן!".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כמו השמאל בישראל, שלא מצליחים בקלפי. מנסים להפיל את הממשלה בבית המשפט.
שמאלנים עלובים….

נראה לי שמי עומד כל הזמן מאחורי השמצת הנשיא וניסיונות ההדחה זה רק האיראנים שהוא עומד להם כמו עצם בגרון אם ח"ו יצליחו במזימתם העולם תסבול מרורים מהם ואנו אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים

אל תבטחו בנדיבים בבן אדם שאין לו תשועה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture