צילום מתוך האינסטגרם של דונלד טראמפ

טראמפ זועם: יבקש לערוך בדיקות פוליגרף לגלות מי כתב את המאמר?

יממה אחרי פרסום הטור בניו יורק טיימס נגד הנשיא טראמפ על ידי "בכיר בממשל" וושינגטון סוערת מתמיד, שורת בכירים פרסמו הודעות הבהרה כי הם לא עומדים מאחורי המכתב וגינו אותו. הציבור ואנשי טראמפ עושים הכל כדי לגלות מי ה"בכיר" הסורר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלאד טראמפ ועם על הטור האנונימי שפורסם ב'ניו יורק טיימס' בשם "בכיר בממשל טראמפ" ושם הוא תוקף בחריפות את התנהלות הנשיא הרפובליקני, "כשהנשיא פועל באופן שפוגע באמריקה – אנחנו מנסים למנוע זאת" כתב הבכיר.

מאז פרסום המאמר, המערכת הפוליטית כולה בארצות ברית עוסקת בניחוש של זהות הכותב האנונינמי. לאורך היום גינו שורה של בכירים בממשל את הדברים. במקביל, החלו ניסיונות לחשוף את זהותו של כותב המאמר, שטען כי הוא חלק מ"ההתנגדות השקטה" בתוך ממשלו של טראמפ. על פי דיווחים בארצות הברית הנשיא אף יבקש לערוך בדיקות פוליגרף לאנשי ממשלו ולחברי הסגל של הבית הלבן כדי לאתר מי עומד מאחורי הטור האנונימי נגדו.

טראמפ עצמו תקף בחריפות את העיתון על הפרסום. "זה טור דעה אנונימי ופחדני. הממשל עושה עבודה נהדרת, הסקרים שלנו נהדרים ואף אחד לא יצליח לנצח אותי בבחירות 2020 בגלל כל המהפכות שהממשל עשה". לדבריו, "ביום שאפרוש – לא תהיה לניו יורק טיימס עבודה". בהמשך צייץ טראמפ מילה אחת: "בגידה?". הנשיא טראמפ צייץ עוד כי "הניו יורק טיימס חייב, מסיבות של ביטחון לאומי, להסגיר אותו אחת ולתמיד". דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, כתבה הבוקר כי "האובססיה של התקשורת לגבי הכותב הפחדן הזה היא פזיזה ומכתימה את המוניטין של אלפי אמריקנים שמשרתים את הממשל בגאווה. אם אתם רוצים לדעת מי הלוזר הפחדן התקשרו למערכת הניו יורק טיימס".

במאמר כותב הבכיר בין היתר כי "זה לא ההתנגדות של השמאל. אנחנו רוצים שהממשל יצליח וסבורים שהוא כבר הצליח להפוך את אמריקה לטובה ובטוחה יותר. אבל אנחנו מאמינים שמחויבותנו היא קודם כל למדינה הזאת, וכשהנשיא פועל באופן שפוגע באמריקה – אנחנו מנסים למנוע זאת". במהלך הטור מונה הכותב את הבעיות העיקריות שיש, לדעתו, בהתנהלותו של טראמפ: חוסר מוסריות, חוסר יציבות, טיפוח קשרים עם מנהיגים דיקטטורים של מדינות עויינות על פני המשך הברית עם "הידידות הוותיקות והמערביות" ועוד. בבית הלבן הגיבו לדברים וטענו שמדובר ב"מאמר פתטי" שמי שעומד מאחוריו בחר להונות את הנשיא טראמפ במקום להתפטר.

סגן הנשיא, מייק פנס שלפי שבמאמר יש מילים בהם הוא מרבה להשתמש מיהר להגיב ומלשכתו נמסר כי "המשרד שלנו הוא מעל ההתנהגות הלא בוגרת הזו. סגן הנשיא חותם את שמו על מאמרי הדעה שלו. הניו יורק טיימס צריך להתבייש, וכך גם מי שכתב את המאמר השקרי, הלא הגיוני והפחדני הזה", הוא הוסיף.

"זה לא אני", הבהיר גם שר החוץ, מייק פומפאו. בנסיעה להודו עם כתבים הוא אמר כי אם הוא ירגיש שהוא לא מסוגל "לבצע את ההנחיות של המפקד העליון", הוא יתפטר. "והבנאדם הזה לא רק בחר להישאר, הוא גם חותר תחת מה שהממשל מנסה להשיג", אמר פומפאו. "אני חייב לומר לכם, המאמצים של התקשורת לערער את הממשל מטרידים מאוד".

גם מזכיר ההגנה של ארצות הברית, ג'יימס מאטיס, הכחיש כי כתב את טור הדעה האנונימי, "זה לא מאמר שנכתב על ידי מאטיס", אמרה דוברת הפנטגון דנה וייט בהודעה רשמית.

התובע הכללי ג'ף סשנס, שספג אש עקב התנגדותו לטראמפ מסר באמצעות דובר משרד המשפטים כי לא הוא זה שעומד מאחורי המילים הקשות שנכתבו במאמר הדעה. גם שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס הכחיש שכתב את המאמר באמצעות דובר הפנטגון, במהלך שהותו בהודו. זו הפעם השנייה השבוע שמאטיס נדרש להכחשת טענות לפיהן דיבר נגד הנשיא, אחרי שהעיתונאי בוב וודוורד ייחס לו אמירה לפיה "הנשיא מתנהג כמו ילד בכיתה ה' או ו'".

גם ראש המודיעין הלאומי, דן קואטס, התייחס לשמועות כי הוא או סגנו עומדים מאחורי המאמר: "שקר, זה לא אנחנו". לדבריו, "מאז תחילת הכהונה, התעקשנו שכל קהיליית המודיעין תתמקד במשימה – לתת לנשיא ולמקבלי ההחלטות את המודיעין הטוב ביותר האפשרי".

הודעה ברוח דומה פרסם גם הדובר של שר האוצר, סטיב מנוצ'ין. לדבריו זהו כבוד עבור מנוצ'ין לשרת בממשל והוא לא קשור למאמר. הוא כינה את המאמר "חסר אחריות" והוסיף: "זה מצחיק לחשוב שזה בא ממנו". השרה לביטחון המולדת, קירסטן נילסן הכחישה אף היא את מעורבותה בכתיבת הדברים. "היא עסוקה בהגנה על בטחון המולדת, לא בכתיבת מאמרי דעה שקריים ואנונימיים בניו יורק טיימס", מסר הדובר שלה. כמוה גם שר השיכון בן קרסון ואפילו שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שוטים שבעולם, מי אמר שמישהו אמר משהו? ספין אחד וכולם הולכים עם זה, לא יאומן!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture