ראש ממשלת הונגריה ויקטון אורבן ב'יד ושם' בביקורו האחרון בכותל. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

הונגריה תשקיע 1.5 מיליון אירו במאבק באנטישמיות

ממשלת הונגריה החלטה להשקיע 1.5 מיליון אירו במהלך השנה הקרובה במאבק באנטישמיות ברחבי אירופה. יוקם קו חם, שיהיה נגיש בכל רחבי אירופה, לדיווח על תקריות אנטישמיות וימומן פעילות במערכות המשפט והחינוך, במערכות ממשלתיות וציבוריות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בימים האחרונים קיבלה ממשלת הונגריה החלטה להשקיע 1.5 מיליון אירו במהלך שנת 2019 במאבק באנטישמיות ברחבי אירופה. החלטת ממשלה, שקודמה על ידי מנכ״ל משרד רה״מ, השר גרגלי גוליאש (Gergely Gulyás), תיושם החל מתחילת שנה הבאה ובמסגרתה תיתמך פעילות במגוון זירות כולל במערכות המשפט והחינוך, במערכות ממשלתיות וציבוריות. בכלל זה, יוקם קו חם, שיהיה נגיש בכל רחבי אירופה, לדיווח על תקריות אנטישמיות.

ביזנעס שימושי

את הפעילות ברחבי אירופה יובילו חברים בקהילה היהודית בהונגריה, אנשי ארגון Action and Protection Foundation בבודפשט, שהוקם בשנת 2012, בידי הרב שלמה כובש, הרב הראשי של איגוד הקהילות היהודית המאוחדות של הונגריה (EMIH). לשם כך, תורחב פעילות הארגון ותאוגד במסגרת ארגון חדש בשם הליגה נגד אנטישמיות באירופה (Action and Protection League of Europe). השלוחה המרכזית של הארגון תפעל מבריסל, בירת האיחוד האירופי.

בין הפעילויות שייתמכו במסגרת החלטת הממשלה החדשה: בדיקה מקיפה של המסגרות המשפטיות בכל מדינות האיחוד האירופי כדי לגבש צעדים ברמת המדיניות המשפטית למאבק באנטישמיות בכל מדינות האיחוד ובכלל זה אף קידום יוזמות חקיקה חדשות ותיקון חקיקה קיימת למאבק באנטישמיות; הקמת קו חם הפועל 24 שעות לדיווח על תקריות אנטישמיות; בדיקה מקיפה של תכניות הלימודים בכל מערכות החינוך בכל המדינות האיחוד; מוניטורנג אנטישמיות עם דגש מיוחד על פעילות BDS בכל השפות הרשמיות וכן בערבית ובטורקית לשם בניית תכניות פעולה כנגד אנטישמיות בהתאם לממצאים ועוד.

ארגון Action and Protection Foundation ההונגרי, שעל בסיסו יוקם הארגון החדש, רשם שורה של הישגים במהלך השנים האחרונות. הארגון השתתף כמייעץ בהכנת התיקון הרביעי לחוק יסוד הונגרי, ויזם את תיקון חוק הפלילי ההונגרי על עבירת ההסתה נגד הקהילה היהודית, הארגון ניהל וליווה למעלה ממאה הליכים משפטיים נגד תקריות אנטישמיות, בדק את החומרים במערכת החינוך כדי לוודא שהיא לא כוללת תכנים שפוגעים בעם היהודי, מדינת ישראל או בזכר השואה. כמו כן, מאז החלה פעילותו פרסם הארגון דוחות מעקב חודשיים בנושא אנטישמיות בהונגריה כולל דוחות עבור הארגון לביטחון ולשיתוף פעולה באירופה (OSCE), על בסיס המתודולוגיה המומלצת על ידי הארגון.

הרב שלמה כובש, רב הקהילה היהודית ההונגרית המאוחדת אמר: "אנחנו בקהילה יודעים להעריך מעשים ומייחסים פחות חשיבות לדיבורים. בעולם המודרני, המציף אותנו בנרטיבים שונים ואשר בו האמת מאותגרת כל העת, למעשים נודעת חשיבות רבה. ממשל הונגריה עושה כאן מעשה חשוב למאבק באנטישמיות ואני מברך אותה על כך. אני קורא לממשלות נוספות באירופה לעשות מעשה. עם התגברות האנטישמיות, ימי הדיבורים תמו וחלפו. הגיע הזמן למעשים".

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture