מינויים חדשים: טראמפ בחר בשגרירה לאו"ם ובשר משפטים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע כי בחר בדוברת מחלקת המדינה, הת'ר ניוארט, לשגרירת ארצות הברית באו"ם, ובוויליאם באר, התובע הכללי ושר המשפטים בממשל בוש האב, לכהן שוב בתפקיד. "היילי תישאר תמיד ידידת אמת של ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעוד זמן קצר יסיימו את תפקידם שגרירת ארצות הברית לאו"ם ניקי היילי, והתובע הכללי (המקביל לתפקיד שר המשפטים בישראל) ג'ף סשנס. היילי החליטה לעזוב את התפקיד מרצונה לעומת סשנס שטראמפ הראה לו את הדלת החוצה. אתמול הודיע טראמפ כי בחר את מחליפיהם, הת'ר ניוארט שכיהנה עד עתה כדוברת מחלקת המדינה האמריקני לשגרירת ארצות הברית באו"ם. וויליאם באר ימונה לתובע הכללי, באר כיהן בתפקיד כבר בממשל בוש האב לפני עשרות שנים.

נתחיל עם ניוארט שתיכנס בעוד מספר שבועות לנעליה הגדולות של השגרירה היילי, שיש לומר הציבה רף גבוה מאוד בכל הקשור לאהדת ישראל בבניין המנוכר. רק בשבוע שעבר הובילה (ונכשלה למרבה הצער) מהלך לגינוי ארגון הטרור חמאס בעקבות ירי הטילים והפרחת הבלונים לעבר ישראל. "בשנה ממוצעת, האו"ם מצביע נגד ישראל 20 פעמים. במשך השנים האו"ם הצביע על גינוי ישראל יותר מ-500 פעמים. כך נראה יום שגרתי באו"ם", אמרה היילי בנאומה.

לא ניתן ללמוד הרבה מעברה, ניוארט התבטאה בעבר נגד מעורבותה של איראן בתימן והביעה תמיכה בהנהגת ערב הסעודית. בחודש מאי 2018 התייחסה לדרישה להעמיד את ישראל לדין בבית הדין הבינלאומי בעקבות ההפגנות האלימות של חמאס בגבול עזה ואמרה: "אנו מתנגדים לפעולות נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי. זה לא מסייע לקידום השלום".

צריך לציין כי ניוארט לא מגיעה עם הרבה ניסיון דיפלומטי קודם, עד עתה שימש בתפקידים בתקשורת ובדוברות, למעט תקופה קצרה כתת-מזכירת המדינה במקביל לתפקיד דוברת מזכירות המדינה. היא עבדה בעבר כמגישה בערוץ הימני פוקס ניוז וככתבת בחדשות ABC. לאחר כניסתו של מייק פומפאו לתפקיד מזכיר המדינה מונתה לדוברת המשרד ומחודש מרץ השנה היא משמשת גם כתת-מזכירת המדינה בפועל לדיפלומטיה ציבורית וענייני ציבור.

טראמפ כינה את ניוארט "כישרונית מאוד, חכמה מאוד וזריזה", ואמר כי הוא מאמין שהיא תזכה לכבוד בקרב עמיתיה. ניוארט הודתה לטראמפ על המינוי ואמרה כי היא מוחמאת מאוד מהחלטתו: "אם המינוי יאושר, אני מצפה בקוצר רוח להמשיך את עבודתה המופלאה של השגרירה היילי כנציגת הממשל והעם האמריקני".

שגריר ישראל באו"ם דני דנון בירך את ניוארט על מועמדותה לתפקיד ומסר כי "ניוארט עמדה לצד ישראל בתפקידיה הקודמים ואין לי ספק ששיתוף הפעולה בין המדינות ימשיך להתחזק גם בתקופת כהונתה באו"ם". דנון הוסיף כי השגרירה היוצאת ניקי היילי "תישאר תמיד ידידת אמת של ישראל".

למרות שמבחינתו, הישראלים, המינוי המשמעותי יותר הוא לתפקיד שגרירית ארצות הברית באו"ם, בשביל טראמפ שחקירות בעניין רוסיה מאיימות עליו הרבה יותר, מינוי התובע הכללי משמעותי מבחינתו הרבה יותר. טראמפ החליט לתפקיד כאמור את ווליאם באר שמחזיק ברקורד של פרקליט רפובליקני מוערך ושימש כאמור כתובע הכללי בעת כהונת ג'ורש בוש האב בין 1991 ל-1993.

באר הביע ספקות לגבי חלק מהחקירה של מולר, שהיה בעבר תחת סמכותו במשך תקופה מסוימת במשרד המשפטים, ואמר כי הוא מינה יותר מדי תובעים מרקע דמוקרטי וקרא לו לאזן את הצוות שלו. בנוסף לכך, הוא תמך בהחלטתו של טראמפ להדיח את ראש ה-FBI ג'יימס קומי במאי אשתקד – צעד שנחקר על ידי מולר בחשד לשיבוש חקירה מצדו של הנשיא – וגם בחקירתה של המועמד הדמוקרטית לשעבר הילרי קלינטון. הוא אמר כי חלק ממעשיה ראויים יותר לחקירה מאשר אלו שחוקר מולר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture