צילום: הצלב האדום

מניין ההרוגים בצונאמי באינדונזיה עלה ל-222 • צפו בהריסות

צעדי חירום באינדונזיה בעקבות הצונאמי והתפרצות הר הגעש: מאמצי חילוץ נרחבים באזור האסון. לפחות 222 נהרגו וכ-840 נפצעו, חשש כי מאות גופות נסחפו לים. הצלב האדום: מניין ההרוגים צפוי לעלות, האזור היה עמוס בתיירים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אסון הצונאמי באינדונזיה: מספר קורבנות עלה ל-222 ומספר הפצועים הגיע ל-843. השלטונות חוששים כי אלפים נוספים קבורים מתחת להריסות. עובדי הסיוע ממשיכים לעבוד במטרה לחלץ ניצולים. גופותיהם של חלק מהקורבנות כבר נקברו בקבר אחים. הצונאמי היכה בין האיים ג'אווה וסומטרה בעקבות התפרצות הר הגעש קרקטואה.

לפחות 600 אנשים שנפצעו באסון כבר מטופלים בבית החולים. יותר מ-48 אלף בני אדם פונו מבתיהם. לפי דיווחים, אלפי אנשים, רובם תיירים, ביקשו לעזוב את האזור שנפגע באסון, אך בשלב זה מנמל התעופה בעיר פאלו, ממריאה רק טיסה אחת ביום. הצונאמי הרס 558 בתים ופגע קשות ב-9 בתי מלון. נוסף על כך נהרסו 60 מסעדות ו-350 כלי שייט. 1,400 אסירים נעדרים מהכלא המקומי באזור שנפגע מהצונאמי. החשש הוא כי מאות גופות נשטפו לים, והמחלצים לא יוכלו לאתר את כולן.

קאת'י מולר, דוברת הצלב האדום במדינה, אמרה ל-CNN כי מניין ההרוגים צפוי לעלות: "זה שלב כל כך מוקדם, המספרים ישתנו וייקח זמן לפני שהתמונה תתבהר". עוד אמרה כי בשל תקופת החגים הגויים, "האזור אמור היה להיות עמוס בתיירים בעת שהכה הצונאמי".

סוטופו פורוו נוגרוהו מסוכנות האסונות של אינדונזיה אמר כי לא ניתנה אזהרה לתושבים לפני הצונאמי והתריע כי למדינה אין את הציוד הנדרש כדי לזהות מבעוד מועד אירועים אלה. "זה דבר חדש בשבילנו", אמר נוגרוהו שהסביר כי אין ברשותה של אינדונזיה סנסורים תת-ימיים, ולרוב מפורסמת אזהרת צונאמי לאחר רעידות אדמה. אולם, הפעם הצונאמי לא נגרם מרעידת אדמה, אלא ככל הנראה בעקבות שילוב של מפולות והתפרצות הר געש מקומי.

נשיא אינדונזיה, ג'קו וידודו, אמר היום כי: "לבי עם קורבנות הצונאמי. הנחיתי את כל פקיד הממשלה לעשות הכל כדי לחלץ את הפצועים". לפי גופי ההצלה המקומיים, גובה המים הגיע למטר בלבד, אולם נגרם נזק עצום.

אויסטן לאנד אנדרסון שהגיע לאינדונזיה מנורבגיה, בילה באי עם משפחתו כשהצונאמי הכה במקום. "הייתי חייב לרוץ תוך כדי שהגל חצה כ-20 מטרים אחרי קו החוף. בהמשך הגל חדר לקו המלון שלנו וסחף מכוניות שחנו במקום". הוא הוסיף: "הצלחנו להתפנות לאזור גבוה יותר ביער, שם המקומיים טיפלו בנו". עד ראייה אחר סיפר לסוכנות הידיעות AFP: "מכוניות ומכולות נגררו למרחק של כעשרה מטרים, מבנים הנמצאים על שפת הים נהרסו, עצים ועמודי חשמל נפלו על הקרקע".

צלם הרי געש נורווגי בשם אויסטין לונד אנדרסן שהה על חוף הים באותו הזמן. "הייתי שם לבד, אשתי ובני ישנו בחדר בבית המלון", סיפר לרשת BBC, "ניסיתי לצלם את התפרצות הר הגעש, ופתאום הגיעו גלים חזקים. בשלב מסוים ראיתי גל ענקי מתקרב". לדבריו, הוא הצליח לברוח מהראשון. "הגל הראשון שהגיע היה חלש יחסית, לכן הצלחתי לברוח ממנו", ציין הצלם, "ברחתי לחדר המלון ואחרי שהגעתי והערתי אותם ראיתי גל חזק מגיע. הוא חלף על פני המלון והדף את כלי הרכב שהיו באזור". הוא הסביר כי "לאחר שהגל חלף, המשפחה שלי הלכה, כמו יתר האנשים במלון, לגבעה גבוהה סמוכה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה אין תמונות? ב"ה אנחנו לא צופים בוידאו, למה שלא תפרגנו לנו קצת תמונות?!

געלט……..מיט געלט……אה אהה מיט געלט
איך הולך הלהיט של ליפא?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture