ישראל מצטרפת לארה"ב ותומכת במנהיג האופוזיציה בונצואלה

אתמול פרסם ראש הממשלה סרטון בקולו, בו הוא אומר "ישראל מצטרפת היום לארצות הברית, לקנדה, לרוב מדינות אמריקה הלטינית ולמדינות באירופה, ואני מודיע שאנו מכירים במנהיגות החדשה בונצואלה". האם מדורו יישבר?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מאת: יוני קדם, ביזנעס

ישראל נוקטת עמדה, והמערב ממשיך לדחוק במדורו. נראה כי הממשל של ניקולס מדורו עומד בפני קריסה מוחלטת, כאשר הסיבה העיקרית לקריסה היא כלכלית, לאחר שהאינפלציה הגיעה לשיעורים של מעל מיליון אחוז, ומיליוני אזרחים מעדיפים לברוח מהמדינה חסרת הכל. בנוסף לכך פורסם כי ככל הנראה שגם מעט ההכנסות מהנפט הרב שיש לונצואלה, לא יגיעו לידיו של מדורו אלא לחשבונות בנק הנמצאים בשליטת חואן גוואידו. מדובר במעשה קריטי עבור ונצואלה, שהכלכלה שלה מבוססת על נפט והצרכנית הגדולה שלה היא ארה"ב, שכעת לא רק ש'סוגרת את הברז', אלא מעבירה את התשלום לנשיא החדש, הנתמך בידי טראמפ והמערב.

כזכור, במגזין סוף השבוע האחרון עלינו עם יריעה נרחבת על כל אירועי ונצואלה, על הסיבות שהובילו למשבר הכלכלי ועל קורות החיים של המדינה. בנוסף שוחחנו עם הראשון לציון ורבה של ירושלים הגר"ש עמאר שסיפר לנו על אודות ביקורו בונצואלה לפני קצת פחות מחודשיים.
ביזנעס שימושי
אמש פורסם כי כבר ביום חמישי הגיעה פניה מצידה של ארצות הברית להתייצב לימין מדינות המערב ולתמוך במנהיגה החדש של ונצואלה, אך ישראל נמנעה, בין היתר על מנת שלא לסכן את בני הקהילה המקומית. בנוסף לכך לישראל ולונצואלה אין מזה עשור יחסים רשמיים, לאחר שבעקבות מבצע 'עופרת יצוקה' החליט הנשיא האנטישמי הקודם, לנתק את יחסי ונצואלה עם ישראל.

היום, מפרסם ראש הממשלה סרטון בקולו, בו הוא אומר "ישראל מצטרפת היום לארצות הברית, לקנדה, לרוב מדינות אמריקה הלטינית ולמדינות באירופה, ואני מודיע שאנו מכירים במנהיגות החדשה בונצואלה", כך ראש הממשלה נתניהו.

בנוסף לכך, הנספח הצבאי של ונצואלה בוושינגטון, הודיע גם על תמיכה בממשל גוואידו. כך לפי סרטון שפרסם הנספח בעמוד הטוויטר שלו. בנוסף פנה הקלונל חוזה לואיס סילבה לכוחות הצבא וביקש מהם: "המסר שלי לכוחות המזוינים הוא – 'אל תפגעו בעם שלכם', ניתן לנו נשק כדי להגן על האומה שלנו, לא כדי לתקוף את העם שלכם".

ומה בנוגע לאולטימטום שהעמיד מדורו לדיפלומטים האמריקאים? גם כאן הוא נשבר. הממשל בונצואלה אישר לדיפלומטים האמריקאים להישאר עוד 30 יום בשטח ונצואלה, זאת לאחר שממשל ארה"ב הודיע כי לא יכבד את האולטימטום בן שלושת הימים שהעמיד להם מדורו וכי הדיפלומטים של ארה"ב לא יעזבו את ונצואלה. מנגד, הממשל בונצואלה מנסה ליצור דיאלוג עם ממשל טראמפ, לאחר שזה מעמיד לו עובדות מוגמרות בשטח. שר החוץ של ונצואלה אמר כי "הצעתנו לדיאלוג עדיין על השולחן. זה מה שביקשנו לעשות מהיום הראשון של כהונת הנשיא".

מדורו עצמו נאם אמש ואמר כי הוא לא רוצה שונצואלה תהיה "מושבה צפון אמריקנית" כלשונו. הוא גם אמר שהיחסים עם ארה"ב יהיו כפי שהיו יחסי ארה"ב קובה, להן לא היו שגרירויות אלא משרדי אינטרסים, "משרד אינטרסים, עם מינימום של כוח אדם, ומשרד לייצוג של אינטרסים כפי שפעל בקובה. זו דיפלומטיה אמיתית". אמר המנהיג שהמערב מנסה ללמד אותו מהי דמוקרטיה אמיתית.

כרגע, המדינות שתומכות בחואן גוואידו הן ארה"ב, שמובילה את הקו, ויחד איתה לאורך כל הציר נמצאות: קנדה, בריטניה, צרפת, גרמניה, רוב מדינות אמריקה הלטינית, האיחוד האירופי ומדינות נוספות, וכעת גם ישראל.

מנגד, המדינות שנכון לעכשיו הודיעו כי הן עדיין תומכות בשלטונו של מדורו, הן: רוסיה, סין, טורקיה, מקסיקו, קובה, איראן, בוליביה, סוריה וחיזבאללה.
מקור: http://bizzness.net/

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture