צילום: פלאש 90

"הגיע הזמן להכרה בגולן": טראמפ בהכרזה דרמטית והיסטורית

נשיא ארה"ב בהכרזה דרמטית: "אחרי 52 שנה הגיע הזמן שארה"ב תכיר בריבונות של ישראל ברמת הגולן". נתניהו שוחח עם טראמפ והודה לו: "על נס חג הפורים הזה". פומפאו: "על הישראלים לדעת שהקרבות והחיים שאבדו היו בעלי משמעות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בהכרזה דרמטית במהלך חג הפורים: בציוץ ברשת החברתית, טוויטר כתב הנשיא האמריקני הערב (חמישי) כי ארה"ב מתכוונת להכיר בריבונות הישראלית בגולן: "אחרי 52 שנה הגיע הזמן שארה"ב תכיר באופן מלא בריבונות של ישראל ברמת הגולן". ראש הממשלה נתניהו שוחח עם טראמפ בטלפון והודה לו: "על נס חג הפורים הזה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במסיבת עיתונאים משותפת עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו: "זהו ערב פורים ויש לנו נס פורים – הנשיא טראמפ עשה הרגע היסטוריה. התקשרתי אליו והודיתי לו בשם עם ישראל. הוא עשה זאת שוב – תחילה הוא הכיר בירושלים כבירת ישראל והעביר את השגרירות של ארצות הברית לכאן, לאחר מכן הוא נסוג מההסכם הנורא עם איראן והטיל מחדש סנקציות, וכעת הוא עשה משהו בעל חשיבות היסטורית לא פחותה – הוא הכיר בריבונות ישראל על רמת הגולן".

"הוא עשה זאת בזמן שאיראן מנסה להשתמש בסוריה כפלטפורמה כדי לתקוף ולהשמיד את ישראל. הנשיא טראמפ העביר לעולם מסר שאמריקה עומדת לצד ישראל. אנחנו חוגגים את חג פורים. לפני 2,500 שנה, פרסים אחרים, בהנהגת המן, ניסו להשמיד את העם היהודי, ונכשלו. היום, 2,500 שנים מאוחר יותר, שוב פרסים, הפעם בהנהגת חמינאי, מנסים להשמיד את העם היהודי ואת המדינה היהודית. הם יכשלו שוב".

"אנחנו אסירי תודה לארצות הברית על התמיכה. אנחנו מודים על התמיכה המדהימה, שאין שנייה לה, לביטחוננו ועל התמיכה בזכותנו להגן על עצמנו, ומוקירים תודה על כל מה שאתם עושים למען מדינת ישראל בפורומים רבים כל כך. זהו כבוד גדול עבורנו לקבל את פניך ואת פני סוזן בביתנו בכל עת, אך היום במיוחד. היה לנו היום ביקור מרגש בכותל".

נתניהו הוסיף גם סיפור פורימי ואמר כי, "אמרתי למזכיר המדינה שבפעם האחרונה ש"פומפאו" ביקר בירושלים זה לא הסתיים כל כך טוב, אך אלה זמנים אחרים. רומא וירושלים התעמתו על ערכים וזו הייתה טרגדיה גדולה לעם היהודי. אך רומא החדשה, ארצות הברית, רואה עצמה כירושלים חדשה. ביקרנו בעיר המקורית על הגבעה, ביקרנו בגבעה".

"אין חברות גדולה מזו שבין ישראל לארצות הברית ואיש אינו מייצג אותה טוב יותר ממזכיר המדינה מייק פומפאו. אתה, השגריר פרידמן והפמליה שלך, תומכים איתנים בברית בינינו. התקשרתי אליך פעמים רבות כל כך כדי לשוחח על נושאים רבים כל כך, כך שהערב אני רוצה להגיד רק שתי מילים – תודה לך. תודה לך מייק פומפאו. תודה לך הנשיא טראמפ ותודה לך אמריקה".

מזכיר המדינה האמריקני דיבר על ביקורו בעיר העתיקה בירושלים וציין את היחסים המיוחדים בין המדינות. פומפאו סיפר כי למד על קרבות צה"ל ברמת הגולן, בהן התגלתה הגבורה הישראלית שהצילה את המדינה בזמן איום של סוריה ממזרח. "הערב החליט טראמפ להכיר שמקום חשוב זה מתאים להיות חלק ריבוני מישראל. על הישראלים לדעת שהקרבות והחיים שאבדו היו בעלי משמעות". עוד ציין פומפאו כי מחר יבקר בלבנון ושם ידון באיום שמהווה חזבאללה לישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture