נסראללה מגיב לטראמפ: "התנגדות היא הדרך היחידה להחזרת הגולן"

בתגובה ראשונה להחלטת טראמפ, אמר מזכ"ל חיזבאללה שההכרה בריבונות הישראלית ברמת הגולן "מבזה את כל ההחלטות הבינלאומיות". עוד הוסיף כי, "הגולן הוא שטח סורי כבוש, אי אפשר לפסול שטראמפ יכיר גם בגדה המערבית"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הגדיר היום (שלישי) את ההכרה האמריקנית בריבונות הישראלית ברמת הגולן כ"רגע מכונן בהיסטוריה של הסכסוך הערבי-ישראלי" והזהיר מפני אפשרות שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יכיר גם בריבונות ישראל על הגדה המערבית. "החלטת טראמפ מבזה את כל ההחלטות הבינלאומיות והקונצנזוס בינלאומי, הגולן הוא שטח סורי כבוש", אמר נסראללה בתגובה ראשונה להחלטה.

לדבריו, מדובר בהשפלה, וזלזול בעולם הערבי והאסלאמי. "ארצות הברית וממשל טראמפ מזלזלים בקהילה ובחוק הבינלאומי, ובכל העולם למעשה", הוסיף, "כל העולם מאוחד בכך שהגולן אדמה כבושה". מדובר בהתייחסות הראשונה של מנהיג ארגון הטרור הלבנוני: "טראמפ מזלזל בבני בריתו הערבים, ומוכיח שהוא לא מכיר באו"ם, במועצת הביטחון, החלטות בינלאומית. הוא משתמש במוסדות הבינלאומיים לאינטרסים שלו בלבד".

מזכ"ל חיזבאללה טען שיש קשר ישיר בין היעדר התגובה של העולם להכרה האמריקנית בירושלים באביב האחרון לבין המהלך הנוכחי: "כשהעולם שתק כשטראמפ סחר בירושלים והכריז עליה כבירת ישראל, הוא פתח את הדלת בפני טראמפ לעשות מה שהוא ירצה. אם הוא פגע בירושלים ומסר אותה לישראל, את הדבר הקדוש ביותר לאיסלאם, אז מה עוד נותר? מה שעודד את טראמפ לקבל את ההחלטה הזו נגד הגולן זאת העמדה של העולם ושל העולם האסלאמי כלפי החלטתו על ירושלים".

בעולם המוסלמי תקפו עוד לפני נסראללה את החלטתו של טראמפ. נשיא איראן חסן רוחאני אמר: "איש לא היה יכול לדמיין שאיש מאמריקה יבוא ויעניק אדמה ששייכת לעם אחר, לכוח כובש". רוחאני הביע את זעמו ואמר כי: "מדובר בעבירה ברורה על החוק הבינלאומי ועל הנורמות המקובלות בעולם. פעולה כזו היא חסרת תקדים במאה השנים האחרונות".

מוקדם יותר היום הודיעו יריבותיה של איראן במפרץ הפרסי, ערב הסעודית, בחריין וכוויית כי הן מגנות את החלטת טראמפ. "הניסיון לבצע מחטף ולהציב עובדות בשטח לא יעבוד. רמת הגולן היא שטח סורי וערבי כפי שמוכר בכל המוסדות הבינלאומיים הרלוונטיים", נכתב בהודעה שפרסם המשטר בסעודיה בסוכנות הידיעות הרשמית במדינה. "להחלטה הזו תהיה השלכה שלילית על שיחות השלום ועל היציבות הביטחונית באזור כולו", נכתב בהודעה שמקורה בארמון המלכותי בריאד. גם משרד החוץ הכוייתי פרסם הודע המביעה צער על בחירתו של הנשיא טראמפ להכיר בגולן.

אתמול, כאמור חתם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על ההכרה האמריקנית בריבונות ישראל ברמת הגולן בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, לאחר הצהרה משותפת שמסרו. מוקדם לחתימה, הנשיא טראמפ אמר בהצהרה כי "ארצות הברית מכירה בזכות המוחלטת של ישראל להגן על עצמה, והיום אני מקדם את זה. התקיפה הבוקר ממחישה את הצורך הזה". "כל הסכם שלום עתידי חייב לקחת בחשבון את צורכי הביטחון של ישראל. אנחנו לא רוצים לראות עוד התקפה כמו שקרתה הבוקר – צפונית לתל אביב". כמו כן, טראמפ התייחס לאיראן ואמר: "איראן אינה אותה מדינה שהייתי כשנכנסתי לתפקיד בגלל הסנקציות הקשות שהטלנו עליה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture