בחברת בואינג מנסים להחזיר את אמון הציבור והודיעו על עדכון מערכות הבקרה של דגם המטוס הבעייתי לאחר התרסקות שניים מאותו דגם • "מומחי תעופה בעולם טוענים כי לא די בעדכון גרסה למערכות הבקרה, אלא מדובר בכשל הנדסי של מבנה המטוס"

האם המשבר שעומד בפני חברת בואינג בעקבות התרסקות שני המטוסים מדגם 737 מקס לקראת סיום? בהודעה שפרסמה החברה ביממה החולפת הובהר כי בקרוב יבוצעו שינויים משמעותיים במערכות הבקרה של דגם המטוס הבעייתי.

בין היתר, מערכת התמרון של המטוס תקבל כעת עדכונים מ-2 חיישנים במקום אחד. וכך גם מוסיפה החברה אינדיקטורים לתצוגת ברקת הטיסה, כך שהטייסים יהיו מודעים לשינוי בזווית ויוכלו לקחת פיקוד על המטוס בשעת הצורך. בנוסף, החברה הודיעה על הכשרה משופרת לכלל טייסי ה-737 מקס, נקודה שהלוותה בביקורת רבה מצד טייסים רבים שטענו כי לא קיבלו את ההכשרה המתאימה לתפעול הדגם החדש.

"אנחנו עובדים עם לקוחות ורגולטורים בכל העולם כדי להחזיר את האמונה בחברה שלנו, להפגין מחדש את המחויבות שלנו לבטיחות ולקנות בחזרה את אמון הציבור", אמר מייק סינט, סגן נשיא בואינג, בתצוגה מקדימה של השינויים שנערכה בוושינגטון לטייסים, כתבים ורגולטורים.

נציין כי כלל לא בטוח שבזאת תסתיים הסאגה שמאיימת על ענקית התעופה מאחר ומומחי תעופה רבים בעולם טוענים כי לא די בעדכון גרסה למערכות הבקרה כפי שמנסה החברה לצייר זאת, אלא מדובר בכשל הנדסי של מבנה המטוס.

במקביל נזכיר כי רק בימים האחרונים התרחשה תקרית בטיחות חמורה נוספת כאשר מטוס בואינג 737 מקס שהמריא בדרכו לוויקטורוויל בקליפורניה לצורך קרקוע נאלץ לבצע נחיתת חירום באורלנדו לאחר תקלה במנועי המטוס.