Gili Yaari / Flash 90

מירוץ 2020: ג'ו ביידן הודיע רשמית על התמודדותו בבחירות לנשיאות ארה"ב

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר הודיע כי הוא יתמודד בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית כדי לעמוד ב-2020 מול הנשיא טראמפ: "ערכי הליבה שלנו, המיצוב שלנו בעולם, הדמוקרטיה שלנו, כל מה שעושה את אמריקה - אמריקה, נמצא על כף המאזניים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן הכריז היום (חמישי) על התמודדותו השלישית במספר על תפקיד הנשיא בבחירות בשנת 2020. בסרטון שפרסם בטוויטר אמר כי, "ערכי הליבה של האומה שלנו, מעמדנו בעולם, והדמוקרטיה האמריקנית – כל מה שעושה את אמריקה – אמריקה, מוטל על כף המאזניים. לכן אני מכריז היום על מועמדותי לנשיאות ארצות הברית".

"וירג'יניה היא ביתו של מחבר אחד מהמסמכים החשובים בתולדות האנושות, אנחנו יודעים את המילים בעל פה – 'אנו רואים באמיתות האלה כמעידות על עצמן. כל בני האדם נבראו שווים, והבורא העניק להם זכויות שלא ניתנות לערעור'", פתח ביידן את דבריו, "זה נשמע כיום קלישאתי, אבל זה מי שאנחנו, לא תמיד עמדנו ביעד הזה. תומס ג'פרסון עצמו לא תמיד עמד בהם, אבל מעולם לא התכחשנו אליהם. וירג'יניה היא גם מקום לרגע מכריע ביחסי האומה בשנים האחרונות. שם באוגוס 2017, ראינו גזענים לבנים וניאו נאצים יוצאים גלויי פנים מוארות בלפידים ובשנאה גזעית, קוראים קוראים קריאות גזעניות ואנטישמיות. מולם עמדו אמריקאים אמיצים מהם נהרגה צעירה".

"אז גם שמענו את הנשיא אומר דברים שהדהימו את העולם, הוא אמר שיש אנשים טובים מאוד בשני הצדדים. בשני הצדדים? במילים אלו יצר הנשיא השוואה מוסרית בין אלו שמפיצים שנה לבין אלו שמתנגדים לה. באותו הרגע ידעתי שבכוונתי שהאיום על המדינה הוא גדול מאי פעם. אנחנו במאבק על רוחה של המדינה. אני מאמין שההיסטוריה תראה בתקופתו של טראמפ כסטייה זמנית, אבל אם ניתן לו ארבע שנים נוספות בבית הוא עלול לשנות את פני המדינה. ואני לא יכול לעמוד בצד ולראות את זה קורה".

"הערכים הבסיסיים של המדינה המעמד שלנו בעולם ואפילו הדמוקרטיה שלנו – כולם בסכנה. לכן אני מודיע היום על כוונתי לרוץ לנשיאות המדינה. אמריקה היא רעיון, רעיון חזק מכל צבא, גדול מכל אוקיינוס חזק מכל דיקטטור או רודן. רעיון שמעניק תקווה כבוד ולא מקבל אליו שנאה. הרעיון שמחדיר בכל אזרח אמונה שלא משנה מהיכן הוא בא, אין דבר שאין ביכולתו להשיג. זה מה שאנחנו מאמינים בו, וזה מה שעומד על הכף. אנחנו לא יכולים לשכוח מה קרה בשארלוטסויל, ואסור לנו לשכוח מי אנחנו. זאת אמריקה", סיים ביידן את דבריו.

סגנו של ברק אובמה במשך שמונה שנים, ייכנס למרוץ צפוף במיוחד בשורות הפריימריז הדמוקרטיים, כששאלות רבות מרחפות מעל ראשו. לפי סקר חדש של רויטרס ומכון Ipsos שפורסם אתמול, ביידן הוא כרגע המועמד המוביל בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית. הסקר נערך בין 17 ל-23 באפריל והשתתפו בו 2,237 מצביעים שנחשבים לבוחרים דמוקרטים או כאלה שלא מזוהים עם אף מפלגה. לפי הסקר 24% מהמצביעים מעדיפים את ביידן בן ה-76 על שאר המועמדים במירוץ.

למרות זאת, דרכו אינה סלולה למועמדות. עמדותיו של ביידן בנושאים רבים אינם תואמים את דעותיהם של המצביעים הצעירים והפרוגרסיביים של המפלגה הדמוקרטית: על אף שהוא צעיר מברני סנדרס ביותר משנה, ביידן נתפס כמיושן ואף שמרן בנושאים כלכליים וחברתיים כמו המאבק בחברות האשראי והבנקים, ביטוח בריאות בחינם, רגולציה, הסכמי סחר ועוד. הדבר בו הכי התגאה לאורך השנים – היכולת לעבוד בשיתוף פעולה עם יריביו הרפובליקנים – עשוי להרחיק מצביעים ליברליים רבים המחשיבים את טראמפ ואת תומכיו לפסולים ולא לגיטימיים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture