בכיר בבית הלבן מגיב לרוחאני: נטיל על איראן סנקציות חדשות "בקרוב מאוד"

ממשל טראמפ מגיב להודעת איראן על הנסיגה החלקית מהסכם הגרעין באיום משלו על עיצומים חדשים. בכיר בבית הלבן: "הנסיגה האיראנית היא לא פחות מסחיטה של מדינות אירופה". לדברי הבכיר: "מי שיפר את העיצומים האמריקנים - ימוצה איתו הדין"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ארצות הברית תטיל סנקציות חדשות על איראן, כך אומר היום (רביעי) גורם בבית הלבן. טים מוריסון, עוזר מיוחד לנשיא ומנהל בכיר לנשק להשמדה המונית והגנה ביולוגית, אמר בוועידה בוושינגטון כי "וושינגטון לא סיימה עם הסנקציות על איראן. צפו לסנקציות נוספות "בקרוב מאוד". לדברי מוריסון, ההחלטה של איראן לסגת מחלק מהסכם הגרעין, היא לא יותר מ"סחיטה גרעינית של אירופה". הוא הוסיף כי כל מי שמפר את הסנקציות האמריקאיות על איראן "יימצא וייענש" והזהיר בנקים, משקיעים ועסקים אירופיים, נגד התעסקות עם מערכת תשלום לא דולרית למסחר עם איראן.

בתוך כך, בריאן הוק, השליח האמריקאי המיוחד לנושאי איראן אמר היום בתדרוך לכתבים בעקבות הודעת איראן כי "לעולם לא נהיה בני ערובה לסחיטה של המשטר האיראני. מבחוץ אנחנו בעמדה טובה יותר להתמודד עם הפעילות האיראנית. לאסטרטגיה החדשה יש השלכות חיוביות. הטלנו את הסנקציות החריפות ביותר אי פעם על המשטר האיראני".

הוק הוסיף כי, "מחוץ לעסקה יש לנו יכולת הרבה יותר טובה להתמודד עם הפעילות האיראנית לערעור היציבות במזרח התיכון. אנחנו רואים שלקמפיין הלחץ שלנו יש השפעה חיובית. נמשיך להפעיל לחץ מירבי על איראן עד שמנהיגיה ישנו את התנהגותם ויתנהלו כמו מדינה נורמלית. אתם יכולים לצפות לעוד סנקציות אמריקניות על איראן בעתיד".

"בשנה האחרונה עשינו עבודה טובה בהגברת הבידוד על איראן, עוד ועוד מדינות מתייצבות כדי להתעמת עם איראן. עבדנו עם ארצות כמעט מכל יבשת כדי לפגוע ביכולות הספנות האיראניות, האיחוד האירופי מסכל ניסיונות פיגוע איראניים ומדינות אחרות מגרשות דיפלומטיים איראניים, מונעות זכויות טיסה, ועוד", כך הוק.

בד בבד קיימו שר החוץ הבריטי, ג'רמי האנט, ומקבילו האמריקני, מייק פומפאו, מסיבת עיתונאים משותפת. האנט הציג גישה שונה מזו של פומפאו ואמר: "אין זה סוד שלבריטניה וארצות הברית יש גישות שונות בנוגע להסכם הגרעין עם איראן, אולם אני מפציר באיראן לעמוד בתנאיו. איראן ניצבת בפני רגע מכריע. כלכלתה נמצאת על סף קריסה. אני סבור שהעם האיראני לא יסכים להוציא כסף על תוכנית הגרעין".

פומפאו הוסיף בתגובה: "אני והאנט חולקים את אותו האיום שמהווה איראן, גם אם יש למדינות גישות שונות לטפל בו – ארצות הברית ובריטניה נמצאות באותו המתרס לגבי התנהגויותיה של איראן, בין השאר בכל הנוגע לחיזבאללה, הסיוע שהוא מקבל מאיראן והאיום שהוא מסב לישראל".

שרת ההגנה הצרפתית פלורנס פארלי הייתה הראשונה להגיב היום למכתבו של רוחאני ואמרה כי אם איראן לא תקיים את מחויבויותיה לפי ההסכם, הדבר יכול לגרום להטלת סנקציות מחודשות על המדינה. "אין דבר גרוע יותר מפרישה של איראן מההסכם. המעצמות האירופיות יעשו הכל כדי להשאיר את ההסכם בחיים".

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר כי מוסקבה מעריכה את מחויבותה של איראן להסכם הגרעין. הוא הוסיף במהלך פגישה עם מקבילו האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, כי הסיטואציה סביב הסכם הגרעין צצה בשל התנהגותה הבלתי אחראית של וושינגטון. במקביל, מהקרמלין נמסר כי "הנשיא פוטין שב והדגיש את ההשלכות שעלולות להיווצר מההחלטה של וושינגטון לפרוש מההסכם. כעת אנחנו רואים את התוצאות", אמר דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב.

בבריטניה אמרו כי אם איראן תיסוג מהסכם הגרעין היא תאלץ להתמודד עם ההשלכות. "אנו לא מדברים בשלב זה על החזרת הסנקציות, אך על האיראנים לזכור שאלה הוסרו בתמורה להגבלות על יכולותיהם הגרעיניות". אמר השר הזוטר במשרד החוץ הבריטי, מרק פילד. בגרמניה קראו לאיראן שלא לנקוט צעדים מרחיקי לכת, דובר משרד החוץ הגרמני הוסיף כי ברלין תשאר מחויבת להסכם הגרעין כל עוד איראן תישאר מחויבת גם היא. בסין אמרו כי הסכם הגרעין מחייב את כל הצדדים וקראו "להימנע מצעדים שיגדילו את המתחים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture