נושאת המטוסים "אברהם לינקולן"

איחוד האמירויות: ארבע אוניות סחר נפגעו מחבלה ליד חופינו

משרד החוץ של איחוד האמירויות מסר כי ארבע אוניות סחר נפגעו מ"פעולת חבלה" ליד המים הטריטוריאליים של המדינה. בהודעה צוין כי לא היו נפגעים. מוקדם יותר הכחישה איחוד האמירויות דיווחים על פיצוצים בנמל פוג'יירה

איחוד האמירויות הערביות הודיעה היום (שני) כי ארבע אוניות משא אזרחיות הותקפו בסמוך למים הטריטוריאליים בשטחה. זאת, לאחר שמוקדם יותר הבוקר דווח מפי כלי תקשורת איראניים על מיכליות שעולות באש בסמוך לאמירות פוג'יירה. הרשויות בפוג'יירה הכחישו אז את הדיווחים.

התקרית התרחשה בסמוך לנסיכות אל-פוג'ירה, אחד ממוקדי הבנקאות הגדולים ביותר בעולם השוכן מחוץ למצרי הורמוז האסטרטגיים. המצרים מהווים נתיב סחר מרכזי בנפט ובגז לשווקים ברחבי העולם. "פגיעה בספינות מסחר בפעילויות חבלה המסכנות את חיי הצוותים שלהן היא התפתחות מסוכנת", נמסר בהצהרה.

משרד החוץ של האמירויות גינה את הפגיעה וכינה זאת "התפתחות מסוכנת". בהודעה של משרד החוץ לא נמסר מי סיכן את האניות, אך נאמר כי "סיכון אניות המסחר והצוותים שלהן מהווה התפתחות מסוכנת. על הקהילה הבינלאומית לעשות הכל על מנת לשמור על תנועת האניות בים, ולמנוע את האיום על הביטחון והשלום הבינלאומיים".

הדיווח התפרסם על רקע המצב הנפיץ בין ארה"ב לאיראן, ולאחר שבסוף השבוע העבירו האמריקנים סוללת פטריות לאזור המפרץ הפרסי בשל חשש ממתקפה איראנית. האיראנים זועמים על העיצומים האמריקנים בנוגע לסחר בנפט והחל מהשבוע שעבר גם על תעשיית הפלדה והמתכת. ארה"ב כזכור שלחה לאזור גם את נושאת המטוסים "לינקולן" וכן תגברה את צי מפציצי ה-B52. ההיערכות הביטחונית נובעת "מאינדיקציות ברורות" לכוונות איראניות לפגוע בכוחות באזור.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו