Yonatan Sindel/Flash90

טראמפ מאיים: "אם איראן רוצה מלחמה, זה יהיה הסוף שלה"

נשיא ארה"ב כתב את הדברים בטוויטר שעות לאחר ירי הקטיושות על שגרירות ארצות הברית בבגדד. עוד כתב הנשיא: "אל תאיימו עלינו". הרקטה ששוגרה ככל הנראה על ידי מיליציות הנתמכות על ידי איראן, לא גרמה לנפגעים - אך כן לנזק

למרות המסרים המרגיעים שהושמעו בימים האחרונים מצד וושינגטון וטהרן, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מחריף את הטון נגד הרפובליקה האסלאמית ומאיים להשמיד את איראן אם תפתח במלחמה נגד ארה"ב. "אם איראן רוצה מלחמה, זה יהיה הסוף הרשמי שלה. לעולם אל תאיימו שוב על ארה"ב", צייץ אמש (ראשון) טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

דברי טראמפ מגיעים ככל הנראה בתגובה לכך שמוקדם יותר הערב נחתה מרגמה סמוך לשגרירות ארצות הברית בבגדד, בית עיראק – כך הודיע הצבא העיראקי. זאת, לאחר שקודם לכן נשמעו במקום פיצוץ ואזעקות. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק לנציגות הדיפלומטית, אך שטח שסמוך לה נפגע. ימים ספורים קודם לכן, מחלקת המדינה האמריקנית הורתה על פינוי עובדי הממשל מעיראק.

על פי הטענות, פיצוץ עז נשמע ב"אזור הירוק, רובע הממשל והדיפלומטיה של בגדד הנמצא תחת אבטחה מיוחדת. לפי דיווחים בעיראק מקור הפיצוצים סמוך לשגרירות ארצות הברית, מקורו ברקטות קטיושה ששוגרו לעבר מבנה השגרירות. לפי משרד ההגנה בבגדד ומטכ״ל הצבא העירקי מדובר בירי של רקטת קטיושה אחת לעבר "האזור הירוק" בבגדד שם ממוקמת שגרירות ארהב ושגרירויות נוספות. הרקטה התפוצצה סמוך למתחם השגרירות האמריקנית.

המתקפה מגיעה ברקע המתיחות הגוברת בין ארצות הברית לבין איראן. ממשלו של הנשיא דונלד טראמפ הודיעה לאחרונה על תגבור הכוחות במזרח התיכון לאור איומים מכיוונה של איראן, כולל מצד מיליציות שבהן היא תומכת בעיראק. אולם, גם ארצות הברית וגם איראן הצהירו בימים האחרונים שהן אינן מעוניינות במלחמה.

ב'גרדיאן' הבריטי דווח לאחרונה כי קאסם סולימאני, מפקד "כוח קודס" של משמרות המהפכה שאחראי על מבצעים מחוץ לאיראן, נפגש לאחרונה עם המיליציות השיעיות בעיראק שנתמכות על-ידי טהרן, והורה להן "להתכונן למלחמה". שני גורמי מודיעין אנונימיים מסרו כי הפגישה נערכה לפני כשלושה שבועות ביוזמת סולימאני, וכי הטון שנשמע בה היה שונה וחריף יותר מאשר בפגישות דומות שערך עם המיליציות השיעיות בעבר. "זו לא הייתה ממש קריאה למלחמה, אבל לא רחוק מזה", אמר אחד הגורמים לעיתון הבריטי.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכונו למלחמה. יש פצצות אטום במלחמה הזאת והשם יהיה בעזרנו. זאת תהיה מלחמת העולם השלישית והאחרונה. ערים יושמדו כליל.
ואז באמצע המלחמה יגיע אליהו הנביא.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו