"34 ק"מ משטח איראן": הפנטגון מפרסם תיעוד מהפלת המל"ט האמריקני • צפו

בשעות האחרונות פרסמו גם הפנטגון האמריקאי וגם האיראנים תיעודים שונים של התקיפה שהובילה לנפילת כלי הטיס • טראמפ: "ייתכן שהירי הוא טעות שנעשתה בידי גנרל איראני" • נתניהו: "איראן העצימה לאחרונה את התוקפנות שלה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הפנטגון פרסם הערב (חמישי) סרטון המתעד לדבריו את שובל העשן בשמיים מעל מצר הורמוז אחרי הפלת המל"ט האמריקני על-ידי משמרות המהפכה של איראן. צבא ארצות הברית הבהיר כי המל"ט האמריקני שהופל על ידי איראן הבוקר טס במרחק של 34 קילומטרים משטחה של איראן כאשר הופל.

זמן קצר לאחר מכן פרסמו סרטון של שיגור טיל הנ"מ לעבר המל"ט האמריקני וסימון מקום הפגיעה, כפי שאירע לטענתם. צפו.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פרסם הערב בטוויטר ציוץ מאיים בעקבות הפלת המל"ט האמריקני על-ידי איראן בשמי המפרץ הפרסי. "איראן עשתה טעות גדולה מאוד!", שעה קלה אחר כך נשאל הנשיא האמריקני אם ארה"ב תתקוף באיראן והשיב: "בקרוב תגלו". על פי דיווחים בארה"ב, הבית הלבן מקיים דיון חירום בנושא התקרית, כדי לבחון את צעדי התגובה האפשריים, ברשת CNN דווח כי הנשיא דונלד טראמפ לא משתתף בשיחות בשלב זה.

בהמשך אמר טראמפ לכתבים בבית הלבן כי, "איראן עשתה טעות גדולה. המל"ט היה בבירור באזור של מים בין-לאומיים, יש לנו את זה מתועד מדעית ולא רק במילים. היא עשתה טעות חמורה מאוד". לדבריו, "צריך להיות טיפש או משוגע כדי לפגוע במל"ט אמריקני. ייתכן שהירי לעבר המל"ט הוא טעות שנעשתה בידי גנרל איראני או מישהו אחר. קשה לי להאמין שזה מכוון", אמר בחדר הסגלגל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למתיחות הגוברת ביממה האחרונה במפרץ הפרסי, אחרי הפלת המל"ט האמריקני בשמי איראן: "ב-24 השעות האחרונות איראן העצימה את התוקפנות שלה נגד ארצות הברית ונגד הקהילה הבינלאומית. אני חוזר וקורא לכל האומות החפצות בשלום ובביטחון לתמוך בארצות הברית במאמציה נגד התוקפנות האיראנית".

צבא ארצות הברית אישר היום (חמישי) כי איראן הפילה מל"ט ריגול במפרץ, אך דחה את הטענות שלה ולפיהן הוא חדר למרחב האווירי שלה. בהודעה שפרסם הפיקוד המרכזי בצבא, שאחראי על אזור המזרח התיכון, נאמר כי כלי הטיס מדגם RQ-4 Global Hawk הופל על ידי טיל קרקע-אוויר מעל מצרי הורמוז האסטרטגיים. "זאת הייתה מתקפה ללא הצדקה על נכס מודיעני אמריקני במרחב האווירי הבינלאומי", נמסר מצבא ארצות הברית.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הזהיר אחר הצהריים את וושינגטון שלא להשתמש בכוח נגד איראן, ואמר כי אם תעשה זאת – יהיו לכך השלכות קטסטרופליות. פוטין דיבר במשדר הטלוויזיה השנתי שבו הוא נוהג לקבל שיחות מאזרחים רוסים ולהשיב על שאלותיהם. כשהתייחס לסוגיה האיראנית אמר כי פעולה צבאית אמריקנית נגד איראן תהיה "קטסטרופה לאזור, לכל הפחות". הוא הוסיף כי תקיפה כזו תגרור הסלמה של פעולות האיבה בין הצדדים וכי תוצאות ההסלמה הזו אינן ניתנות לחיזוי.

המל"ט האמריקני שהופל הבוקר הוא מדגם "RQ-4 גלובל הוק": על פי הדיווח באתר הרשמי של הצבא האיראני, כלי הטיס "העוין" עסק בפעילות ריגול ויורט דקות לאחר שחדר לשטח האווירי של איראן בדרום הרפובליקה האסלאמית. לדברי איראן המל"ט ברשותה, והיא פירקה ממנו את כלי המעקב השונים שהותקנו בו. בצבא ארה"ב הכחישו הבוקר את התקרית אך לאחר מספר שעות אישרו שהמל"ט הופל – אך לא מעל שמי איראן.

משמרות המהפכה האיראניים טענו מוקדם יותר היום כי מל"ט הריגול האמריקאי, כיבה את משדר הזיהוי שלו, המאפשר לעקוב אחריו, בעת שנכנס למרחב האווירי האיראני. לפי האיראנים, כיבוי משדר הזיהוי מהווה "הפרה של כללי המרחב האווירי", ובמדינה מזהירים מפני ההשלכות של הצעד הפרובוקטיבי. בטלוויזיה האיראנית דווח כי הפלת המטוס האמריקאי מהווה "מסר ברור" לאויבי המדינה, ולכל פעולה אגרסיבית שתתרחש כלפי טהרן.

משרד החוץ האיראני הודיע שהוא מגנה בחריפות את הפרת ריבונותה של הרפובליקה האסלאמית, והזהיר מפני תגובה חזקה לכך. מפקד משמרות המהפכה האיראניים חוסיין סלאמי אמר כי הפלת המל"ט מעבירה מסר ברור ותקיף, שלפיו טהראן תגיב בחריפות נגד כל ניסיון נגד ארצה. "גבולותינו הם הגבול האדום שלנו", אמר סלאמי שהוסיף כי ארצו אינה מעוניינת במלחמה אולם היא מוכנה לכך.

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אתמול לישיבה בן כשש שעות, , במשרד ראש הממשלה בירושלים. באופן חריג, מדובר בישיבה שנייה של הקבינט שכונסה בתוך שלושה ימים. אריאל כהנא דיווח ב'ישראל היום, שעל פי ההערכות, הישיבה הארוכה עסקה במתיחות הגבוהה במפרץ הפרסי בין ארה"ב לאיראן.

בישראל חוששים כי איראן עשויה להפעיל את גרורותיה באזור – חיזבאללה בלבנון ובסוריה, או ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. על רקע המתקפות שיזמה איראן נגד מכליות נפט במפרץ הפרסי, ההערכה היא כי ייתכן שטהרן תנסה למתוח את החבל מול ארה"ב עוד יותר, באמצעות פגיעה בישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מתחילים להריח את מלחמת גוג
ומגוג
אולי.

האים אפשר להגביר את הוליום בסרטונים אצלכם או בדרך כלל נישמע נמוך

המשיח לא בפתח
הוא כבר נכנס

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture