צילום: דוברות נשיא אוקראינה

נחשפה תלונת איש המודיעין: "פעולות טראמפ סיכנו את הביטחון הלאומי"

ועדת המודיעין בבית הנבחרים פרסמה את התלונה שחשפה כי נשיא ארה"ב לחץ על עמיתו האוקראיני לחקור את ביידן ובנו בחשד לשחיתות. לטענתו, הנשיא טראמפ ניצל את תפקידו כדי ללחוץ על מנהיגים זרים להתערב בבחירות ב-2020

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועדת המודיעין של בית הנבחרים האמריקני פרסמה היום (חמישי) גרסה ערוכה של מכתב התלונה שהגיש גורם אלמוני בקהילת המודיעין האמריקנית נגד הנשיא דונלד טראמפ, ושהצית השבוע את הפרשה שכבר זכתה לכינוי "אוקראינה-גייט". מדובר במכתב תלונה שעסק בשיחת הטלפון בין טראמפ לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, והוביל שלשום לפתיחת הליך הדחה נגד טראמפ בבית הנבחרים על ידי המפלגה הדמוקרטית.

בדוח כתב חושף השחיתויות, שזהותו בשלב זה לא ידועה, כי הוא "מודאג ביותר שהפעולות המתוארות מהוות בעיה, ניצול מעמד או הפרת חוק חמורים ובוטים", והוסיף כי אין מדובר בחילוקי דעות בענייני מדיניות אלא תלונה שנובעת מדאגה חמורה. על פי התלונה, טראמפ התנה סיוע ביטחוני לאוקראינה, סיוע ביטחוני שהקונגרס כבר אישר אך הבית הלבן עיכב, תמורת פתיחת חקירה נגד ביידן הבן.

 

דרמה בוושינגטון: נחשף תמליל השיחה בין טראמפ לנשיא אוקראינה

 

כמו כן, המסמך שגיבש מחזק את הטענות של שיבוש חקירה, ונטען בו כי הצוות המשפטי של טראמפ ניסה להסתיר את הקלטת השיחה בינו לבין לזלנסקי על ידי הסרתה מהשרת הכללי, והעברתה לשרת אחר. במסמך נטען גם כי עורך דינו של טראמפ, רודי ג'וליאני, אדם ללא תפקיד רשמי בממשל, היה דמות מפתח במאמץ להסתיר את תמלולי השיחה וכמוהו גם התובע הכללי בממשל טראמפ, וויליאם בר.

היום זומן לשימוע בקונגרס ראש קהילת המודיעין של ארצות הברית בפועל, ג'וזף מגווייר, אחרי שסירב לחלוק את תלונתו של האיש המודיעין, למרות חוק הדורש ממנו לשלוח אותה לחברי קונגרס במקרה שהמפקח הכללי קובע כי היא דחופה ואמינה. הוא נמצא בתפקידו פחות מחודשיים, וטראמפ טרם מינה מועמד קבוע, שזקוק לאישור הסנאט.

 

יו"ר בית הנבחרים הודיעה: "הקונגרס יפתח בהליך להדחת הנשיא טראמפ"

 

מהבית הלבן מסרו כי "דבר לא השתנה בעקבות פרסום תלונותיו של איש המודיעין שחשף את שיחותיו של טראמפ וזלנסקי". טראמפ מיהר לגנות את הדוח. "הדמוקרטים מנסים להרוס את המפלגה הרפובליקנית ואת כל מה שהיא מאמינה בו", טען הנשיא בטוויטר. "הישארו יחד, שחקו במשחק שלהם, והילחמו חזק, רפובליקנים. המדינה שלנו מוטלת על הכף".

כזכור, הסערה החלה בקבות דיווח שטראמפ לחץ על נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לפתוח בחקירה נגד בנו של ג'ו ביידן, המועמד הדמוקרטי לנשיאות וסגן הנשיא לשעבר. לפי הדיווח, טראמפ שב וחזר בשיחה עם זלנסקי שמונה פעמים על בקשתו לפתוח בחקירה ולהיעזר במסגרתה בעורך דינו האישי, רודי ג'וליאני, שהעלה טענה כי ביידן סייע לבנו להימנע מחקירה של חברת גז באוקראינה שבה היה מעורב.

 

דיווח: טראמפ ביקש מנשיא אוקראינה לחקור את בנו של ג'ו ביידן

 

משרד המשפטים האמריקני פרסם אמש את תזכיר השיחה בין טראמפ, וזלנסקי שמהם עולה כי הנשיא האמריקני ביקש ממקבילו האוקראיני "לבדוק" את ענייניהם של סגן נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ו ביידן, ובנו האנטר ביידן באוקראינה. לצד זאת, אין עדות לכך שנשיא ארצות הברית התנה את מתן סיוע אמריקני לאוקראינה בפתיחת החקירה.

הדבר גם הוביל את יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי להודיע על פתיחה בהליך להדחתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, "הנשיא חייב לתת דין וחשבון", הבהירה פלוסי. "אף אחד לא מעל החוק". ההחלטה של פלוסי באה אחרי ש-165 מ-235 הדמוקרטים החברים בבית הנבחרים הביעו תמיכה בפתיחת הליך שכזה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture