צילום: הבית הלבן

"אוקראינה-גייט": איש מודיעין נוסף מסר מידע על השיחה בין טראמפ לזלנסקי

עורך דינו של חושף השחיתויות שפרסם את הפרשה אישר כי הוא מייצג אדם נוסף, שהיה מקורב יותר לשיחה עם הנשיא האוקראיני. הוא מחזיק מידע מדויק יותר על שיחת הטלפון, שהגיע ממקור ראשון. הוא תושאל על ידי מפקח קהילת המודיעין

איש מודיעין אנונימי נוסף, שמכיר ישירות את ענייניו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם אוקראינה, שוחח עם המפקח הכללי של קהילת המודיעין – כך אמר היום (ראשון) עורך הדין מארק זייד המייצג אותו ואת איש המודיעין הראשון שהציף את הפרשה. הוא הגיש את התלונה על השיחה של טראמפ עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, שבה ביקש לפתוח בחקירה נגד בנו של יריבו הדמוקרטי, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן.

עורך דינו של העד הנוסף, מארק זאיד, אמר בריאיון לרשת ABC כי גם העד הזה הוא משורות קהילת המודיעין האמריקנית, אלא שהפעם מדובר לדבריו בעד שהעדות שלו על שאירע בשיחה היא עדות ממקור ראשון, והיא נוגעת לחלק מהטענות שהוצגו בתלונה שהגיש העד הקודם נגד הנשיא. קיומה של תלונה שנייה עשוי לסתור את גרסתו של טראמפ כי התלונה המקורית הייתה "לחלוטין לא מדויקת".

עיתון "הניו יורק טיימס" דיווח אמש כי עובד נוסף שוקל להגיש תלונה רשמית אודות מגעיו של הנשיא דונלד טראמפ עם נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי ולהעיד בפני הקונגרס. בדיווח, נאמר כי ברשות העובד יש מידע מדויק יותר על שיחת הטלפון שהתקיימה בין טראמפ ומקבילו האוקראיני בחודש יולי.

כזכור, באתר 'אקסיוס' דווח כי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר במהלך שיחה עם רפובליקנים ביום שישי האחרון, כי ערך את השיחה עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, בגלל בקשתו של שר האנרגיה בממשלו, ריק פרי, למרות שכלל לא היה מעוניין לבצע אותה. לטענת הנוכחים בשיחה טראמפ שב וטען כי לא הייתה כל בעיה בשיחתו עם זלנסקי.

לפי הדיווח, אחד הגורמים שהיו מעורבים בשיחה טען שטראמפ אמר כי "לא הרבה אנשים יודעים זאת, אבל אפילו לא רציתי לבצע את השיחה. הסיבה היחידה שהתקשרתי הייתה בגלל שריק ביקש ממני. משהו בנוגע ל-LNG (גז טבעי נוזלי)". גורם נוסף שהיה מעורב בשיחה הוסיף שלטענת הנשיא האמריקני: "יותר מזה ייצא בימים הקרובים".

 

"אוקראינה-גייט": דיפלומטים ניסחו הצהרה לזלנסקי; טראמפ: "יש לי זכות"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו