קרדיט: דוברות הבית הלבן

למרות ההתנגדות: טראמפ אישר חוק התומך במפגינים בהונג קונג

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אישר הלילה חוק התומך במפגינים בהונג קונג. בנוסף החוק מציב איסור על ייצוא להונג קונג של אמצעים לפיזור הפגנות כגז מדמיע, תרסיס פלפל, כדורי גומי וטייזרים. סין: "ננקוט צעדים נגדיים נחרצים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אישר הלילה (חמישי) חוק התומך במפגינים בהונג קונג. החקיקה עליה חתם טראמפ אושרה פה אחד על ידי הסנאט האמריקני. החוק עליו חתם מאיים בסנקציות על עבירות בנוגע לזכויות אדם.

החוקים אמורים לעזור להונג קונג לשמר את האוטונומיות שלה, ולאפשר למשרד החוץ האמריקאי להחיל סנקציות במקרים של הפרת זכויות אדם. בנוסף, אחד החוקים הציב איסור על ייצוא להונג קונג של אמצעים לפיזור הפגנות כגז מדמיע, תרסיס פלפל, כדורי גומי וטייזרים.

בתגובה משרד החוץ של סין אמר: "סין תנקוט בצעדים נגדיים נחרצים במידה וארצות הברית תמשיך להתערב במה שמתרחש בהונג קונג" עוד נמסר כי, "החקיקה שנחתמה ע"י הנשיא מחבלת ביחסים בין ארה"ב לסין, ומאמצי ארה"ב נידונו להיכשל".

גם ממשלת הונג קונג התנגדה באופן תקיף לאישור החוקים, וטענה כי הם יפגעו ביחסים בין האזור המנהלי המיוחד וארה"ב: "החקיקה שולחת את המסר הלא נכון למפגינים ולא תעזור להקל על המצב בהונג קונג".

לאחר שהקונגרס אישר את החוקים, יועצי טראמפ דנו באפשרות שתמיכתו בהם תפגע בניסיונות להגיע להסכם סחר זמני עם סין. לבסוף רוב היועצים הסכימו כי עדיף לחתום על אישור החוקים כדי להביע תמיכה במפגינים, לטענת מקור המצוי בפרטים. המקור הוסיף כי ההחלטה הושפעה מהתמיכה הגורפת שלה החוקים זכו בהצבעות בסנאט ובבית הנבחרים, יחד עם הניצחון הברור של מתנגדי סין בבחירות המקומיות בהונג קונג בשבוע שעבר.

כזכור, לפני כשבוע העימותים בין המפגינים למשטרה בהונג קונג הגיעו לשיא חדש אחרי שכוחות הביטחון הסתערו על קמפוס אוניברסיטאי שבו התבצרו מאות מוחים בימים האחרונים. המפגינים חסמו כביש מרכזי, הבעירו אש בכניסה למתחם, שרפו מחסומים, השליכו לבנים ובקבוקי תבערה וירו חיצים לעבר השוטרים כדי למנוע מהם להיכנס. כוחות הביטחון הגיבו בגז מדמיע ובזרנוקי מים וירו כדורי גומי כדי לאלץ את המפגינים לצאת.

בשלב מסוים ניסו כ-100 מפגינים לצאת מהאוניברסיטה והסתערו לעבר השוטרים – אך אולצו לברוח חזרה לקמפוס אחרי שנתקלו שוב בירי גז מדמיע, כ-60 מהם נעצרו. 38 מפגינים נפצעו בעימותים הקשים, והבוקר המשטרה מקיפה את האוניברסיטה ומונעת מ-500 המפגינים שם לצאת, בעוד הם חוששים מהשתלטות על המקום ומגל מעצרים אלים.

בריאיון בשישי שעבר לרשת החדשות "פוקס", טען טראמפ כי אם הוא לא היה מתערב, הממשל בסין היה "משמיד את הונג קונג בתוך 14 דקות". הוא אמר כי ביקש באופן אישי מנשיא סין שי ג'ינפינג להימנע מלשלוח את כוחות הצבא להתעמת עם המפגינים. כשנשאל בזמנו אם יטיל וטו על ההצעה שהונחה על שולחנו, טראמפ לא נתן תשובה חד משמעית. "עלינו לעמוד לצד הונג קונג, אבל אני גם תומך בנשיא שי. הוא חבר שלי ואיש נהדר", אמר טראמפ. "הייתי רוצה לראות אותם מגיעים לפיתרון. הם חייבים להגיע לפתרון".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture